گوگل مجموعهای از بهروزرسانیها را برای Search for 2025 اعلام کرده است که توسط Gemini 2.0، آخرین مدل هوش مصنوعی این شرکت، پشتیبانی میشود.
به روز رسانی به مرورهای AI
یکی از قابل توجه ترین به روز رسانی ها، بهبود AI Overviews است.
مدیرعامل ساندار پیچای خاطرنشان می کند:
«نمایشهای هوش مصنوعی ما اکنون به ۱ میلیارد نفر میرسد و آنها را قادر میسازد تا انواع کاملاً جدیدی از سؤالات را بپرسند – به سرعت به یکی از محبوبترین ویژگیهای جستجوی ما تبدیل شده است.»
با Gemini 2.0، مرورهای هوش مصنوعی به زودی به موضوعات پیچیده و سؤالات چند مرحله ای، از جمله ریاضیات پیشرفته، پرس و جوهای چندوجهی، و کدنویسی می پردازد.
پیچای توضیح داد:
ما قابلیتهای استدلال پیشرفته Gemini 2.0 را به مرورهای هوش مصنوعی برای مقابله با موضوعات پیچیدهتر و سؤالات چند مرحلهای، از جمله معادلات ریاضی پیشرفته، پرسوجوهای چندوجهی و کدنویسی میآوریم.»
گوگل در حال آزمایش این بهروزرسانیها است و قصد دارد در اوایل سال 2025، مروری بر هوش مصنوعی بهبودیافته را عرضه کند و برنامههایی برای گسترش به کشورها و زبانهای بیشتری در سال آینده دارد.
Gemini 2.0
Gemini 2.0، عمدتاً مدل Gemini 2.0 Flash، کلید بهروزرسانیهای اخیر جستجو است.
همانطور که توسط رهبری Google DeepMind توضیح داده شده است:
«فلش 2.0 حتی در معیارهای کلیدی، با دو برابر سرعت، از 1.5 Pro بهتر عمل می کند.»
این مدل عملکرد را بهبود می بخشد و می تواند انواع مختلف ورودی و خروجی را مدیریت کند.
در این اطلاعیه آمده است:
علاوه بر پشتیبانی از ورودیهای چندوجهی مانند تصاویر، ویدیو و صدا، 2.0 Flash اکنون از خروجی چندوجهی مانند تصاویر تولید شده بومی با متن و صدای چندزبانه تبدیل متن به گفتار (TTS) پشتیبانی میکند.
علاوه بر این، Gemini 2.0 Flash میتواند از ابزارهایی مانند جستجوی Google و اجرای کد برای دسترسی به عملکردهای تعریف شده توسط کاربر از منابع دیگر استفاده کند.
امکانات جدید برای جستجو
Google در حال توسعه ویژگیهای جدیدی برای جستجو است، از جمله Project Mariner، که هدف آن بهبود تعامل کاربر با عوامل در مرورگرهای وب است.
این شرکت آن را چنین توصیف می کند:
یک نمونه اولیه تحقیقاتی ساخته شده با Gemini 2.0 که آینده تعامل انسان و عامل را بررسی می کند، که از مرورگر شما شروع می شود.
نگاه کردن به جلو
ادغام Gemini 2.0 در جستجوی گوگل می تواند گامی کلیدی در بهبود تجربه کاربران با مرورهای هوش مصنوعی باشد.
موفقیت این بهروزرسانیها به این بستگی دارد که Google چقدر آنها را با حفظ ایمنی و مسئولیت اجرا میکند.
با انتشار بهروزرسانیها، خواهیم دید که کاربران چگونه پاسخ میدهند و آیا این تغییرات تجربه جستجو را بهبود میبخشد یا خیر.