گوگل حدس می‌زند که سئو در مسیری در حال مرگ است

آخرین پادکست Search Off the Record گوگل در مورد اینکه آیا سئو سایت به دلیل جستجوی هوش مصنوعی در مسیری رو به پایان است یا خیر، بحث کرد. ارزیابی آنها به دنبال این بود که توضیح دهد که سئو با معرفی جستجوی هوش مصنوعی بدون تغییر باقی می ماند، و شکاف بین چشم انداز “هیچ چیز تغییر نکرده” آنها برای SEO و تجربیات واقعی بازاریابان و ناشران دیجیتال را آشکار می کند.

گوگل حدس می‌زند که آیا هوش مصنوعی در مسیر مرگ قرار دارد

در نقطه ای از پادکست، بعد از اینکه جان مولر موضوع تاثیر هوش مصنوعی بر سئو را معرفی کرد، شروع به صحبت در مورد هوش مصنوعی کردند.

جان پرسید:

بنابراین فکر می کنید هوش مصنوعی جایگزین سئو می شود؟ آیا سئو در مسیری رو به مرگ است؟»

گری ایلیز با ابراز تردید اظهار داشت که سئوکاران دهه هاست کاهش سئو را پیش بینی کرده اند.

گری ابراز خوش بینی کرد که سئو مرده نیست و مشاهده کرد:

منظورم این است که سئو از سال 2001 رو به نابودی بوده است، بنابراین من از آن نمی ترسم. مثل اینکه من نیستم آره نه. من تقریباً مطمئن هستم که در سال 2025، اولین مقاله ای که منتشر می شود در مورد چگونگی از بین رفتن مجدد سئو خواهد بود.

راست میگه گوگل از حدود سال 2004 شروع به استفاده از تاکتیک های رایج سئوی روز کرد و در سال 2005 با چیزهایی مانند تجزیه و تحلیل آماری شتاب بیشتری گرفت.

وقتی پیوندهای متقابل از کار افتادند، برای سئوکاران شوک بود. برخی از این باور نداشتند که گوگل بتواند آن تاکتیک‌ها را سرکوب کند و در عوض در مورد «جعبه ایمنی» که خودسرانه سایت‌ها را از رتبه‌بندی باز می‌دارد، حدس و گمان می‌زنند. نکته این است که گمانه زنی ها همیشه برای سئوکارانی بوده است که نمی توانند آنچه را که در حال رخ دادن است توضیح دهند و این ترس چندین دهه از مرگ سئو را تشدید می کند.

چیزی که کارمندان گوگل از بحث کردن اجتناب کردند، هزاران ناشر بزرگ و کوچک است که در سال گذشته از بین رفته اند.

بیشتر در مورد آن در زیر.

RAG این است که چگونه SEO ها می توانند به SEO برای جستجوی AI نزدیک شوند

لیزی ساسمن از گوگل سپس پرسید که SEO در سال 2025 چقدر مرتبط است و پس از برخی شوخی های خارج از موضوع، جان مولر موضوع RAG، بازیابی نسل افزوده را مطرح کرد. RAG تکنیکی است که به پاسخ های تولید شده توسط یک مدل زبان بزرگ (LLM) به روز و مبتنی بر واقعیت کمک می کند. این سیستم اطلاعات را از یک منبع خارجی مانند یک فهرست جستجو و/یا یک نمودار دانش بازیابی می‌کند و مدل زبان بزرگ متعاقباً پاسخ تولید می‌کند، بازیابی نسل افزوده. رابط Chatbot سپس پاسخ را به زبان طبیعی ارائه می دهد.

وقتی گری ایلیس اعتراف کرد که نمی‌دانست چگونه آن را توضیح دهد، مارتین اسپلیت، کارمند گوگل، با قیاسی از اسناد (نماینده فهرست جستجو یا پایگاه دانش)، جستجو و بازیابی اطلاعات از آن اسناد، و خروجی‌ای از اطلاعات وارد عمل شد. “از کیف”).

مارتین این قیاس ساده از RAG را ارائه کرد:

احتمالاً امروزه خیلی بهتر شده است و شما فقط می توانید نشان دهید که، مانند اینجا، این پنج سند را آپلود می کنید، و سپس بر اساس آن پنج سند، چیزی از کیف بیرون می آورید.

لیزی ساسمن اظهار داشت:

“آه، باشه. بنابراین این سوال در مورد این است که چگونه یک چیز اطلاعات خود را می داند و از کجا می رود و اطلاعات را به دست می آورد.

جان مولر این موضوع از بحث را انتخاب کرد و شروع به بافتن یک مفهوم بزرگتر از اینکه چگونه RAG روش های سئو را با موتورهای جستجوی هوش مصنوعی مرتبط می کند، شروع کرد و گفت که هنوز بخش خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی به موتور جستجوی هوش مصنوعی وجود دارد. او درست می گوید، حتی موتور جستجوی هوش مصنوعی مانند هوش مصنوعی Perplexity از نسخه به روز شده الگوریتم رتبه صفحه قدیمی گوگل استفاده می کند.

