گوگل برای اولویت دادن به هوش مصنوعی تبلیغات را به جستجوی ارگانیک مرور می کند

سخنرانان در رویداد بازاریابی زنده گوگل نشان دادند که چگونه از پرسش‌های جستجوی کاربر و محتوای مرورهای هوش مصنوعی برای نشان دادن تبلیغات خرید تعاملی استفاده می‌کنند که نتایج جستجوی ارگانیک را حتی پایین‌تر می‌آورد، و اظهار داشتند که گوگل «ف» است.تمرکز بر باز کردن فرصت های جدید برای کسب و کار شما.

گوگل: ما موتور جستجوی بهتری نمی سازیم

اولین سخنران، فیلیپ شیندلر، SVP و مدیر ارشد کسب و کار در گوگل، با صدای بلند آنچه را که گوگلی ها معمولا انجام نمی دهند، گفت که هدف از نتایج جستجو نشان دادن تبلیغات است.

او این اظهارات را در زمینه یک ابزار ویدیویی جدید هوش مصنوعی بیان کرد که به سازندگان یوتیوب کمک می کند محتوای بیشتری تولید کنند.

در دقیقه 18:19 این رویداد، شیندلر اظهار داشت:

ما با برخی از فیلمسازان، نوازندگان و هنرمندان واقعا با استعداد همکاری کرده ایم و نتایج به سادگی باورنکردنی بوده است. به‌زودی ویدیو را روی شورت‌ها می‌آوریم و دنیای جدیدی از فرصت‌های خلاقانه را برای شما و برندهایتان باز می‌کنیم. فقط هر خالقی را با قدرت هوش مصنوعی در جیب خود تصور کنید.

پس همه اینها برای شما چه معنایی دارد؟ سازندگان بیشتر محتوای با کیفیت‌تری ایجاد می‌کنند، بینندگان بیشتری را جذب می‌کنند، که به معنای دسترسی، تعامل و بازگشت سرمایه بیشتر برای شماست. ما فقط یک موتور جستجوی بهتر یا یک یوتیوب بهتر نمی سازیم. ما بر روی باز کردن فرصت های جدید برای کسب و کار شما متمرکز شده ایم.

اسکرین شات رویداد بازاریابی گوگل

این بیانیه که گوگل از مرورهای هوش مصنوعی و جستجو برای ایجاد دسترسی و بازگشت سرمایه برای تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌کند تنها مورد نیست. دو سخنران بعدی نیز همین نکته را بیان کردند.

تبلیغات جستجو و خرید در مروری بر هوش مصنوعی

سخنران بعدی Vidhya Srinivasan، معاون / GM، تبلیغات در گوگل بود. او با توصیف اینکه چگونه تجربیات جستجو ترافیک را به وب سایت ها هدایت می کند، شروع می کند. سپس به سرعت دنده را تغییر می‌دهد تا نشان دهد چگونه تبلیغات تعاملی فهرست‌های جستجوی ارگانیک را به معنای واقعی کلمه فراتر از دید کاربرانی که جست‌وجو می‌کنند، سوق می‌دهد.

در 30 دقیقه از این ویدئو، سرینیواسان توضیح داد:

مرورهای هوش مصنوعی زمانی در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند که فراتر از آنچه جستجوی امروزی ارائه می‌دهد مفید باشند. همانطور که به آزمایش و تکامل تجربه جستجو ادامه می‌دهیم، بر ارسال ترافیک ارزشمند برای ناشران و سازندگان متمرکز خواهیم بود. اما پس از آن، راه های بیشتر برای کاوش کاربر منجر به انتخاب بیشتر و انتخاب بیشتر منجر به فرصت های بیشتری برای تبلیغ کنندگان می شود.

ممکن است متوجه شده باشید که ما قبلاً تبلیغات را در بالا و پایین مرورهای AI نشان می دهیم. این تبلیغات با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارد. اکنون آزمایش، تبلیغات تبلیغاتی جستجو و خرید را در نمای کلی هوش مصنوعی برای کاربران در ایالات متحده آغاز خواهیم کرد.

