گوگل داده های ساختاریافته جدیدی را برای ویدیوهای آموزشی اعلام می کند

گوگل اعلام کرده است که تجربه جستجوی ویدیوهای آموزشی را با پشتیبانی از نوع جدیدی از نشانه گذاری داده های ساخت یافته افزایش می دهد.

ناشران اکنون می توانند ابرداده های schema.org را اضافه کنند که سطح آموزشی، مفاهیم و مهارت های پوشش داده شده در فیلم های آموزشی را مشخص می کند.

این داده‌های ساختاریافته جدید برای ویدیوهای یادگیری، جستجوی Google را قادر می‌سازد تا محتوا را بهتر درک کند و نتایج مرتبط‌تری را به کاربران ارائه دهد.

ویدیوهایی که با این ویژگی‌ها علامت‌گذاری شده‌اند نیز ممکن است قطعه‌های غنی را در نتایج جستجو نشان دهند، از جمله سطح تحصیلات هدف و نوع ویدیو مانند «نمای کلی» یا «راه‌حل».

نتایج غنی از ویدیوهای آموزشی در حال حاضر به زبان انگلیسی در جستجوی Google به صورت جهانی برای دسکتاپ و موبایل در دسترس هستند. آنها برای جستجوهای مربوط به یادگیری دانشگاهی و محتوای آموزشی ظاهر می شوند.

پیاده سازی داده های ساخت یافته

داده های ساختاریافته یک روش استاندارد برای علامت گذاری یک صفحه وب برای طبقه بندی محتوای آن است.

برای وب‌سایت‌هایی که سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) دارند، ناشران می‌توانند افزونه‌های داده ساختاریافته را برای اضافه کردن نشانه‌گذاری آسان‌تر ادغام کنند. کسانی که از وب سایت های مبتنی بر جاوا اسکریپت استفاده می کنند می توانند ابرداده schema.org را از طریق کد تولید کنند.

بهترین روش ها برای ناشران

Google به ناشران توصیه می کند بهترین شیوه ها را برای پیاده سازی دنبال کنند:

  • ویژگی های مورد نیاز schema.org را بر اساس فرمت ویدیو اضافه کنید
  • از ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل برای تأیید اعتبار نشانه گذاری استفاده کنید
  • چند صفحه را با داده های ساختاریافته جدید مستقر کنید
  • یک نقشه سایت برای اطلاع گوگل از تغییرات ارسال کنید
مطالب پیشنهادی  به‌روزرسانی آگوست 2022 سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی منتشر می‌شود

الزامات فنی

الزامات فنی شامل:

  • حداقل مدت زمان ویدیو 30 ثانیه
  • در دسترس عموم بدون ورود به سیستم یا اشتراک
  • داده های ساختاریافته باید در صفحه ای باشد که کاربران می توانند ویدیو را مشاهده کنند

ویدئوها باید بدون هیچ گونه مانعی مانند اشتراک یا ورود به سیستم در دسترس باشند. آنها باید به صورت عمومی قابل مشاهده باشند تا Google بتواند محتوا را بفهمد و فهرست کند. به طور خاص، داده‌های ساختاریافته باید به صفحه‌ای اضافه شوند که کاربران بتوانند مستقیماً ویدیوی کامل را تماشا کنند. اگر کاربران فقط به جای دیگری برای مشاهده آن اشاره داشته باشند، تجربه ضعیفی را ارائه می دهد.

مزایا برای جستجو و کاربران

نشانه گذاری ویدیویی یادگیری schema.org موتورهای جستجو را قادر می سازد تا جزئیات مهم آموزشی مانند مفاهیم تحت پوشش و سطوح درجه هدف را درک کنند.

این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا نتایجی را برگردانند که دقیقاً با هدف آموزشی پشت سؤالات جستجو مطابقت دارد.

برای کاربران، دیدن سطوح تحصیلی، مفاهیم پوشش داده شده، سبک‌های ویدیو، و سایر ابرداده‌ها در نتایج جستجو به آن‌ها کمک می‌کند بدون تماشای هر کدام تصمیم بگیرند که کدام ویدیوها با نیازهایشان مطابقت دارند.

ناشرانی که ویدیوهای آموزشی را علامت‌گذاری می‌کنند، ممکن است شاهد بهبود ترافیک از قطعه‌های پیشرفته باشند.

ابتکار گوگل برای استفاده از داده های ساختاریافته برای ویدئوهای آموزشی، آخرین اقدام در بهبود جستجوی مطالب آموزشی است.

دیگر به‌روزرسانی‌های اخیر متمرکز بر آموزش شامل ابزارهای جستجوی Google جدید برای کمک به ریاضیات و علوم و پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در SGE برای تقویت یادگیری است.

مطالب پیشنهادی  دارندگان پیکسل به جای اندروید 13 به‌روزرسانی اندروید 12 را مشاهده می‌کنند

تصویر ویژه: ZoFot/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور