مارتین اسپلیت گوگل به سوالی در مورد قابلیت اعتماد وب سایت و اینکه آیا رقبا می توانند بر آن تأثیر منفی بگذارند، پرداخت. او توضیح داد که چگونه گوگل قابلیت اعتماد سایت را ارزیابی می کند و توضیح داد که چرا عواملی مانند لینک ها و ترافیک سایت تاثیر منفی بر درک گوگل از قابلیت اعتماد ندارند.
قابل اعتماد بودن
کارمندان گوگل، مقالات تحقیقاتی و پتنتها به قابل اعتماد بودن وبسایتها اشاره میکنند، اما هیچ معیار اعتماد واقعی در Google وجود ندارد. مدتها پیش تأیید شد که چندین سیگنال وجود دارد که روی هم نشان میدهند که آیا میتوان به یک سایت اعتماد کرد، اما این یک الگوریتم اعتماد نیست، اینها فقط سیگنالها هستند.
وقتی کارمندان گوگل در مورد قابل اعتماد بودن یک سایت صحبت می کنند، احتمالاً بهتر است بیش از حد به آن فکر نکنید، آنها فقط در مورد قابل اعتماد بودن یک سایت صحبت می کنند.
آیا یک رقیب می تواند سیگنال های قابل اعتماد منفی ایجاد کند؟
شخصی که این سوال را میپرسد نگران رقیبی بود که ترافیک ربات را به سایت آنها ارسال میکرد و به نظر آنها تلاشی بود تا سایت خود را توسط الگوریتم گوگل غیرقابل اعتماد نشان دهد.
این ممکن است اشاره ای به ایده SEO باشد که گوگل از معیارهای کلیک برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می کند، اما بیشتر مقالات تحقیقاتی در مورد کلیک ها از کلیک ها برای اعتبارسنجی نتایج جستجو استفاده می کنند، نه برای رتبه بندی صفحات وب، به طور کلی یک چیز تضمین کیفیت است.
این سوالی است که پرسیده شد:
“آیا باید نگران بازیگران بدی باشم که سعی می کنند سایت ما را با ارسال هرزنامه یا ترافیک جعلی به سایت من غیرقابل اعتماد جلوه دهند؟ از آنجایی که قابلیت اطمینان سایت باینری است.”
باینری یعنی این یا آن. در این مورد، شخصی که این سوال را می پرسد احتمالاً به این معنی است که یک سایت یا قابل اعتماد است یا غیرقابل اعتماد است و هیچ قسمت خاکستری در بین آن وجود ندارد.
مارتین اسپلیت ایده کیفیت باینری را تا حد قابل اعتماد بودن کماهمیت میداند و این موضوع را که ترافیک میتواند بر نحوه مشاهده یک سایت توسط گوگل تأثیر بگذارد را رد کرد.
او پاسخ داد:
“این واقعا باینری نیست و فقط با ارسال ترافیک از منابع مشکوک به یک سایت، “آلوده” نخواهد شد.”
«ترافیک هرزنامه یا جعلی» چیزی نیست که بر اعتماد تأثیر منفی بگذارد.
مارتین توضیح داد که اگر خود سایتی اسپم باشد، به عنوان هرزنامه دیده می شود. سپس تایید کرد که کاری که سایتهای دیگر از نظر لینکسازی یا ترافیک انجام میدهند، هیچ تاثیری بر هرزنامه به نظر رسیدن سایت ندارد.
او پاسخ داد:
اگر سایتی خودش کارهای مبهمی مانند هرزنامه، بدافزار انجام میدهد، مطمئناً این یک مشکل است، اما هیچکس نمیتواند انتخاب کند یا کنترل کند که ترافیک یا لینکها از کجا میآیند، بنابراین این چیزی نیست که جستجوی Google برای قضاوت درباره قابل اعتماد بودن یک وبسایت به آن نگاه کند. “
ترافیک ربات بر نحوه مشاهده یک سایت توسط گوگل تأثیر نمی گذارد
تقریباً هر وب سایتی سطوح بالایی از ربات های هکری را تجربه می کند که به دنبال آسیب پذیری هستند. برخی از ربات ها به طور مکرر به سایتی که به دنبال صفحاتی که وجود ندارند ضربه می زنند. این فقط وضعیت وب است، هر سایتی آن را تجربه می کند.
بنابراین، آنچه مارتین در مورد ناتوانی اشخاص ثالث گفت که نمی توانند سایت دیگری را غیرقابل اعتماد جلوه دهند، منطقی است، به خصوص زمانی که درک شود که همه سایت ها لینک های ورودی با کیفیت پایین و ترافیک ربات با کیفیت پایین دارند.
پادکست SEO Office Hours را در ساعت 18:48 دقیقه تماشا کنید:
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Krakenimages.com