گوگل توضیح می دهد که چگونه تغییر چیدمان تجمعی (CLS) اندازه گیری می شود

بری پولارد، مدافع توسعه‌دهنده عملکرد وب گوگل، چگونگی اندازه‌گیری تغییر طرح‌بندی تجمعی (CLS) را روشن کرده است.

CLS میزان تغییرات غیرمنتظره چیدمان را زمانی که شخصی سایت شما را مرور می کند، تعیین می کند.

این معیار برای سئو مهم است، زیرا یکی از اصلی‌های اصلی وب گوگل است. صفحات با امتیاز CLS پایین، تجربه پایدارتری را ارائه می‌کنند که به طور بالقوه منجر به دید بهتر جستجو می‌شود.

چگونه اندازه گیری می شود؟ پولارد در یک تاپیک در X به این سوال پرداخت.

درک اندازه گیری CLS

پولارد با توضیح ماهیت اندازه گیری CLS شروع کرد:

CLS برخلاف LCP و INP که در ثانیه/میلی ثانیه اندازه‌گیری می‌شوند، «بدون واحد» است.

وی در ادامه تصریح کرد:

“هر جابجایی طرح با ضرب دو درصد یا کسری با هم محاسبه می شود: چه چیزی حرکت کرد (کسر ضربه) چقدر حرکت کرد (کسر فاصله).

این روش محاسبه به تعیین کمیت شدت تغییرات چیدمان کمک می کند.

همانطور که پولارد توضیح داد:

“کل نمای درگاه تا انتها به سمت پایین حرکت می کند – این بدتر از این است که فقط نیمی از درگاه دید به سمت پایین حرکت کند. کل ویوپورت کمی پایین می آید؟ این به همان اندازه بد نیست که کل نمای در حال پایین آمدن زیاد است.»

سناریوی بدتر

پولارد بدترین سناریو را برای یک تغییر چیدمان توضیح داد:

“حداکثر تغییر طرح زمانی است که 100٪ از دید (ضریب ضربه = 1.0) یک نمای کامل به پایین منتقل شود (کسری فاصله = 1.0).

این یک امتیاز تغییر چیدمان 1.0 می دهد و اساساً بدترین نوع تغییر است.

با این حال، او ماهیت تجمعی CLS را به ما یادآوری می کند:

CLS یک تغییر چیدمان تجمعی است و اولین کلمه (انباشته) اهمیت دارد. ما همه جابجایی‌های فردی را که در یک بازه زمانی کوتاه (حداکثر 5 ثانیه) اتفاق می‌افتند، می‌گیریم و آنها را جمع‌بندی می‌کنیم تا امتیاز CLS را بدست آوریم.

پولارد استدلال پشت پنجره اندازه گیری 5 ثانیه ای را توضیح داد:

“در ابتدا ما همه جابجایی ها را جمع آوری کردیم، اما این واقعا UX را اندازه نمی گرفت – به خصوص برای صفحاتی که برای مدت طولانی باز شده اند (به SPA یا ایمیل فکر کنید). اندازه‌گیری همه جابه‌جایی‌ها به این معناست که با توجه به زمان کافی، حتی بهترین صفحات نیز از کار می‌افتند!»

او همچنین به حداکثر امتیاز نظری CLS اشاره کرد:

از آنجایی که هر عنصر تنها زمانی می‌تواند جابجا شود که یک فریم کشیده می‌شود و ما یک درپوش 5 ثانیه‌ای داریم و اکثر دستگاه‌ها با سرعت 60 فریم در ثانیه کار می‌کنند، این یک سقف تئوری در CLS 5 ثانیه * 60 فریم در ثانیه * 1.0 حداکثر شیفت = 300 می‌دهد.

تفسیر نمرات CLS

پولارد به نحوه تفسیر نمرات CLS پرداخت:

«… فکر کردن به CLS به عنوان درصدی از حرکت کمک می کند. آستانه خوب 0.1 به این معنی است که صفحه 10٪ جابجا شده است – که می تواند به این معنی باشد که کل صفحه 10٪ جابجا شده است یا نیمی از صفحه 20٪ جابجا شده است یا تعداد زیادی جابجایی کوچک معادل هر یک از این موارد است.

با توجه به مقادیر آستانه خاص، پولارد توضیح داد:

پس چرا 0.1 “خوب” و 0.25 “ضعیف” است؟ در اینجا توضیح داده شده است که ترکیبی از آنچه ما می خواهیم (CLS = 0!) و آنچه قابل دستیابی است … 0.05 در واقع در حد متوسط ​​قابل دستیابی بود، اما برای بسیاری از سایت ها اینطور نیست، بنابراین کمی بالاتر رفت.

چرا این مهم است

بینش پولارد به توسعه دهندگان وب و متخصصان SEO درک واضح تری از اندازه گیری و بهینه سازی برای CLS ارائه می دهد.

هنگام کار با CLS، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • CLS بدون واحد است و از کسری ضربه و فاصله محاسبه می شود.
  • این انباشته است و تغییرات را در یک پنجره 5 ثانیه ای اندازه گیری می کند.
  • آستانه “خوب” 0.1 تقریبا معادل 10٪ از حرکت درگاه دید است.
  • به دلیل اضافه شدن چندین شیفت، امتیاز CLS می تواند از 1.0 بیشتر شود.
  • آستانه (0.1 برای “خوب”، 0.25 برای “ضعیف”) عملکرد ایده آل را با اهداف قابل دستیابی متعادل می کند.

با این بینش، می توانید تنظیماتی را برای دستیابی به آستانه گوگل انجام دهید.


تصویر ویژه: Piscine26/Shutterstock


Source link