گوگل از الگوریتم های مختلف برای زبان های مختلف استفاده می کند

گوگل از همان الگوریتم های جستجو استفاده می کند اکثر زبان‌ها، اما موارد خاصی وجود دارد که یک زبان برای تفسیر پرس و جوها به الگوریتم متفاوتی نیاز دارد.

این را جان مولر، مدافع جستجوی گوگل در پاسخ به یک موضوع Reddit با عنوان: “آیا گوگل از الگوریتم یکسانی برای هر زبانی استفاده می کند؟”

در ادامه این موضوع در مورد عوامل رتبه‌بندی و شیوه‌های سئو و اینکه چگونه ممکن است از زبانی به زبان دیگر متفاوت باشند، سؤال می‌شود.

به طور دقیق تر، تاپیک به شرح زیر است:

«به‌روزرسانی BERT با معناشناسی مرتبط بود، بنابراین من را به این فکر انداخت که آیا در هر زبانی یکسان است یا خیر. که سپس باعث شد به سایر عوامل رتبه‌بندی فکر کنم، و اینکه چگونه اهمیت آنها ممکن است در بین زبان‌ها/فرهنگ‌های مختلف متفاوت باشد. به هر حال، من می خواهم از هر کسی که در زمینه سئو به زبان دیگری تجربه دارد بپرسم که آیا تفاوتی بین فاکتورهای رتبه بندی پیدا کرده اید؟

مولر به جنبه فاکتورهای رتبه بندی اشاره نمی کند، اما به استفاده از الگوریتم های جستجو در زبان های مختلف می پردازد.

پاسخ کامل او را در بخش زیر بخوانید.

چگونه الگوریتم های جستجوی گوگل بر اساس زبان متفاوت هستند

در حالی که بسیاری از الگوریتم جستجوی گوگل به عنوان یک موجودیت منحصر به فرد یاد می کنند، این الگوریتم در واقع از الگوریتم های “تعداد زیادی” تشکیل شده است.

برخی از این الگوریتم‌ها برای جستجو در همه زبان‌ها استفاده می‌شوند، در حالی که برخی فقط برای هر زبان استفاده می‌شوند.

به عنوان مثال، مولر می گوید که برخی از زبان ها کلمات را با فاصله جدا نمی کنند. این امر لزوم استفاده از الگوریتمی متفاوت از الگوریتمی را که گوگل برای زبان هایی که از فضاها استفاده می کنند استفاده می کند، می کند.

وی بیان می کند:

“اغلب. جستجو از الگوریتم‌های زیادی استفاده می‌کند. برخی از آنها برای محتوای همه زبان‌ها اعمال می‌شوند، برخی از آنها مختص به زبان‌های جداگانه هستند (مثلاً برخی از زبان‌ها از فاصله برای جدا کردن کلمات استفاده نمی‌کنند – اگر Google فرض می‌کرد همه زبان‌ها به این شکل هستند، جستجوی همه چیز را سخت می‌کند. انگلیسی).”

منبع: Reddit

چگونه جستجوی گوگل محتوا را در زبان های مختلف درک می کند

در مورد جستجوی گوگل به زبان های مختلف، شایان ذکر است که در هفته گذشته در پاتوق ساعات کاری دفتر سئو مرکزی جستجوگر گوگل مطرح شد.

از مولر پرسیده شد که چگونه گوگل تشخیص می دهد که یک صفحه شبیه به صفحه دیگر است، زمانی که هر صفحه دارای محتوایی به زبان متفاوت است.

به طور خلاصه، گوگل نمی تواند تشخیص دهید که محتوایی در یک زبان با محتوایی که به زبان دیگری نوشته شده یکسان یا مشابه است.

گوگل به ناشران محتوا متکی است تا تشخیص دهد که چندین قطعه محتوا زمانی که به زبان‌های مختلف نوشته شده‌اند معادل هستند.

مولر توضیح می دهد که این کار از طریق ویژگی hreflang HTML انجام می شود:

ما اساساً از hreflang استفاده می کنیم تا بفهمیم کدام یک از این URL ها از دیدگاه شما معادل هستند. و ما آنها را با هم عوض می کنیم…

… من فکر می کنم برای ما غیرممکن است که بفهمیم این محتوای خاص برای کشور دیگری یا زبان دیگری معادل است. مانند، تفاوت های محلی زیادی وجود دارد که همیشه امکان پذیر است.»

با علم به اینکه گوگل نمی‌تواند معادل محتوای زبان‌های مختلف را به تنهایی تعیین کند، روشن می‌کند که چرا گوگل الگوریتم‌های خاصی برای زبان‌های خاص دارد.

منبع: مرکز جستجوی گوگل در یوتیوب


تصویر ویژه: YummyBuum/Shutterstock