مارتین اسپلیت گوگل در جلسه ساعات اداری ژوئیه 2023 به سوالی درباره اینکه پس از خشک شدن ترافیک Google Discover چه باید کرد، پاسخ داد. مارتین بینش سریعی در مورد آنچه Google Discover روی آن تمرکز می کند ارائه می دهد.
Google Discover
Discover فید مقالاتی است که ممکن است مورد علاقه کاربران باشد.
Google از سیگنالهایی در مورد علایق کاربر استفاده میکند تا محتوای مرتبط با آن علایق را نشان دهد. این سیگنال های مورد علاقه چه هستند مشخص نیست.
هیچ سندی با جزئیات دقیق در مورد سیگنال هایی که Google برای تعیین علاقه کاربر استفاده می کند وجود ندارد.
اما برای هر کسی که به Discover توجه می کند واضح است که یکی از سیگنال ها ممکن است همان چیزی باشد که کاربر جستجو می کند.
چگونه ترافیک Google Discover را بدست آوریم و حفظ کنیم؟
این سوال پرسیده شده است:
«دیگر در Google Discover نیست… برای بازگشت چه باید کرد؟»
مارتین اسپلیت از گوگل پاسخ داد:
«Discover یک ویژگی ارگانیک است که با تقاضا و عادات کاربران مطابقت دارد.
بنابراین هیچ پاسخ آسانی در مورد چگونگی بازگرداندن ترافیک Discover وجود ندارد.
به طور کلی، محتوایی که نمایه شده است و دستورالعمل های محتوای ما را رعایت می کند، می تواند در Discover گنجانده شود.
اما…پیشبینی ترافیک کشف سخت است و کم و زیاد خواهد شد.»
گوگل بر روی تقاضا و عادت های کاربران تمرکز می کند
این توضیح در مورد نحوه عملکرد Google Discover مفید است زیرا نشان می دهد که چگونه فرآیند انتخاب با آنچه کاربران می خواهند ببینند مرتبط است.
صفحه Google در مورد نحوه ورود به Google Discover این نکات را ارائه می دهد:
موضوعات تازه و همیشه سبز
در حالی که گوگل محتوای همیشه سبز مرتبط را نشان می دهد، سیستم همچنین به دنبال محتوای تازه در موضوعات خاصی است که تمایل به تازگی دارند.
به عنوان مثال، موضوعاتی مانند ورزش، فناوری، سرگرمی و محصولات خاص در حال تغییر دائمی هستند، با پیشرفتهای جدید با موضوعات خبرساز هر روز در طول روز.
موضوعات دیگر مانند دستور العمل ها واقعاً تغییر چندانی نمی کنند، مگر اینکه یک سرآشپز تغییر جدیدی در یک دستور پخت قدیمی طراحی کند.
گوگل توصیه می کند:
«محتوای Discover بهطور خودکار با انتشار محتوای جدید بهروزرسانی میشود، با این حال Discover برای نشان دادن همه انواع محتوای مفید از سراسر وب طراحی شده است، نه فقط محتوای تازه منتشر شده».
درباره موضوعات بنویسید نه کلمات کلیدی
اشتباه رایجی که من در صنعت سئو می بینم تمرکز بیش از حد روی کلمات کلیدی یا معنایی کلمات است و به اندازه کافی روی موضوعات نیست.
در تجربه من، تمرکز بر معناشناسی کلمات اتلاف وقت است. روی موضوعات مورد علاقه تمرکز کنید.
موضوعات در مورد آنچه در صنعت می گذرد و درک آنچه که مردم در حال حاضر به آن علاقه مند هستند است.
به نظر من، تمرکز بر موضوعات، نویسنده را به ارائه نیازهای مردم نزدیکتر میکند و این همان چیزی است که Google Discover به دنبال آن است.
صفحه وب Google Discover این موارد را ارائه می دهد:
«بهعنوان بخشی از جستجوی Google، Discover از بسیاری از سیگنالها و سیستمهای مشابهی که توسط «جستجو» استفاده میشود، استفاده میکند تا مشخص کند چه محتوایی مفید است.
سیگنال های استفاده شده توسط Google Discover
هنگامی که موضوع درک شد، موضوع نوشتن مقاله به گونه ای است که مشخص می کند موضوع مقاله در مورد چیست.
اینجاست که نویسندگان متمرکز بر کلمات کلیدی و سئوکارانی که نگران معناشناسی هستند راه خود را گم می کنند.
در تجربه واقعی من، مقالهای که رتبهبندی خوبی دارد، مقالهای است که بر موضوع تمرکز کرده و آن موضوع را به خوبی منتقل میکند.
وقتی به طرح عنوان، طرح کلی عناصر عنوان استفاده شده در یک مقاله نگاه می کنید، یک مقاله متمرکز بر موضوع، عناوینی را نشان می دهد که شناخت موضوع را بدون نیاز به خواندن جملات آسان می کند.
نگاهی به طرح کلی عنوان، نمای جنگل است، که در آن درختان (جملات) منفرد را نمی بینید، بلکه نمای کلی را می بینید.
محتوای خود را به گونهای برنامهریزی کنید که سازماندهی شده باشد و مانند داستانی با فصلها به هر موضوعی برسد.
گوگل بهترین روش های زیر را فهرست می کند:
- از عناوین صفحه استفاده کنید که ماهیت محتوا را در بر می گیرد…
- تصاویر جذاب و باکیفیت را در محتوای خود بگنجانید…
- محتوایی را ارائه دهید که برای علایق فعلی به موقع باشد، داستانی را به خوبی بیان کند یا بینش منحصربهفردی ارائه دهد.»
گوگل همچنین توصیه می کند از عناوین گمراه کننده، اغراق، توسل به خشم و موضوعات بیمارگونه یا تکان دهنده خودداری کنید.
نتیجه
Google Discover میتواند منبع خوبی برای ترافیک باشد، اما ثابت نیست.
در تجربه من، تمرکز بر روی موضوع، خوب نوشتن، استفاده از یک تصویر متمرکز و مرتبط و حفظ جریان یک استراتژی عالی برای افزایش احتمال به ثمر رساندن ترافیک از Discover است.
درباره ورود به Google Discover بیشتر بخوانید:
وب سایت خود را کشف کنید
ساعت اداری را در ساعت 7:32 دقیقه تماشا کنید:
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Prostock-studio