گوگل درباره نحوه مدیریت افشای حوادث جستجو

آخرین پادکست Search Off The Record گوگل نمونه‌هایی از حوادث مخرب را که می‌توانند بر خزیدن و نمایه‌سازی تأثیر بگذارند و معیارهای تصمیم‌گیری درباره افشای یا عدم افشای جزئیات اتفاق را مورد بحث قرار داده است.

پیچیدگی موضوع بیانیه این است که مواقعی وجود دارد که سئوکاران و ناشران گزارش می‌دهند که جستجو شکسته شده است، زمانی که از دیدگاه گوگل آن‌طور که باید کار می‌کنند.

جستجوی گوگل زمان آپدیت بالایی دارد

بخش جالب پادکست با مشاهده این موضوع آغاز شد که جستجوی Google (صفحه اصلی با کادر جستجو) خود زمان آپ‌تایم “بسیار” بالایی دارد و به ندرت کاهش می‌یابد و غیرقابل دسترس می‌شود. بیشتر مشکلات گزارش شده به دلیل مشکلات مسیریابی شبکه از خود اینترنت بود تا خرابی در زیرساخت Google.

گری ایلیس اظهار داشت:

“آره. سرویسی که صفحه اصلی را میزبانی می‌کند، همان چیزی است که داشبورد وضعیت، داشبورد وضعیت جستجوی Google را میزبانی می‌کند و مانند یک شماره آپ‌تایم دیوانه‌کننده دارد. … هر چه باشد، این عدد 99.999 است.

جان مولر به شوخی با کلمه “nein” (که مانند عدد نه تلفظ می شود) که در آلمانی به معنای “نه” است پاسخ داد:

«نین. هرگز پایین نمی آید. نین.»

کارمندان گوگل اعتراف می کنند که بقیه جستجوی گوگل در باطن دچار قطعی می شود و توضیح می دهند که چگونه با آن برخورد می شود.

خزیدن و نمایه سازی حوادث در گوگل

توانایی گوگل برای خزیدن و فهرست بندی صفحات وب برای سئو و درآمد بسیار مهم است. اختلال می‌تواند منجر به عواقب فاجعه‌بار به‌ویژه برای محتوای حساس به زمان مانند اطلاعیه‌ها، اخبار و رویدادهای فروش شود (به چند مورد).

گری ایلیس توضیح داد که تیمی در گوگل به نام مهندسی قابلیت اطمینان سایت (SRE) وجود دارد که مسئول اطمینان از عملکرد روان سیستم‌های عمومی است. یک زیر دامنه کامل گوگل به قابلیت اطمینان سایت اختصاص داده شده است که در آن توضیح می‌دهند که وظیفه عملیاتی نگه‌داشتن سیستم‌ها شبیه به مشکلات نرم‌افزاری است. آنها مراقب خدماتی مانند جستجوی گوگل، تبلیغات، جیمیل و یوتیوب هستند.

صفحه SRE پیچیدگی ماموریت آن‌ها را به‌عنوان بسیار جزئی (تعیین چیزهای فردی) برای رفع مشکلات مقیاس بزرگ‌تر که «ظرفیت خدمات در سطح قاره» را برای کاربرانی که میلیاردها دلار اندازه‌گیری می‌کنند، تحت تأثیر قرار می‌دهد، توضیح می‌دهد.

گری ایلیس توضیح می دهد (در دقیقه 3:18):

سازمان مهندسی قابلیت اطمینان سایت کتاب بازی خود را در مورد نحوه مدیریت حوادث منتشر می کند. و بسیاری از حوادث درگیر حوادثی هستند که با هر سیستمی مشکل دارند. آنها آنها را با فرآیندهای خودکار می گیرند، به این معنی که مثلاً کاوشگرهایی وجود دارد یا قوانین خاصی وجود دارد که روی نرم افزار نظارتی که به اعداد نگاه می کند تنظیم شده است.

و سپس، اگر عدد از هر مقداری بیشتر شود، هشداری را راه‌اندازی می‌کند که سپس توسط نرم‌افزاری مانند نرم‌افزار مدیریت حوادث گرفته می‌شود.»

مشکل نمایه سازی فوریه 2024

گری در ادامه توضیح می دهد که چگونه مشکل نمایه سازی فوریه 2024 نمونه ای از نحوه نظارت و واکنش گوگل به حوادثی است که می تواند روی کاربران در جستجو تأثیر بگذارد. بخشی از پاسخ این است که بفهمیم مشکل واقعی است یا مثبت کاذب.

او توضیح می دهد:

این همان چیزی است که در 1 فوریه نیز اتفاق افتاد. اساساً تعدادی از اعداد خراب شد و سپس این یک حادثه به طور خودکار در داخل باز شد. سپس باید تصمیم بگیریم که آیا این یک مثبت کاذب است یا چیزی است که باید در واقع به آن توجه کنیم، مانند ما، مردم SRE.

و، در این مورد، آنها تصمیم گرفتند که، بله، این یک چیز معتبر است. و بعد اولویت حادثه را از هر چه بود یک پله بالاتر بردند.

فکر می‌کنم در ابتدا یک حادثه جزئی بود و بعد آن را به حد متوسط ​​رساندند. و بعد، وقتی متوسط ​​شد، در صندوق ورودی ما قرار می‌گیرد. بنابراین ما یک آستانه برای متوسط ​​یا بالاتر داریم. آره.»

