از مارتین اسپلیت گوگل پرسیده شد که چگونه خزیدن و رندر ربات گوگل با افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی سازگار است.
پاسخ مارتین بینش هایی را در مورد نحوه مدیریت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و نقش کنترل کیفیت توسط گوگل ارائه کرد.
ارائه صفحه وب Googlebot
رندر صفحه وب فرآیند ایجاد صفحه وب در مرورگر با دانلود HTML، تصاویر، CSS و جاوا اسکریپت و سپس قرار دادن همه آنها در یک صفحه وب است.
خزنده Google، Googlebot، همچنین فایل های HTML، تصاویر، CSS و جاوا اسکریپت را برای ارائه صفحه وب دانلود می کند.
چگونه گوگل با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برخورد می کند
زمینه نظرات مارتین در یک وبینار به نام کاوش در هنر رندر با مارتین اسپلیت گوگل بود که توسط دودا تهیه شده بود.
یکی از مخاطبان این سوال را مطرح کرد که آیا حجم زیاد محتوای هوش مصنوعی بر توانایی گوگل برای رندر صفحات در نقطه خزیدن تاثیر دارد یا خیر؟
مارتین توضیحی ارائه کرد، اما او همچنین اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه گوگل در زمان خزیدن تصمیم میگیرد که آیا یک صفحه وب کیفیت پایینی دارد یا خیر و گوگل پس از تعیین چه کاری انجام میدهد را نیز اضافه کرد.
آمون جانز این سوال را پرسید که توسط اولریکا وایبرگ خوانده شد.
سوال اینجاست:
بنابراین، ما یکی از آمون نیز داریم، و این چیزی است که در مورد آن زیاد صحبت می شود.
من زیاد میبینمش
آنها گفتند، تولید محتوا به دلیل هوش مصنوعی افزایش می یابد و بارهای فزاینده ای را روی خزیدن و رندر قرار می دهد.
آیا این احتمال وجود دارد که فرآیندهای رندر باید ساده شوند؟
آنچه آمون ظاهراً میخواهد بداند این است که آیا فرآیندهای خاصی در پاسخ به محتوای هوش مصنوعی برای مقابله با افزایش بار خزیدن و رندر رخ میدهد یا خیر.
مارتین اسپلیت پاسخ داد:
«نه، فکر نمیکنم، زیرا بهترین حدس من این است…»
مارتین در ادامه به مشکل آشکار محتوای هوش مصنوعی که سئوکاران در مورد آن تعجب می کنند، یعنی شناسایی آن می پردازد.
مارتین ادامه داد:
بنابراین، ما در مراحل مختلف تشخیص کیفیت یا کنترل کیفیت را انجام میدهیم، و اکثر محتوای s****y لزوماً به جاوا اسکریپت نیاز ندارند تا به ما نشان دهند چقدر خوب هستند.
بنابراین، اگر متوجه شویم که قبلاً محتوای s****y است، از رندر صرف نظر می کنیم، چه فایده ای دارد؟
اگر ببینیم، بسیار خوب، به نظر می رسد مطلق است.. می توانیم مطمئن باشیم که این یک مزخرف است، و جاوا اسکریپت ممکن است فقط مزخرفات بیشتری اضافه کند، پس خداحافظ.
اگر یک صفحه خالی است، پس ممکن است مانند، ما نمی دانیم.
مردم معمولاً صفحات خالی را در اینجا قرار نمی دهند، پس بیایید حداقل سعی کنیم رندر کنیم.
و پس از آن، وقتی رندر با مزخرفات برمیگردد، میگوییم، بله، خوب، به اندازه کافی منصفانه، این تلخ بوده است.
بنابراین، این در حال حاضر اتفاق می افتد. این چیز جدیدی نیست.
هوش مصنوعی ممکن است مقیاس را افزایش دهد، اما آنقدر تغییر نمی کند. رندر در اینجا مقصر نیست.»
تشخیص کیفیت برای هوش مصنوعی اعمال می شود
مارتین اسپلیت نگفت که گوگل از تشخیص هوش مصنوعی روی محتوا استفاده می کند.
او گفت که گوگل در چند مرحله از تشخیص کیفیت استفاده می کند.
این بسیار جالب است زیرا ژورنال Search Engine مقاله ای در مورد یک الگوریتم تشخیص کیفیت منتشر کرد که محتوای هوش مصنوعی با کیفیت پایین را نیز تشخیص می دهد.
الگوریتم برای یافتن محتوای تولید شده توسط ماشین با کیفیت پایین ایجاد نشده است. اما آنها متوجه شدند که الگوریتم به طور خودکار آن را کشف می کند.
بیشتر در مورد این الگوریتم همه چیزهایی را که گوگل در مورد سیستم محتوای مفید خود اعلام کرده است دنبال می کند که برای شناسایی محتوای نوشته شده توسط افراد طراحی شده است.
دنی سالیوان در مورد الگوریتم محتوای مفید نوشت:
«…ما در حال ارائه یک سری پیشرفتها در «جستجو» هستیم تا افراد بتوانند محتوای مفیدی را که توسط و برای افراد ساخته شده است، آسانتر پیدا کنند.»
او فقط یک بار به محتوای نوشته شده توسط مردم اشاره نکرد. مقاله او که سیستم محتوای مفید را اعلام می کند، سه بار به آن اشاره کرده است.
این الگوریتم برای شناسایی محتوای تولید شده توسط ماشین طراحی شده است که به طور کلی محتوای با کیفیت پایین را نیز تشخیص می دهد.
عنوان مقاله پژوهشی، مدلهای مولد پیشبینیکنندههای بدون نظارت کیفیت صفحه هستند: یک مطالعه در مقیاس عظیم.
در آن محققان مشاهده می کنند:
این مقاله نشان میدهد که آشکارسازهایی که برای تمایز دادن متنهای نوشتهشده توسط انسان و ماشینآمیز آموزش دیدهاند، پیشبینیکنندههای مؤثری برای کیفیت زبان صفحات وب هستند و از طبقهبندیکننده هرزنامههای نظارتشده پایه عملکرد بهتری دارند.»
برگردیم به آنچه مارتین اسپلیت گفت:
ما در حال انجام تشخیص کیفیت یا کنترل کیفیت در مراحل مختلف هستیم…
بنابراین، این در حال حاضر اتفاق می افتد. این چیز جدیدی نیست.
هوش مصنوعی ممکن است مقیاس را افزایش دهد، اما آنقدر تغییر نمی کند.
به نظر می رسد آنچه مارتین می گوید این است که:
- هیچ چیز جدیدی برای محتوای هوش مصنوعی اعمال نشده است
- گوگل از تشخیص کیفیت برای محتوای انسانی و هوش مصنوعی استفاده می کند
وبینار Duda با حضور مارتین اسپلیت را در دقیقه 35:50 تماشا کنید: