گوگل در مورد تنوع ترافیک به عنوان یک عامل رتبه بندی

SearchLiaison گوگل در توییتی تشویق به تنوع بخشیدن به منابع ترافیکی کرد و دلیل آن را به وضوح توضیح داد. چند روز بعد، شخصی پیگیری کرد تا بپرسد آیا تنوع ترافیک یک عامل رتبه‌بندی است یا خیر، و باعث شد SearchLiaison تکرار کند که اینطور نیست.

آنچه گفته شد

این سوال که آیا تنوع ترافیک یک عامل رتبه بندی است، از توییت قبلی در بحث در مورد اینکه آیا مالک سایت باید بر تبلیغات خارج از سایت تمرکز کند یا خیر، استخراج شد.

در اینجا سوال از بحث اصلی که توییت شده است:

«آیا می‌توانید لطفاً به من بگویید که آیا با تمرکز بر روی سایت و محتوای خود – نوشتن مقاله‌های جدیدی که از طریق جستجو پیدا می‌شوند – کار درستی انجام می‌دهم یا اینکه باید روی تلاش‌های خارج از سایت مرتبط با ایجاد خوانندگان تمرکز کنم؟ این ناامیدکننده است که ببینم با تلاش بیشتر من، ترافیک کاهش می یابد.

SearchLiaison سوال را به بخش های جزء تقسیم کرد و به هر یک پاسخ داد. وقتی نوبت به قسمت تبلیغات خارج از سایت رسید، SearchLiaison (که دنی سالیوان است)، از تجربه چندین دهه خود به عنوان یک روزنامه نگار و ناشر در پوشش فناوری و بازاریابی جستجو به اشتراک گذاشت.

من پاسخ او را می گویم تا منظورش واضح تر شود

این بخشی از توییت است که در مورد فعالیت های خارج از سایت صحبت می کند:

“در مورد سوال تلاش خارج از سایت، من فکر می کنم با توجه به آنچه که قبل از کار در جستجوی گوگل می دانم، و همچنین زمانی که در تیم رتبه بندی جستجو بودم، فکر می کنم یکی از راه های موفقیت در جستجوی گوگل این است که فراتر از آن فکر کنیم.»

آنچه او در اینجا می گوید ساده است، فکر خود را در مورد اینکه چه کاری با سایت خود انجام دهید محدود به این نکنید که چگونه آن را برای گوگل جذاب کنید.

او سپس توضیح می‌دهد که سایت‌هایی که رتبه‌بندی می‌کنند، معمولاً سایت‌هایی هستند که برای جذب مردم ایجاد می‌شوند.

SearchLiaison ادامه داد:

«سایت‌های عالی با محتوایی که مردم دوست دارند، ترافیک را به طرق مختلف دریافت می‌کنند. مردم مستقیماً به آنها مراجعه می کنند. آنها از طریق ارجاع ایمیل می آیند. آنها از طریق پیوندهایی از سایت های دیگر وارد می شوند. آنها در رسانه های اجتماعی اشاره می کنند.»

چیزی که او در آنجا می گوید این است که اگر مردم درباره سایت شما در رسانه های اجتماعی بحث می کنند، اگر مردم سایت را در رسانه های اجتماعی ارجاع می دهند و اگر سایت های دیگر با پیوند به آن استناد می کنند، می دانید که برای مردم جذاب هستید.

راه‌های دیگر برای دانستن اینکه یک سایت خوب کار می‌کند، زمانی است که وقتی افراد در بخش نظرات شرکت می‌کنند، ایمیل‌هایی را برای سؤالات بعدی ارسال می‌کنند و ایمیل‌های تشکر می‌فرستند و حکایت‌هایی از موفقیت یا رضایت خود از یک محصول یا مشاوره را به اشتراک می‌گذارند.

این را در نظر بگیرید، سایت مد سریع شین در یک نقطه برای عبارات کلیدی انتخابی خود رتبه بندی نکرد، می دانم زیرا از روی کنجکاوی بررسی کردم. اما آن‌ها در آن زمان بسیار محبوب بودند و با بازی‌سازی تعامل و تعامل با سایت، فروش زیادی به دست آوردند و آن‌ها را به سمت تبدیل شدن به یک برند جهانی سوق دادند. استراتژی مشابهی Zappos را به پیش برد که آنها پیشگام بازگشت بدون سوال و خدمات مشتری شاد بودند.

