به روز رسانی های اصلی گوگل اغلب منجر به افزایش یا کاهش ترافیک برای برخی وب سایت ها شده است.
با این حال، پس از آخرین بهروزرسانیها و باگهای احتمالی در Discover، ناشران متوجه کاهش بیسابقه در ترافیک وبسایت و دیده شدن در جستجوی Google شدهاند.
گزارشهای منابع مختلف نشان میدهد که این تغییرات منجر به عواقب چشمگیری شده است، به طوری که برخی از سایتها کاهش شدید کلیکها را تجربه میکنند، حتی یک شبه از میلیونها نفر به صفر میرسند.
Lily Ray آمار هشدار دهنده ای را در 17 نوامبر به اشتراک گذاشت و فاش کرد که بسیاری از ناشران شاهد کاهش شدید ترافیک خود در کمتر از سه ماه هستند.
10.6 میلیون کلیک به 0 یک شبه در کمتر از 3 ماه. فقط دیوانه.@searchliaison @JohnMu تمام صندوقهای ورودی من پر از داستانهایی از این دست از ناشران در سراسر جهان است.
نه فقط کشف، بلکه داستان های برتر نیز.
من میدانم که بهروزرسانیهای اصلی و یک مشکل وجود دارد… https://t.co/ownYd9dhaW
– لیلی ری 😏 (@lilyraynyc) 17 نوامبر 2023
این فقط یک مورد کاهش دید در ویژگی Discover Google و داستانهای برتر نیست، که نشاندهنده تأثیر گستردهتر در پلتفرمهای ارائه محتوای Google است.
صاحبان وب سایت احساس ناامیدی و سرخوردگی را تکرار کردند.
پس از سالها کار سخت و فداکاری، بسیاری از وبسایتها با شکست قابل توجهی مواجه شدند و ابتدا از Google News و بعداً از Discovery ناپدید شدند.
ناگهانی این تغییر ماهیت فرار استراتژی محتوای دیجیتال در پی این به روز رسانی های اصلی را برجسته می کند.
Google SearchLiaison در پاسخ به نگرانیهای فزاینده، تمایل خود را برای بررسی سایتهای به اشتراک گذاشته شده توسط ناشران اعلام کرد.
در حال به روز رسانی: ما در این مرحله گزارش های کافی داریم. اگر بیشتر نیاز داشته باشیم، ممکن است یک فرم ایجاد کنیم.
ما در حال بررسی موارد گزارش شده هستیم تا ببینیم آیا پیشرفتهای *کلی* وجود دارد که میتوانیم انجام دهیم. ما برای سایت های خاصی تغییراتی ایجاد نمی کنیم (سیستم های ما به این شکل کار نمی کنند)، بنابراین اگر شما… pic.twitter.com/PIEeNlqVxl
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 20 نوامبر 2023
با این حال، آنها تصریح کردند که بهروزرسانیهای اخیر و باگ شناسایی کشفشده، که از آن زمان برطرف شده است، بخشی از پیشرفتهای گستردهتر سیستم است.
ما قبلاً یک اشکال Discover پیدا کردیم که اصلاح شد. ممکن است باگ دیگری پیدا کنیم. از طرف دیگر، ممکن است راههایی برای تنظیم بهتر سیستمهایمان پیدا کنیم. اما هیچ یک از اینها تضمین نمی کند که یک سایت ممکن است به سطح گذشته بازگردد.
این تغییرات برای هدف قرار دادن یا اصلاح مشکلات در وب سایت های خاص طراحی نشده اند.
این بیانیه بر پیچیدگی و ماهیت اغلب مبهم بهروزرسانیهای الگوریتم Google تأکید میکند و بسیاری از ناشران را در مورد نحوه سازگاری یا بازیابی در تاریکی قرار میدهد.
گزارشهای کاهش ترافیک به دلیل بهروزرسانیها و باگها، یادآور ماهیت ناپایدار دنیای بازاریابی دیجیتال است.
تصویر ویژه: Chay_Tee/Shutterstock