در صرافی اخیر لینکدین، جان مولر، تحلیلگر ارشد جستجوی گوگل تایید کرد که به روز رسانی های الگوریتم اصلی بر مرورهای مبتنی بر هوش مصنوعی موتور جستجو تأثیر می گذارد.
این اطلاعات به ما تصویر واضح تری از نحوه قرار گرفتن هوش مصنوعی در نتایج جستجوی گوگل می دهد.
مولر در پاسخ به سوالی در لینکدین گفت:
“اینها بخشی از جستجو هستند، و به روز رسانی های اصلی بر جستجو تاثیر می گذارد، بنابراین بله.”
این امر پشتیبان آن چیزی است که افراد در صنعت سئو متوجه شده اند – به نظر می رسد منابع مورد استفاده در بررسی های اجمالی هوش مصنوعی پس از به روز رسانی های اصلی الگوریتم تغییر می کنند.
پس زمینه در بررسی های اجمالی هوش مصنوعی
گوگل چند ماه پیش مروری بر هوش مصنوعی در نتایج جستجوی ایالات متحده منتشر کرد.
این خلاصهها از نسخه ویژهای از هوش مصنوعی Gemini Google برای ایجاد پاسخ در بالای نتایج جستجو استفاده میکنند. هوش مصنوعی اطلاعات را از وبسایتهای مختلف جمعآوری میکند و آنها را در یک نمای کلی کوتاه و آسان برای خواندن ترکیب میکند.
تاثیر به روز رسانی های اصلی
بهروزرسانیهای اصلی تغییرات گستردهای در الگوریتمها و سیستمهای جستجوی Google هستند که معمولاً چندین بار در سال ارائه میشوند.
هدف از این بهروزرسانیها، بهبود کیفیت نتایج جستجو با ارزیابی مجدد نحوه ارزیابی و رتبهبندی محتوا است.
جدیدترین به روز رسانی اصلی گوگل که در 15 آگوست راه اندازی شد، هنوز در حال انتشار است. این شرکت توصیه می کند قبل از تجزیه و تحلیل تأثیر، تا پایان به روز رسانی صبر کنید.
نگاه کردن به جلو
همانطور که گوگل به ادغام هوش مصنوعی در جستجو ادامه می دهد، ناشران به وضوح بیشتری در مورد اینکه چگونه به روز رسانی الگوریتم اصلی بر این ویژگی ها تأثیر می گذارد، نیاز دارند.
تایید مولر کمک می کند، اما هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما نمی دانیم. هنوز سؤالات زیادی در مورد اینکه چه چیزی باعث میشود محتوا در مرورهای هوش مصنوعی نشان داده شود و اینکه آیا این محتوا با چیزی که باعث میشود وبسایتها در نتایج جستجوی معمولی رتبه بالایی کسب میکنند متفاوت باشد، وجود دارد.
تصویر ویژه: ورونیکشا/Shutterstock