SearchLiaison ادامه داد:

این فقط به این معنی است که شما احتمالاً یک سایت معمولی می سازید به این معنا که این سایت فقط برای گوگل نیست، بلکه برای افراد در نظر گرفته شده است. و این همان چیزی است که سیستم‌های رتبه‌بندی ما سعی می‌کنند به آن پاداش دهند، محتوای خوبی که برای مردم ساخته شده است.»

SearchLiaison به صراحت گفت که ساخت سایت هایی با محتوای متنوع یک عامل رتبه بندی نیست.

او این هشدار را به توییت خود اضافه کرد:

“این بدان معنا نیست که شما باید یک دسته از منشن های اجتماعی دریافت کنید، یا یک دسته از ایمیل های ذکر شده را دریافت کنید، زیرا این ها به نحوی جادویی شما را در گوگل رتبه بندی می کنند (از اینکه من چیزها را می دانم اینطور نیست).”

با وجود اخطار…

یک روزنامه نگار در توییتی نوشت:

«اوایل این هفته، @searchliaison به مردم گفت که ترافیک خود را متنوع کنند. به طور طبیعی، مردم شروع به این سوال کردند که آیا این به این معنی است که تنوع ترافیک یک عامل رتبه بندی است یا خیر.

بنابراین، من از @iPullRank پرسیدم که او چه فکر می کند.

البته SearchLiaison پاسخ داد که او به صراحت گفت که این یک عامل رتبه بندی نیست و به توییت اصلی خود که در بالا نقل کردم پیوند داده است.

او توییت کرد:

“منظورم این است که این دقیقاً همان چیزی نیست که من گفتم، بلکه همه چیز را تکرار می کنم، فقط پیوند را به آنچه گفتم اضافه می کنم:”

این روزنامه نگار پاسخ داد:

من می گویم که این درخواست از ناشران است که ترافیک خود را متنوع کنند، زیرا شما می گویید سایت های بزرگ این کار را انجام می دهند. این توصیه درستی است.»

و SearchLiaison پاسخ داد:

“این بخشی از “آیا برای رتبه بندی مهم است” است که من روشن می کردم آن چیزی نیست که خودم گفتم. بله، من فکر می کنم این یک چیز کلی خوب است، اما این تنها چیز یا چیز جادویی نیست.»

همه چیز در مورد عوامل رتبه بندی نیست

برخی از سئوکاران یک تمرین دیرینه برای تجزیه و تحلیل هر چیزی که گوگل منتشر می کند برای سرنخ هایی از نحوه عملکرد الگوریتم گوگل وجود دارد. این با دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجو اتفاق افتاد. گوگل ناخواسته شریک جرم است زیرا خط مشی آنها (به طور کلی) تایید نمی کند که آیا چیزی یک عامل رتبه بندی است یا خیر.

این عادت به جستجوی “عوامل رتبه بندی” منجر به اطلاعات نادرست می شود. خواندن مقالات تحقیقاتی و پتنت ها برای به دست آوردن درک کلی از نحوه عملکرد بازیابی اطلاعات به دقت بیشتری نیاز دارد، اما تلاش برای درک چیزی بیشتر از بررسی یک PDF برای رتبه بندی مقالات کار بیشتری است.

بدترین رویکرد برای درک جستجو، ابداع فرضیه هایی در مورد نحوه کار گوگل و سپس بررسی سندی برای تایید این حدس ها (و افتادن در دام سوگیری تایید) است.

در پایان، ممکن است عقب نشینی از بهینه سازی انحصاری برای گوگل و تمرکز مفیدتر باشد حداقل به همان اندازه در بهینه سازی برای افراد (که شامل بهینه سازی برای ترافیک است). می دانم که کار می کند زیرا سال هاست که این کار را انجام می دهم.

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero

Source link