گوگل از تعداد 200 سیگنال رتبه بندی فاصله گرفته است

جان مولر ، گوگل در یک Hangout ساعاتی کار در دفتر سئو گوگل ، فاش کرد که گوگل “از 200 سیگنال رتبه بندی فاصله گرفته است”. او گفت که داشتن چنین شماره ای گمراه کننده است.

مولر گفت که اینطور نیست که سیگنال های رتبه بندی را می توان مرتب کرد و به عنوان یک لیست در صفحه گسترده رتبه بندی کرد.

سیگنال های رتبه بندی گوگل

در گذشته های دور الگوریتم های گوگل از عناصر مختلف HTML برای تشخیص اینکه صفحه وب در مورد چیست استفاده می کردند. عناصر HTML مانند عنوان صفحه ، سرفصل ها و اندازه فونت و همچنین محل قرار گیری کلمات کلیدی در یک صفحه وب (بالای صفحه مهم تر) و پیوندها و لنگر متن مرتبط با آن پیوندها اهمیت بیشتری داده شد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

اینها در مجموع به عنوان عوامل رتبه بندی شناخته می شوند.

برای رتبه بندی مناسب ، یک صفحه وب به معنای واقعی کلمه باید همه این عوامل رتبه بندی را با کلمات کلیدی پر کند.

بسیاری از این عوامل رتبه بندی در اولین مقاله تحقیقاتی دانشگاه استنفورد گوگل شرح داده شده است از سال 1998، آناتومی یک موتور جستجوی وب فرامتنی در مقیاس بزرگ.

بیش از بیست سال می گذرد و در حالی که هنوز بسیاری به ایده رتبه بندی عوامل چسبیده اند ، خود گوگل فراتر از عوامل رتبه بندی تکامل یافته است و مواردی مانند پردازش زبان طبیعی ، BERT ، تطبیق عصبی و مبارزه با اسپم AI و بسیاری از الگوریتم های دیگر را در خود جای داده است.

نه تنها این ، بلکه تا سال 2005 گوگل از قبل تجزیه و تحلیل آماری را برای شناسایی سایتها و سایتهای معمولی که از نظر دورریزی و تمایل به ارسال هرزنامه داشتند ، وارد کرده بود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

تجزیه و تحلیل آماری یک عامل رتبه بندی به معنای سنتی نیست اما در رتبه بندی نقش داشته است.

می توان موردی را مطرح کرد که پارادایم 200+ رتبه بندی در اوایل 2005 از بین رفت.

در حالی که در گذشته ایده امتیاز دهی در برابر فهرستی از عوامل رتبه بندی منطقی بود ، در سال 2021 ایده فهرستی از عوامل رتبه بندی که باید برای رتبه بندی بهتر روی آنها تمرکز کرد به دلیل نحوه محاسبه رتبه بندی جستجو در موتورهای جستجوی امروزی تا حدودی اهمیت خود را از دست داده است. به

کدام عوامل رتبه بندی مهمتر هستند؟

فردی از جامعه جستجو از جان مولر پرسید که کدام یک از عوامل رتبه بندی مهمتر است.

معمولاً گوگل در گذشته ذکر کرده است که محتوا مهمترین عامل رتبه بندی است. اما امروز نه.

فرد پرسید که کدام عوامل رتبه بندی مهمتر هستند:

“در بین 200 سیگنال رتبه بندی ، کدام مهمترین است؟”

مولر پاسخ داد:

“من دوست ندارم سیگنال های رتبه بندی را رتبه بندی کنم. بنابراین من نمی توانم آنجا پاسخی به شما بدهم.

و … نکته کوچک دیگر این است که ما از بیش از 200 سیگنال رتبه بندی فاصله گرفته ایم ، زیرا احساس می شود حتی داشتن چنین عددی به نوعی گمراه کننده است به این معنا که ، اوه گوگل دارای صفحه گسترده ای با همه سیگنال های رتبه بندی و آنها فقط می توانند آنها را بر اساس اهمیت مرتب کرده و به من بگویند که کدامیک هستند.

و قطعاً اینطور نیست.

مانند … بسیاری از این موارد فقط موارد مختلف را در نظر می گیرند ، شما نمی توانید آنها را جدا کنید. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

دیگر فاکتورهای رتبه بندی برتر ندارید؟

مولر گفت که اینطور نیست که سیگنال های رتبه بندی را بتوان بر اساس اهمیت فهرست بندی و مرتب کرد و عوامل را نمی توان جدا کرد.

مولر فراتر از این توضیح نداد. اما به راحتی می توان فهمید که موتور جستجوی گوگل امروزه چقدر پیچیده است.

به عنوان مثال ، الگوریتم MUM می تواند تصاویر را به عنوان ورودی (بدون کلمات کلیدی!) گرفته و پاسخی را از صفحات وب در سراسر جهان بدون در نظر گرفتن زبان ارائه دهد.

چگونه یک عامل رتبه بندی کلی مانند پیوندها یا کلمات کلیدی در عنوان حتی در سناریویی مانند آن کار می کند؟

جان مولر با بیان این که نمی توان سیگنال ها را بر اساس اهمیت فهرست بندی و مرتب کرد ، به جامعه جستجوگر اطلاعات عمیقی در زمینه عوامل رتبه بندی داده است زیرا جامعه جستجو معتقد است که عوامل رتبه بندی را می توان مرتب و رتبه بندی کرد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

استناد

گوگل از 200 شماره رتبه بندی سیگنال ها فاصله گرفت

تماشا کنید که جان مولر در دقیقه 49:47 به این س answerال پاسخ می دهد:

https://www.youtube.com/watch؟v=LhO4M2Wsxz8