آیا می دانستید که 20 تا 80 درصد از داده های عبارت جستجوی شما در تبلیغات گوگل پنهان است؟
ما اعداد را بررسی کردیم و متوجه شدیم که تبلیغکنندگان بسیاری از دادههای جستجو را که میتواند عملکرد تبلیغات آنها را بهبود بخشد، از دست بدهند.
این مقاله توضیح میدهد که چرا ممکن است Google این کار را انجام دهد و تبلیغکنندگان چه کاری میتوانند برای بازیابی اطلاعات جستجوی بیشتر انجام دهند.
عبارات جستجو چیست و چرا اهمیت دارند؟
عبارات جستجو جستجوهای واقعی هستند که کاربران گوگل در نوار جستجو تایپ می کنند.
شرکتهایی که در گوگل تبلیغ میکنند میتوانند کلمات کلیدی را انتخاب کنند که تبلیغات آنها باید از طریق Google Ads نمایش داده شود.
کلمات کلیدی عبارتهایی هستند که توسط تبلیغکننده انتخاب میشوند و به تعیین اینکه کدام عبارات جستجو مورد هدف قرار میگیرند کمک میکنند.
کلمات کلیدی دارای انواع مختلف تطابق هستند، از جمله گسترده، عبارت و دقیق. پهن ترین نوع تطبیق است، در حالی که دقیق ترین آن است.
صفحه راهنمای گوگل این موضوع را به بهترین شکل توضیح میدهد و گرافیک زیر نحوه عملکرد آن را روشن میکند.
هنگامی که یک تبلیغکننده کلمه کلیدی مورد نظر خود را تعریف کرد، میتواند بعد از این واقعیت ببیند که برای کدام عبارتهای جستجو از طریق گزارش عبارتهای جستجو ظاهر شدهاند.
مشکل این است که در بسیاری از موارد، بیشتر دادههای عبارت جستجو پنهان میشوند.
آنچه ما بررسی کردیم
ما حسابهای Google Ads خود را در سطح کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل کردیم، هزینهها و کلیکها را برای کلمات کلیدی جداگانه در مقابل عبارات جستجو بررسی کردیم. سپس تمام داده ها را برای مقایسه جمع آوری کردیم.
اسکرین شات زیر کلمات کلیدی تار را با انواع مطابقت، هزینه ها و کلیک ها نشان می دهد. سپس عبارات جستجوی تولید شده توسط این کلمات کلیدی را مطابقت دادیم و همچنین هزینه و کلیکها را برای همه عبارتهای جستجوی مرتبط ارائه کردیم.
ستون دوم تا آخر کلیکهای عبارت جستجو را میگیرد و آنها را به کلیکهای کلیدواژه تقسیم میکند تا نشان دهد در مقایسه با تعداد کلیکهای کلمه کلیدی که گوگل به ما گفته است، چه تعداد کلیکهای عبارت جستجو در دادهها ارائه نشده است.
همین عمل در ستون آخر اما این بار با spen انجام می شود. ما میتوانیم ببینیم که چه درصدی از هزینه عبارت جستجو در مقایسه با آنچه که گوگل از ما دریافت کرده است، پنهان است.
یافته های کلیدی
طیف گسترده ای از هزینه های پنهان برای کلمات کلیدی مختلف وجود دارد
در اسکرین شات بالا، «% از خرج کردن عبارت جستجو پنهان» را به ترتیب صعودی مرتب کردیم.
میتوانید ببینید که برای بسیاری از کلمات کلیدی، درصد زیادی از هزینههای عبارت جستجو پنهان است، تا 85%.
در مورد کلمه کلیدی برتر، گوگل 2086 دلار برای این کلمه کلیدی خاص از تبلیغ کننده دریافت کرد اما فقط 304 دلار داده عبارت جستجو را ارائه کرد. این مقدار زیادی از داده های پنهان است.
این گسترش گسترده است و کلمه کلیدی در پایین تنها 10٪ از هزینه عبارت جستجو را از دست داده است.
به نظر نمی رسد ارتباطی بین میزان هزینه شده و مقدار پنهان شده وجود داشته باشد.
برخی از کلمات کلیدی دارای هزینه های بالا و درصد بالایی از کلمات کلیدی پنهان بودند، برخی دیگر دارای هزینه های بالا و درصد پایین کلمات کلیدی پنهان بودند و بالعکس.
عبارت در مقابل تطابق دقیق
اسکرین شات بالا تفاوت کلیدی را در داده های عبارت جستجوی پنهان برای کلمات کلیدی عبارت و مطابقت دقیق نشان می دهد.
