گوگل در حال آغاز آزمایشی است که نتایج جستجوی هتل را برای کاربران آلمان، بلژیک و استونی تغییر خواهد داد.
این آزمایش ویژگی هایی مانند نقشه و لیست هتل ها را حذف می کند و آنها را با پیوندهای آبی معمولی به وب سایت های هتل و سایت های مقایسه جایگزین می کند.
این آزمایش فقط بر کاربران این سه کشور تأثیر می گذارد، چه در سطح محلی و چه بین المللی.
بر روی کاربران خارج از این کشورها یا هنگام جستجوی یک هتل خاص تأثیری نخواهد داشت.
مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال (DMA)
گوگل این تغییرات را برای پیروی از قوانین جدید در اروپا به نام قانون بازارهای دیجیتال (DMA) آزمایش می کند.
در سال گذشته، گوگل بیش از 20 به روز رسانی انجام داده است. این بهروزرسانیها شامل بخشها و قالبهای جدیدی است تا سایتهای مقایسهای برای پروازها، هتلها و خرید را بیشتر نمایان کند.
نتایج این تغییرات متفاوت بوده است.
جمعآوریکنندههای اصلی سفر و سایتهای مقایسه دیده شدهاند. با این حال، سایر مشاغل، مانند خطوط هوایی، اپراتورهای هتل و خردهفروشان کوچک، تا 30 درصد کاهشی در کلیک رزرو مستقیم رایگان داشتهاند.
هدف از آزمون
گوگل این آزمایش را در آلمان، بلژیک و استونی اجرا خواهد کرد تا ببیند تغییرات پیشنهادی چگونه بر تجربه کاربر و ترافیک وب سایت تاثیر می گذارد.
گوگل در مورد این تصمیم مردد است. این شرکت معتقد است که بازگشت به قالب “ده پیوند آبی” هم به ضرر کاربران و هم برای مشاغل است.
گری ایلیس، تحلیلگر گوگل، تاکید کرد که این آزمایش موقتی است و وب سایت ها نیازی به هیچ اقدامی در طول دوره آزمایشی ندارند.
نگاه کردن به جلو
نتایج این نتایج آزمون میتواند بر تصمیمگیریهای آتی در مورد نحوه عملکرد موتورهای جستجو در اروپا و به طور بالقوه مقررات در سراسر جهان تأثیر بگذارد.
گوگل می گوید که عملکرد جستجوی عادی پس از پایان آزمایش از سر گرفته می شود، اگرچه زمان نتیجه گیری نامشخص است.
تصویر ویژه: مایکل درر فوکس/Shutterstock