گوگل به کاربران اجازه می دهد تبلیغات مربوط به قرار ملاقات و کاهش وزن را محدود کنند

در دنیای دوستیابی آنلاین، به نظر می رسد گزینه ها (و تبلیغات) بی پایان هستند.

اگر از دیدن تبلیغات بی شمار برای رویدادهای شخصی در زندگی خود خسته شده اید، خبرهای خوبی در پیش است.

گوگل اکنون در حال گسترش دسته‌های “تبلیغات حساس” خود در YouTube و Display است.

این برای کاربران چه معنایی دارد؟

تا به حال، دسته‌های حساس Google در YouTube تعداد تبلیغات را در قمار اعتیادآور یا محصولات الکلی محدود می‌کرد.

اکنون، گوگل به دنبال محدود کردن ارائه تبلیغات برای موضوعات شخصی تر و گاهی اوقات آسیب زا است.

اکنون گزینه های دسته بندی گسترده در YouTube و Display عبارتند از:

  • دوستیابی
  • بارداری و فرزندپروری
  • کاهش وزن
  • الکل (قبلاً اضافه شده است)
  • قمار (قبلاً اضافه شده است)
گوگل دسته های تبلیغات حساس خود را به روز می کند تا شامل کاهش وزن و دوستیابی شود.اعتبار تصویر: Google.com، مه ۲۰۲۲

اگر تعداد کمتری از این تبلیغات را مشاهده کنید، تنظیمات شما به طور خودکار در شبکه نمایش نیز اعمال می شود. برای مرجع، شبکه نمایش شامل بیش از 2 میلیون وب سایت، ویدیو و برنامه است.

چگونه دسته بندی های حساس را محدود کنیم

ابتدا، باید به صفحه «تنظیمات تبلیغات» خود بروید و به «دسته‌های تبلیغات حساس در YouTube» بروید.

تنظیمات تبلیغات شخصی گوگلاعتبار تصویر: Google.com، تصویر گرفته شده توسط نویسنده، مه 2022

سپس، برای هر یک از دسته‌هایی که می‌خواهید محدود کنید، روی «See Fewer» کلیک کنید.

شما این گزینه را دارید که در هر زمان که بخواهید در صفحه تنظیمات تبلیغات خود به این انتخاب ها اجازه دهید.

نکته حرفه‌ای: در حالی که دسته‌های حساس خود را بررسی می‌کنید، می‌توانید همه راه‌هایی را که تبلیغاتتان بر اساس دسته‌ها شخصی‌سازی می‌شوند، مشاهده کنید.

اگر دیگر نمی‌خواهید در یک دسته یا علاقه خاص قرار بگیرید، می‌توانید به سادگی روی دسته کلیک کنید و سپس «خاموش کردن» را انتخاب کنید.

نمونه ای از نحوه شخصی سازی تبلیغات شما برای شما.اعتبار تصویر: اسکرین شات گرفته شده توسط نویسنده، می 2022
می‌توانید شخصی‌سازی را برای هر دسته‌ای که در آن فهرست شده‌اید خاموش کنید.اعتبار تصویر: اسکرین شات گرفته شده توسط نویسنده، می 2022

راه حلی بی عیب و نقص؟

در حالی که گوگل تمام تلاش خود را می کند تا این نوع تبلیغات را برای تجربه کاربری بهتر محدود کند، این گزینه به این معنی نیست که شما هرگز این موضوعات را در یک تبلیغ نخواهید دید.

برای مثال، این سیاست بیان می‌کند که «به تبلیغ‌کنندگان اجازه نمی‌دهد شخصی سازی تبلیغات بر اساس موضوعات خاصی، مانند الکل و قمار، اما ممکن است بر اساس علایق مرتبط، تبلیغاتی درباره این موارد مشاهده کنید.

برای شکستن آن، محدود کردن این ویژگی‌ها به تبلیغ‌کنندگان اجازه نمی‌دهد تا تبلیغات در این موضوعات را برای شما شخصی‌سازی کنند.

برای مثال، اگر تبلیغات کمتری را برای کاهش وزن مشاهده کنید، تبلیغاتی برای Weight Watchers، Gyms و غیره دریافت نمی‌کنید.

با این حال، ممکن است تبلیغی برای یک محصول غیرمرتبط با کاهش وزن ببینید، اما در تصویر ممکن است فردی در حال پیاده روی یا انجام برخی از انواع آمادگی جسمانی باشد.

این برای تبلیغ کنندگان چه معنایی دارد؟

اگر شرکت شما در یکی از این دسته های حساس قرار دارد، نترسید.

حتی اگر گوگل به کاربران اجازه می دهد این نوع محتوا را محدود کنند، به این معنی نیست که شما مجاز به ارائه تبلیغات به کسی نیستید.

از جنبه مثبت، این تغییر به شما کمک می کند تا به مخاطب هدفمندتر و پذیرای بیشتری برسید زیرا آنها این دسته بندی های تبلیغاتی را محدود نکرده اند.


تصویر ویژه: آفریقای جدید/Shutterstock