حوادث جزئی به طور عمومی اعلام نمی شود

Gary Ilyes در ادامه توضیح داد که آنها با هر حادثه کوچکی که اتفاق می افتد ارتباط برقرار نمی کنند زیرا اغلب اوقات حتی توسط کاربران متوجه نمی شوند. مهمترین نکته این است که آیا این حادثه بر کاربران تأثیر می گذارد یا خیر، که به طور خودکار یک سطح اولویت ارتقا یافته دریافت می کند.

یک واقعیت جالب در مورد چگونگی تصمیم گیری گوگل در مورد اهمیت این است که مشکلاتی که کاربران را تحت تأثیر قرار می دهند به طور خودکار به سطح اولویت بالاتری ارتقا می یابند. گری گفت که او در SRE کار نمی‌کرد، بنابراین نمی‌توانست در مورد تعداد دقیق کاربرانی که باید تحت تأثیر قرار بگیرند، قبل از تصمیم Google برای اعلام عمومی اظهارنظر کند.

گری توضیح داد:

SRE همه چیز را بررسی خواهد کرد. برای مثال، اگر آنها یک هشدار کاوشگر یا یک هشدار بر اساس هر عددی دریافت کنند، آن را بررسی می کنند و سعی می کنند آن را برای خودشان توضیح دهند.

و اگر این چیزی است که کاربران را تحت تأثیر قرار می دهد، تقریباً به طور خودکار به این معنی است که آنها باید اولویت را افزایش دهند زیرا کاربران واقعاً تحت تأثیر قرار می گیرند.

حادثه با ناپدید شدن تصاویر

گری نمونه دیگری از یک حادثه را به اشتراک گذاشت، این بار در مورد تصاویری بود که برای کاربران نمایش داده نمی شد. تصمیم گرفته شد که اگرچه تجربه کاربر تحت تأثیر قرار گرفته است، اما به حدی تأثیر نمی‌گذارد که کاربران را از یافتن آنچه جستجو می‌کنند باز می‌دارد، تجربه کاربر تنزل یافته است، اما نه به حدی که Google غیرقابل استفاده شود. بنابراین، نه تنها این که آیا کاربران تحت تأثیر یک حادثه قرار می‌گیرند که باعث تشدید اولویت می‌شود، بلکه تأثیر بدی بر تجربه کاربر نیز دارد.

در مورد نمایش داده نشدن تصاویر، آنها تصمیم گرفتند که اظهارنظر عمومی نکنند، زیرا کاربران همچنان می توانستند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. اگرچه گری به آن اشاره نکرد، اما به نظر مشکلی است که وبلاگ نویسان دستور غذا در گذشته با آن مواجه شده اند، جایی که تصاویر دیگر نشان داده نمی شوند.

او توضیح داد:

«مثلاً اخیراً یک حادثه رخ داد که برخی از تصاویر گم شده بودند. اگر درست یادم باشد، وارد عمل شدم و گفتم: “این احمقانه است و ما نباید آن را خارجی کنیم زیرا تأثیر کاربر در واقع بد نیست.” درست است؟ کاربران به معنای واقعی کلمه تصاویر را دریافت نمی کنند. اینطور نیست که چیزی شکسته باشد. آنها فقط تصاویر خاصی را در صفحات نتایج جستجو نخواهند دید.

و، برای من، این فقط، خوب، به سال 1990 یا به سال 2008 یا چیزی برمی گردد. مثل این است که هنوز قابل استفاده است و هنوز همه چیز شیک است به جز برخی تصاویر.»

آیا ناشران و سئوکارها در نظر گرفته می شوند؟

جان مولر گوگل از گری پرسید که آیا آستانه اعلام عمومی در صورتی است که تجربه کاربر کاهش یابد یا اینکه تجربه ناشران و سئوکارها نیز در نظر گرفته شود.

گری (در دقیقه 8) پاسخ داد:

بنابراین، از دیدگاه جستجو، روابط جستجو است، نه روابط صاحبان سایت.

اما با گسترش، مانند صاحبان سایت، آنها نیز به کاربران خود اهمیت می دهند. بنابراین، اگر ما به کاربران آنها اهمیت می دهیم، همان گروه از افراد هستند، درست است؟ یا این خیلی مثبت است؟»

ظاهراً گری نقش خود را در درجه اول به عنوان روابط جستجو در یک مفهوم کلی از کاربران خود می بیند. این ممکن است برای بسیاری از جامعه سئو تعجب آور باشد زیرا اسناد خود گوگل برای پادکست Search Off The Record نقش تیم Search Relations را متفاوت توضیح می دهد:

“به عنوان تیم Search Relations در Google، ما اینجا هستیم تا به صاحبان سایت کمک کنیم تا با وب سایت های خود در جستجوی Google موفق شوند.”

با گوش دادن به کل پادکست، واضح است که جان مولر و لیزی ساسمن، کارمندان گوگل، به شدت بر تعامل با جامعه جستجو متمرکز هستند. بنابراین ممکن است یک مشکل زبانی وجود داشته باشد که باعث می شود اظهارات او متفاوت از آنچه او قصد داشت قابل تفسیر باشد؟

روابط جستجو به چه معناست؟

گوگل توضیح داد که آنها فرآیندی برای تصمیم گیری در مورد آنچه در مورد اختلالات در جستجو افشا کنند دارند و این یک رویکرد 100٪ معقول است. اما چیزی که باید در نظر گرفت این است که تعریف “روابط” این است که در مورد ارتباط بین دو یا چند نفر است.

جستجو یک رابطه (کشتی) است. این اکوسیستمی است که در آن دو شریک، سازندگان (سئو سایت و صاحبان سایت) محتوا ایجاد می کنند و گوگل آن را در دسترس کاربران خود قرار می دهد.

تصویر ویژه توسط شاتر استوک/خسرو

Source link