گوگل از ترفندهای موتورهای جستجو در اتحادیه اروپا شکایت تازه ای دریافت می کند

(بلومبرگ) – گوگل در حال رویارویی با تبلیغ کنندگان و ناشران است که شکایت ضدتراست تازه ای را با اتحادیه اروپا در آستانه دعوای دادگاه غول فناوری آمریکا بر سر جریمه ضدتراست 5 میلیارد دلاری ثبت کردند.

جنبش برای وب باز ، یک گروه صنعتی ، از اتحادیه اروپا خواسته است که نحوه تغییر گوگل در موتور جستجوی خود را پس از اعمال تغییرات ردیابی آگهی در شرکت های تبلیغاتی و ناشران ، محدود کند.

شکایت قبلی به تحقیقات انگلیس دامن زده بود و اعضای گروه اکنون می خواهند شواهد آنها تحقیقات گسترده کمیسیون اروپا در زمینه فناوری تبلیغات گوگل را تقویت کند.

گوگل ، واحد Alphabet Inc. ، بیش از یک دهه است که در نبردهای مختلف ضدتراست در اروپا درگیر شده است. وکلای آن در حال حاضر در یک جلسه دادگاه پنج روزه در لوکزامبورگ ، رکورد 5 میلیارد دلار جریمه اتحادیه اروپا را به چالش می کشند. اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری اعلام کرد که تغییرات حریم خصوصی گوگل و چگونگی ترجیح غول جستجوی فناوری های تبلیغاتی نمایش آنلاین خود بر رقبا را مورد بررسی قرار خواهد داد.

مقامات به طور فزاینده ای جعبه سیاه تبلیغات آنلاین را بررسی می کنند که در آن Google به طور خودکار محاسبه می کند و به عنوان کلیک کاربر بر روی صفحه وب ، فضای تبلیغات و قیمت ها را به تبلیغ کنندگان و ناشران ارائه می دهد.

اتحادیه اروپا همچنان از احکام گذشته علیه گوگل دفاع می کند ، از جمله یافته های 2018 که نشان می دهد این شرکت موقعیت خود را در زمینه جستجوی تلفن همراه و تبلیغات با قراردادهای محدود کننده ای که برنامه های آن را بر روی تلفن ها متمرکز کرده است ، تقویت کرده است.

کارلوس اوراکا کاویدس ، وکیل اتحادیه اروپا در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ ، که ممکن است صدور حکم تا یک سال طول بکشد ، گفت: “این محدودیت های درهم تنیده به گوگل کمک کرد تا اطمینان حاصل کند که رقبای خود به توده حیاتی مورد نیاز برای به چالش کشیدن موقعیت غالب گوگل نمی رسند.” به

کلوچه ها

کسب و کار و قدرت وسیع گوگل به این معناست که حرکت برای محدود کردن ردیابی با حذف مرحله به مرحله کوکی های شخص ثالث-بخشی از حریم خصوصی گسترده تر-می تواند تأثیر گسترده ای بر بازار تبلیغات داشته باشد. آگهی دهندگان شکایت جدیدی را ثبت کردند تا از گوگل بخواهند قبل از ایجاد تغییرات آینده باید با اتحادیه اروپا یا سایر کشورها مشورت کند.

کمیسیون گفت که شکایت را دریافت کرده است و “آن را با روشهای استاندارد ارزیابی می کند”.

این شکایت استدلال می کند که محدودیت گوگل در جمع آوری اطلاعات تبلیغ کنندگان در مورد کاربران وب ، به درآمد ناشران آسیب می رساند ، زیرا آنها نمی توانند تبلیغات هدفمند تری را ارائه دهند. آگهی دهندگان می خواهند شاهد نظارت نظارتی بیشتری بر گوگل باشند ، فراتر از توافق احتمالی که این شرکت به مقامات بریتانیایی پیشنهاد داده است تا تحقیقات خود را در مورد سندباکس حریم خصوصی این شرکت پایان دهند.

این گروه در بیانیه ای از طریق ایمیل گفت: “گوگل خود را در موقعیتی قرار داده است که تصمیم بگیرد چه داده هایی را می توان در وب به اشتراک گذاشت و با چه کسی”. “چنین قدرتی فقط می تواند توسط تنظیم کننده ها اعمال شود و وب باز را تهدید می کند.”

نمایندگان گوگل مستقر در Mountain View ، در کالیفرنیا به بیانیه قبلی اشاره کردند که در آن می گوید “در حال کار بر روی” پیشنهادات جدیدی برای حمایت از یک وب سالم و دارای تبلیغات بدون کوکی های شخص ثالث “است.

گوگل می گوید: “ایجاد یک وب خصوصی خصوصی ، در حالی که ناشران و تبلیغ کنندگان را قادر می سازد از اینترنت رایگان و باز پشتیبانی کنند ، اما صنعت را ملزم به ایجاد تغییرات اساسی در نحوه عملکرد تبلیغات دیجیتال می کند.”

ایندکسر