گری ایلیز از گوگل و دیگران به بسیاری از سوالات مرتبط با هوش مصنوعی در Google Search Central Live Tokyo 2023 پاسخ دادند و بینش های جدیدی را در مورد رویکردها و توصیه های گوگل در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به اشتراک گذاشتند.
Kenichi Suzuki کارشناس بازاریابی جستجوی ژاپنی (نمایه توییتر) در Search Central Tokyo 2023 ارائه شد و متعاقباً یک پست وبلاگی به زبان ژاپنی منتشر کرد که بینش های برتر این رویداد را خلاصه کرد.
برخی از مواردی که به اشتراک گذاشته شده است در حال حاضر به خوبی شناخته شده و مستند هستند، از جمله اینکه برای Google مهم نیست که محتوا تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد یا خیر.
هم برای محتوای تولید شده با هوش مصنوعی و هم محتوای ترجمه شده، چیزی که برای گوگل اهمیت دارد کیفیت محتوا است.
نحوه برخورد گوگل با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
برچسب زدن به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
چیزی که ممکن است کمتر شناخته شده باشد این است که آیا گوگل بین محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تمایز قائل است یا خیر.
کارمند گوگل، احتمالاً گری ایلیس، پاسخ داد که گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برچسب گذاری نمی کند.
آیا ناشران باید محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را برچسب گذاری کنند؟
در حال حاضر اتحادیه اروپا از شرکتهای رسانههای اجتماعی میخواهد که بهمنظور مبارزه با اخبار جعلی، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را داوطلبانه برچسبگذاری کنند.
و گوگل در حال حاضر توصیه می کند (اما نیازی به آن ندارد) که ناشران تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را با استفاده از فراداده داده های تصویر IPTC برچسب گذاری کنند و اضافه می کند که شرکت های هوش مصنوعی تصویر در آینده نزدیک شروع به اضافه کردن خودکار ابرداده خواهند کرد.
اما در مورد محتوای متنی چطور؟
آیا ناشران ملزم به برچسب گذاری محتوای متنی خود به عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند؟
با کمال تعجب، پاسخ منفی است، الزامی نیست.
کنیچی سوزوکی نوشت که تا آنجا که به گوگل مربوط می شود، نیازی به برچسب زدن صریح محتوای هوش مصنوعی نیست.
کارمند Google گفت که آنها قضاوت را به ناشران واگذار میکنند که آیا تجربه کاربری بهتری است یا خیر.
ترجمه انگلیسی آنچه کنیچی به ژاپنی نوشته است:
از نقطه نظر گوگل، نیازی به برچسب زدن صریح محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نیست، زیرا ماهیت محتوا را ارزیابی می کنیم.
اگر از نظر کاربر ضروری است، میتوانید آن را مشخص کنید.»
او همچنین نوشت که گوگل نسبت به انتشار محتوای AI همانطور که هست بدون اینکه ویرایشگر انسانی آن را قبل از انتشار بررسی کند، هشدار داده است.
آنها همچنین توصیه کردند که همین رویکرد را در مورد محتوای ترجمه شده در پیش بگیرند، که یک انسان باید قبل از انتشار نیز بررسی کند.
محتوای طبیعی در بالاترین رتبه قرار دارد
یکی از جالب ترین نظرات گوگل یادآوری این بود که الگوریتم ها و سیگنال های آن ها بر اساس محتوای انسانی است و به همین دلیل محتوای طبیعی را در بالاترین رتبه قرار می دهد.
ترجمه انگلیسی زبان ژاپنی اصلی این است:
الگوریتمها و سیگنالهای مبتنی بر یادگیری ماشینی از محتوای نوشته شده توسط انسان برای انسانها یاد میگیرند.
بنابراین، محتوای طبیعی را درک کنید و آن را در بالای صفحه نمایش دهید.»
گوگل چگونه با محتوای هوش مصنوعی و EEAT برخورد می کند؟
EEAT مخفف به معنای تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد است.
این چیزی است که برای اولین بار در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل ذکر شد، و به ارزیابی کنندگان توصیه می کند که به دنبال شواهدی بگردند که نشان دهد نویسنده از موقعیتی با تجربه در موضوع می نویسد.
یک هوش مصنوعی در حال حاضر نمی تواند ادعای تجربه در هیچ موضوع یا محصولی داشته باشد.
بنابراین به نظر غیرممکن است که یک هوش مصنوعی بتواند آستانه کیفیت را برای انواع خاصی از محتوایی که نیاز به تجربه دارند، برآورده کند.
کارمند Google پاسخ داد که آنها در حال گفتگوهای داخلی در مورد آن هستند و هنوز به یک خط مشی نرسیده اند.
آنها گفتند که به محض اینکه سیاستی را حل کنند، اعلام خواهند کرد.
سیاستهای هوش مصنوعی در حال تغییر هستند
ما به دلیل در دسترس بودن هوش مصنوعی و عدم قابلیت اعتماد آن، در لحظه ای از گذار زندگی می کنیم.
شرکت های رسانه ای اصلی که برای آزمایش محتوای تولید شده با هوش مصنوعی عجله داشتند، بی سر و صدا برای ارزیابی مجدد کاهش یافته اند.
ChatGPT و هوش مصنوعی مولد مشابه مانند Bard به صراحت برای ایجاد محتوا آموزش ندیده اند.
بنابراین شاید تعجب آور نباشد که گوگل در حال حاضر توصیه می کند که ناشران همچنان مراقب کیفیت محتوای خود باشند.
مقاله اصلی کنیچی سوزوکی را بخوانید:
آنچه در Google #SearchCentralLive Tokyo 2023 آموختم
تصویر برجسته توسط Shutterstock/takayuki