تغییرات بزرگ فناوری همچنان ادامه دارد زیرا اتحادیه اروپا به گوگل دستور می دهد بخش هایی از تجارت تبلیغاتی خود را واگذار کند.
اعلامیه روز چهارشنبه ناشی از اتهامات کمیسیون رقابت علیه انحصارات است.
این دستور شبیه به پیشنهاد اخیر استآمریکا عمل کن لایحه در ایالات متحده
حکم اتحادیه اروپا توضیح داد
کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا اعلام کرد که این موضوع «این است که گوگل از خدمات فناوری تبلیغات نمایش آنلاین خود به ضرر ارائه دهندگان خدمات فناوری تبلیغات، تبلیغکنندگان و ناشران آنلاین حمایت میکند».
اما، رگولاتور به این نتیجه رسید که گوگل با تحمیل انحصار در تجارت تبلیغاتی از قدرت خود سوء استفاده کرده است. این کمیسیون معتقد است که با حمایت از مبادله تبلیغاتی خود در مزایده های تبلیغاتی.
علاوه بر این، کمیسیون معتقد است تنها راه حل برای مقابله با رقابت، وادار کردن گوگل به واگذاری بخش هایی از تجارت تبلیغاتی خود است.
به عنوان بخشی از این حکم، مارگرت وستاگر بیانیه زیر را بیان کرد:
گوگل تقریباً در تمام سطوح به اصطلاح زنجیره تامین فناوری تبلیغات حضور دارد. نگرانی اولیه ما این است که ممکن است گوگل از موقعیت خود در بازار برای حمایت از خدمات واسطه گری خود استفاده کرده باشد.
نه تنها این احتمالاً به رقبای Google بلکه به منافع ناشران آسیب می رساند و در عین حال هزینه های تبلیغ کنندگان را نیز افزایش می دهد.
این دستور تعجب آور نیست، زیرا تحقیقات اولیه دو سال پیش آغاز شد.
پاسخ گوگل به اتهامات انحصاری
توجه به این نکته ضروری است که گوگل می تواند به اتهامات و حکم اتحادیه اروپا پاسخ دهد.
علاوه بر این، گوگل می تواند به اتهامات پاسخ دهد، به صورت کتبی از موضع خود دفاع کند و برای ارائه کار خود درخواست استماع شفاهی کند.
دن تیلور، معاون گوگل ادز، به طور عمومی به این حکم پاسخ داد:
ابزارهای فناوری تبلیغات ما به وبسایتها و برنامهها کمک میکنند تا محتوای خود را تأمین مالی کنند، و به کسبوکارها در هر اندازهای امکان میدهد به طور مؤثر به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند. Google همچنان متعهد به ایجاد ارزش برای شرکای ناشر و تبلیغ کننده ما در این بخش بسیار رقابتی است. تحقیقات کمیسیون بر یک جنبه محدود از تجارت تبلیغاتی ما متمرکز است و جدید نیست. ما با دیدگاه کمیسیون اروپا مخالفیم و بر این اساس پاسخ خواهیم داد.
این حکم چگونه بر تبلیغ کنندگان تأثیر خواهد گذاشت؟
شاخص روشنی از تأثیر فوری سفارش بر تبلیغکنندگان وجود ندارد.
از آنجایی که گوگل می تواند به حکم اتحادیه اروپا پاسخ دهد، اعلام رسمی فروش اجباری ممکن است همچنان راه حلی باشد.
کارشناسان رسانه های حقوقی به دقت این حکم را دنبال می کنند. ناوا هاپکینز درباره حکم در لینکدین اظهار نظر کرد:
حدس زده میشود که اگر شرکتها مجبور به واگذاری بخشهایی از کسبوکار خود شوند، سالها هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ممکن است از بین بروند یا از اولویت برخوردار شوند.
اثر کاهشی میتواند به عملکرد تبلیغات در کوتاه مدت و بلندمدت آسیب برساند.
خلاصه
حکم اتحادیه اروپا راه طولانی را برای فناوری های بزرگ آغاز می کند. نه فقط برای گوگل، بلکه بسیاری دیگر از پلتفرم های فناوری تبلیغاتی بزرگ.
اگر این حکم در اتحادیه اروپا تصویب شود، احتمالاً به لایحه پیشنهادی قانون آمریکا در ایالات متحده کمک می کند و دیگران را تشویق می کند که از این قانون پیروی کنند.
با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر به به روز رسانی ادامه خواهیم داد.
تصویر ویژه: EtiAmmos/Shutterstock