تمام عبارات جستجو با کمترین کلیک پنهان از کلمات کلیدی مطابقت دقیق مشتق شده اند.
جدول زیر مجموع کلمات کلیدی عبارت در مقابل تطابق دقیق را نشان می دهد. داده های پنهان برای عبارات دقیق در نوجوانان است، در حالی که برای کلمات کلیدی مطابقت عبارت، حدود 50٪ است.
این نتایج منطقی هستند، زیرا کلمات کلیدی مطابقت عبارت، انواع مختلفی از عبارات جستجو را امکان پذیر می کنند، در حالی که مطابقت دقیق این امکان را ندارد.
کلمات کلیدی مطابقت دقیق باید دقیقاً با عبارت جستجو مطابقت داشته باشند. با این حال، گوگل همچنان تغییرات نزدیک را مجاز میداند.
من استدلال می کنم که همه کلیک های پنهان، تغییرات نزدیکی هستند که گوگل نشان نمی دهد.
به عبارت دیگر، ما میتوانیم استدلال کنیم که تغییرات نزدیک مطابقت دقیق حداقل 13٪ از کل عبارات جستجو در کلمات کلیدی مطابقت دقیق را تشکیل میدهند.
کل دادههای عبارت جستجوی پنهان 40 درصد است.
با نگاهی دوباره به جدول بالا، وقتی همه داده ها را جمع می کنیم، درصد کل کلیک ها و هزینه های جستجوی پنهان هر دو حدود 40٪ است.
منصفانه است که بگوییم، به طور متوسط، 40٪ از کل داده های عبارت جستجو از تبلیغ کنندگان پنهان است، که بسیار زیاد است!
زمانی که من چند تن از همکارانم را بررسی کردم، اکثر آنها اشاره کردند که دامنه عبارات جستجوی پنهان به طور کلی بین 20 تا 80 درصد است.
چرا گوگل داده های عبارت جستجو را پنهان می کند؟
گوگل اشاره کرده است که آنها فقط دادههای عبارت جستجویی را شامل میشوند که «تعداد قابلتوجهی از مردم استفاده کردهاند و باعث نمایشها و کلیکها شدهاند».
با این حال، واضح است که آنها مقدار قابل توجهی از داده های عبارت جستجو را حذف می کنند.
این استدلال که این یک شکل از حریم خصوصی است معتبر نیست زیرا همه داده های جستجو برای تبلیغ کنندگان ناشناس هستند و با حساب های کاربری مرتبط نیستند.
مبهم سازی داده ها در طول سال ها روند مداوم گوگل بوده است. دادههای کلیدواژه از GA4 حذف شده و در Google Analytics با (تنظیم نشده) جایگزین شده است.
گوگل همچنین محصول Performance Max خود را بر روی تبلیغکنندگان اعمال میکند، بدون اینکه هیچ عبارت جستجویی وجود داشته باشد!
بسیاری پیش بینی می کنند که داده های عبارت جستجو ممکن است به طور کامل به گذشته تبدیل شود.
این احتمالاً یک تصمیم کوتاه مدت برای افزایش درآمد است. هرچه تبلیغکنندگان اطلاعات کمتری ببینند، کمتر میتوانند هزینههای تبلیغاتی خود را محدود کنند.
اساساً، گوگل موجودی با کیفیت پایین را به تبلیغکنندگان تحمیل میکند و هیچ انتخابی برای بررسی آنها به آنها نمیدهد، بنابراین ما در خرید آن باقی ماندهایم.
چه کاری می توانید انجام دهید؟
جابجایی به کلمات کلیدی مطابقت دقیق بهترین گزینه در حال حاضر است.
این امر عبارات جستجوی پنهان را به کمتر از 20 درصد محدود می کند، بسیار کمتر از کلمات کلیدی مطابقت عبارت. این به این معنی است که کمتر از 20٪ از بودجه شما به عبارات جستجوی با کیفیت پایین اختصاص می یابد و شما نسبت به بقیه قابل مشاهده هستید.
همچنین توصیه میکنیم تحلیلی مشابه با موارد بالا انجام دهید و هزینههای خود را برای دادههای عبارت جستجوی پنهان نظارت کنید.
در نهایت، ایده خوبی است که آزمایشها را با توقف کلمات کلیدی با عبارات جستجوی پنهان بالا اجرا کنید. ما این را امتحان کردیم و نتایج عالی یافتیم.
به طور مشابه، میتوانید آزمایشها را تنها با استفاده از کلمات کلیدی مطابقت دقیق در کمپینهای خود اجرا کنید. تا زمانی که حجم صدا خیلی کم نشود، ممکن است ارزشش را داشته باشد.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.