نکته جدیدی که در این مورد نیز وجود دارد این است که ما قصد داریم این تبلیغات را نه تنها با زمینه پرس و جو، بلکه با اطلاعات درون مرورهای هوش مصنوعی مطابقت دهیم. و مانند همیشه، تبلیغات به وضوح برچسب گذاری خواهند شد.”

1. مروری بر هوش مصنوعی – بدون لیست ارگانیک

2. برای تبلیغات خرید به پایین بروید

او در ادامه نمونه‌ای از لباس‌های چروک شده را در هنگام مسافرت و مراجعه به جستجوی Google برای یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از چین و چروک شرح داد. او یک فعالیت جستجو برای هک‌های سفر را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه نتایج جستجوی ارگانیک در زیر ویژگی مرورهای هوش مصنوعی و آگهی‌های جستجو و خرید جدید که حاوی تصاویر محصول هستند و بسیار بیشتر از هر نتایج جستجو بیرون می‌آیند، قرار می‌گیرند.

او توضیح داد که چگونه تبلیغات خرید جدید AI Overviews برای تبدیل جستجوگرها وجود دارد:

با مروری بر هوش مصنوعی، به سرعت برخی از هک‌های رایج سفر را یافتم که امیدوارکننده به نظر می‌رسیدند. همانطور که گزینه های زیادی را که نشان داده شده بودند مرور می کردم، یک راه حل بسیار خوب پیدا کردم، یک اسپری رفع چین و چروک که قبلاً هرگز در مورد آن نشنیده بودم. بسیار عالی. من می خواهم آن را امتحان کنم.

اکنون، با این ویژگی، می توانم همین الان روی این تبلیغ کلیک کرده و آن را بخرم.

بنابراین همانطور که می بینید، ما این کار را برای مصرف کنندگان آسانتر و سریعتر می کنیم تا بتوانند فوراً اقدام کنند. بنابراین این تنها یک نمونه از نحوه استفاده ما از Gen AI است. موارد بسیار بیشتری وجود دارد، و ما قصد داریم با کاربردهای بیشتری در تبلیغات جستجو شروع کنیم.”

3. تبلیغات هدفمند بر اساس بررسی های اجمالی هوش مصنوعی

جستجوی گوگل طعمه است

مهندسان جستجوگر گوگل از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و داده‌ها برای ایجاد مفیدترین نتایج جستجوی هر زمان در تاریخ Google استفاده می‌کنند، این بهترین نتایجی است که تا به حال بوده است. اما به گفته افرادی که واقعاً در گوگل مسئول هستند، هدف جستجو «سازماندهی اطلاعات جهان و در دسترس قرار دادن و مفید کردن آن برای همه» نیست، بلکه ایجاد «دسترسی، تعامل و بازگشت سرمایه» بیشتر برای تبلیغ‌کنندگان است. سام آلتمن حق داشت کاری که گوگل انجام می دهد را دیستوپیایی نامید.

SEO ها مهندسی اجتماعی بودند

مهندسی اجتماعی مدیریت رفتار افراد به منظور ترغیب آنها به انجام یک روش خاص است. گوگل بخش عظیمی از اکوسیستم وب را به مفاهیمی مانند Core Web Vitals و همچنین تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد خریداری کرد تا کاربرانی را که ظاهراً گوگل هرگز برای آنها در نظر نگرفته بود، راضی کند.

این تقصیر کارمندان گوگل نیست که قلب خود را برای جستجوی کامل می گذارند. آنها کار خوبی انجام می دهند. اما واضح است که ماموریت گوگل دیگر این نیست که اطلاعات را در دسترس و مفید قرار دهد. شاید چیزی که فقط شبیه یک وحشت دیستوپیایی باشد، گوگل در مهندسی اجتماعی جامعه جستجو و ناشران موفق شد تا بر ایجاد محتوای مفید تمرکز کنند تا کسانی که در سمت تبلیغات هستند بتوانند از آن برای ایجاد بازگشت سرمایه بیشتر برای تبلیغ‌کنندگان استفاده کنند.

فقط سئوکاران و ناشران نیستند که به نفع تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌شوند.

Google Marketing Live Keynote 2024 را تماشا کنید

تصویر ویژه توسط Shutterstock/pikselstock

Source link