مولر توضیح داد:

وقتی در مورد چیزهایی مانند هوش مصنوعی در نتایج جستجو صحبت می‌کنم یا در ترکیب با نتایج جستجو که در آن سئوکاران، در ابتدا احساس می‌کنم، وقتی به این موضوع فکر می‌کنند، فکر می‌کنم، «اوه، این هوش مصنوعی این جعبه جادویی بزرگ است و هیچ‌کس نمی‌داند چیست مفید است. در آنجا اتفاق می افتد

و هنگامی که شما در مورد نوعی بخش تقویت شده بازیابی صحبت می کنید، اساساً این همان چیزی است که سئوکاران روی آن کار می کنند، مانند ایجاد محتوایی که قابل خزیدن و نمایه سازی برای جستجو باشد و این نوع به همه این مرورهای AI سرازیر می شود.

بنابراین، به نوعی متوجه شدم که این زاویه چیزی برای نشان دادن است، به خصوص برای سئوکارانی که به نوعی از هوش مصنوعی و همه این چیزها می ترسند، که در واقع، این نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی اغلب ترکیبی از چیزهای موجود هستند که شما دارید. در حال حاضر انجام می دهد. و اینطور نیست که ناگهان جایگزین خزیدن و نمایه سازی شود.»

مولر درست می‌گوید که فرآیند سنتی نمایه‌سازی، خزیدن و رتبه‌بندی هنوز وجود دارد، و سئو را مرتبط و ضروری نگه می‌دارد تا اطمینان حاصل شود که وب‌سایت‌ها قابل کشف و بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو هستند.

با این حال، کارمندان گوگل از بحث در مورد وضعیت بدیهی امروز خودداری کردند، یعنی هزاران ناشر بزرگ و کوچک در اکوسیستم وب بزرگ که توسط الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل در باطن از بین رفته اند.

تاثیرات واقعی هوش مصنوعی در جستجو

چیزی که تغییر کرده است (و به آن پرداخته نشده است) این است که بخش مهم هوش مصنوعی در جستجو همان چیزی نیست که در قسمت جلویی با مرورهای هوش مصنوعی قرار دارد. این بخشی است که بر اساس سیگنال‌های مبهم اقتدار، موضوعیت و موقعیت تا حدی طعنه‌آمیز تصمیم‌گیری می‌کند که هوش مصنوعی تصمیم می‌گیرد محتوا برای موتورهای جستجو ساخته شده باشد یا برای انسان.

SERP های ارگانیک به صراحت منسوخ شده اند

ده پیوند آبی سنتی حدود 15 سال است که به طور ضمنی منسوخ شده اند، اما هوش مصنوعی آنها را به صراحت منسوخ کرده است.

جستارهای جستجوی زبان طبیعی

زمینه کاربران جستجویی که سوالات مکالمه دقیقی را در چند نوبت به عقب و جلو می پرسند، تغییر بزرگی در عبارت های جستجو است. بینگ ادعا می کند که این باعث می شود درک سوالات جستجو و ارائه پاسخ های دقیق تر را آسان تر کند. این بخشی است که سئوکاران و ناشران را ناآرام می کند، زیرا، بیایید با آن روبرو شویم، حجم قابل توجهی از محتوا برای رتبه بندی در پارادایم پرس و جو مبتنی بر کلمه کلیدی ایجاد شد، که به تدریج ناپدید می شود زیرا کاربران به طور فزاینده ای به جستارهای پیچیده تر روی می آورند. نحوه بهینه سازی سازندگان محتوا برای آن یک نگرانی بزرگ است.

الگوریتم های AI Backend

واژه دمدمی مزاج به معنای تمایل به ایجاد تغییرات ناگهانی و غیرقابل توضیح در رفتار است. این چیزی است که ناشران و سئوکاران با کیفیت در یک موتور جستجو می خواهند. با این حال، الگوریتم‌های بک‌اند هوس‌بازی که به‌طور ناگهانی ترافیک را کاهش می‌دهند و متعاقباً ماه‌ها بعد ذهن مجازی خود را تغییر می‌دهند، یک واقعیت است.

آیا گوگل از واقعیت اکوسیستم وب جدا شده است؟

آسیب های صنعت ناشی از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی که هنوزبداهه سازیg» بدون شک به بخش قابل توجهی از اکوسیستم وب آسیب رسانده است. حجم عظیمی از ترافیک برای ناشران در هر اندازه از زمان افزایش ادغام هوش مصنوعی در باطن گوگل از بین رفته است، موضوعی که اخیرا Google Search Off The Record از بحث در مورد آن اجتناب کرده است.

بسیاری امیدوارند که گوگل در سال 2025 با تفاوت‌های ظریف‌تری به این وضعیت رسیدگی کند تا ساندار پیچای، مدیرعامل آن‌ها که تلاش می‌کرد توضیح دهد چگونه گوگل از اکوسیستم وب که ظاهراً از مصیبت هزاران ناشر جدا شده بود، پشتیبانی می‌کند.

شاید سوال این نباشد که آیا سئو در مسیری رو به مرگ است یا خیر، بلکه این باشد که آیا انتشار خود به دلیل هوش مصنوعی هم در قسمت پشتی و هم در قسمت جلوی جعبه جستجوی گوگل و برنامه های Gemini در حال کاهش است یا خیر.

این مقالات مرتبط را بررسی کنید:

استراتژی هوش مصنوعی 2025 مدیر عامل گوگل بر جعبه جستجو تاکید زیادی دارد

تحقیقات عمیق Google Gemini ممکن است درآمدهای وب سایت را کاهش دهد

مدیر عامل گوگل: جستجو در سال 2025 به شدت تغییر خواهد کرد

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Shutterstock AI Generator

Source link