گوگل امروز اعلام کرد که از داده های ساختاریافته برای انجمن های گفتگو و صفحات نمایه در جستجوی گوگل پشتیبانی می کند.
این تغییر به گوگل این امکان را می دهد که اطلاعات را از انجمن های وب بهتر شناسایی و نمایش دهد. این بهروزرسانیها همچنین بر نحوه نمایش محتوای انجمنها و نمایههای شخصی در نتایج جستجو تأثیر میگذارند.
در نهایت، گوگل قابلیتهای گزارشدهی جدیدی را برای دادههای ساختاریافته جدید در کنسول جستجو اعلام کرد.
در اینجا تمام جزئیات است.
داده های ساختاریافته برای انجمن های آنلاین
گوگل این نشانه گذاری داده های ساختاریافته جدید را برای افزایش دید محتوای دست اول از انجمن های آنلاین در نتایج جستجو معرفی می کند.
در این اطلاعیه آمده است:
این نشانهگذاری با ویژگیهای جستجوی Google کار میکند که برای نمایش دیدگاههای اول شخص از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، انجمنها و سایر جوامع طراحی شدهاند. پیادهسازی این دادههای ساختاریافته کمک میکند تا مطمئن شویم آنچه جستجو در این ویژگیها نشان میدهد تا حد امکان دقیق و کامل است.»
نشانه گذاری “صفحه نمایه”.
دادههای ساختاریافته جدید «ProfilePage» به جستجوی Google اجازه میدهد تا اطلاعات کلیدی درباره سازندگان محتوا، از جمله نام، دسته رسانههای اجتماعی، تعداد دنبالکنندگان، عکس نمایه و محبوبیت محتوا را بهتر شناسایی کند.
هدف ارائه اطلاعات دقیق درباره سازندگان محتوای اول شخص در جستجوی Google است. نشانهگذاری جدید به Google دادههای اضافی میدهد تا نمایههای سازنده و معیارهای مرتبط با محتوای آنها را نمایش دهد.
نشانه گذاری “DiscussionForumPosting”.
نشانه گذاری جدیدی به نام DiscussionForumPosting برای استفاده در انجمن هایی در نظر گرفته شده است که در آن کاربران دیدگاه ها و تجربیات شخصی خود را به اشتراک می گذارند.
این نشانهگذاری به جستجوی Google کمک میکند تا بحثهای آنلاین را از سرتاسر وب بهتر شناسایی و نمایان کند. با این حال، گوگل اعلام کرد که این نشانه گذاری درج در بخش های “چشم انداز” و “بحث ها و انجمن ها” را تضمین نمی کند.
تالارهای گفتگو در مقابل پرسش و پاسخ
Google راهنمایی های زیر را در مورد زمان استفاده از DiscussionForumPosting در مقابل نشانه گذاری پرسش و پاسخ ارائه کرده است.
نشانهگذاری پرسش و پاسخ برای انجمنهایی که پیرامون پرسشها و پاسخها ساخته شدهاند توصیه میشود، در حالی که DiscussionForumPosting برای انجمنهای بازتر که از فرمت پرسش و پاسخ دقیق پیروی نمیکنند، مناسبتر است.
پشتیبانی از کنسول جستجو
گوگل در حال راه اندازی یک گزارش کنسول جستجوی جدید است تا به نظارت بر استفاده از داده های ساخت یافته جدید کمک کند. گزارش ها جزئیات خطاها، هشدارها و موارد معتبر شناسایی شده در صفحات دارای نشانه گذاری را ارائه می دهند.
گوگل در ابزار تست نتایج غنی خود، از آزمایش و اعتبارسنجی صفحات نمایه و نشانه گذاری انجمن گفتگو پشتیبانی می کند.
درک داده های ساخت یافته
داده های ساختاریافته از کد منحصر به فردی برای کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای وب سایت شما استفاده می کنند. این زمینه را فراهم می کند تا موتورهای جستجو بدانند محتوای شما در مورد چیست.
به عنوان مثال، اگر دو سازنده محتوای شناخته شده نام یکسانی داشته باشند، افزودن داده های ساختاریافته به گوگل کمک می کند تا آنها را تشخیص دهد و اطلاعات آنها را با دقت نمایش دهد.
پیامدهای بالقوه اعلامیه گوگل
با این داده های ساختاریافته جدید برای انجمن های گفتگو و صفحات نمایه، Google به سازندگان محتوا کمک می کند تا نحوه نمایش محتوای خود را در نتایج جستجو بهتر کنترل کنند.
اینها برخی از پیامدهای بالقوه داده های ساختاریافته جدید هستند:
- بهبود ظاهر جستجو: زمانی که داده های ساختاریافته به درستی اجرا شوند، می توانند به برجسته شدن صفحات وب شما در Google کمک کنند و به طور بالقوه نرخ کلیک را افزایش دهند.
- دید بیشتر برای سازندگان: سازندگان فردی ممکن است شانس بیشتری برای برجسته شدن در نتایج جستجو در کنار ناشران بزرگ داشته باشند. این به طور بالقوه می تواند دید محتوا را دموکراتیک کند.
- رشد مخاطب: نشانه گذاری جدید گوگل به آن اجازه می دهد تا سازندگان محتوا و اطلاعات آنها از جمله پیوندهای پروفایل های اجتماعی را بهتر شناسایی کند. این می تواند برای هر کسی که برای دیده شدن به برند خود وابسته است، یک موهبت باشد.
به یاد داشته باشید که این یک ویژگی داوطلبانه است. شما نیازی به پیاده سازی این داده های ساخت یافته ندارید. با این حال، کسانی که این کار را انجام می دهند ممکن است از دید بهتری در نتایج جستجوی Google لذت ببرند.
تصویر ویژه: اشان رندیکا/شاتراستاک