Google Ads ابزار تأیید درآمد ناخالص را برای ناشران و تبلیغکنندگان بیشتری در دسترس قرار داد.
این اطلاعیه پس از مطالعه ای از Integral Ad Science منتشر شد، که در آن 42٪ از بازاریابان مورد بررسی نشان دادند که شفافیت یک چالش مهم در خرید برنامه ای است.
در ادامه بخوانید تا ببینید چه کسی اکنون به تأیید درآمد ناخالص دسترسی دارد.
تایید درآمد ناخالص چیست؟
تایید درآمد ناخالص یک است ابزار در سال 2022 توسط گوگل معرفی شد.
این راهحل به خریداران و ناشران تأیید میکند که هزینههای پنهان از تراکنشهای تبلیغات دیجیتال در طول حراج Google Ads دریافت نمیشود.
این ابزار از روشی امن برای حفظ حریم خصوصی برای تأیید این شفافیت با استفاده از گزارش تأیید درآمد استفاده میکند. ناشران می توانند به این گزارش دسترسی داشته باشند تا مجموع درآمد ناخالص دریافتی از یک خریدار خاص را مشاهده کنند.
هم خریدار و هم ناشر می توانند به گزارش خریدار ارجاع دهند تا اطمینان حاصل کنند که درآمد ناخالص با آنچه گزارش ناشر تولید می کند مطابقت دارد.
تأیید افزایش درآمد ناخالص
از زمان اعلام 8 ژوئن، ابزار تأیید درآمد ناخالص اکنون برای موارد زیر در دسترس است:
علاوه بر گسترش ناشر و تبلیغکننده، Google در حال گسترش ادغام سایر ارائهدهندگان فناوری تبلیغاتی مانند Yahoo و Index Exchange است.
هدف این گسترش ابزار بهبود اعتماد کلی در خرید برنامهای است.
ارائه دید با حفظ حریم خصوصی
ابزار تأیید درآمد ناخالص فقط از دادههای لازم برای تأیید عدم دریافت هزینههای پنهان در طول یک مزایده تبلیغاتی استفاده میکند.
از آنجایی که این گزارش به جای دادههای سطح گزارش دقیق بر درآمد ناخالص کل تکیه میکند، خطر شناسایی کاربر را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.
گوگل اعلام کرد که این ابزار به گونه ای ساخته شده است که راه حلی در سطح صنعت برای شفافیت باشد.
Google در حال کار برای استانداردسازی با سایر سازمانهای صنعتی مانند IAB Tech Lab است.
2023: سال شفافیت؟
گوگل از ابزارها و راه حل های متعددی برای ارائه شفافیت برای تبلیغ کنندگان و کاربران نهایی پرده برداری کرده است.
برخی از ابتکارات دیگر گوگل در سال های اخیر عبارتند از:
تبلیغات شفافیت و مراکز تبلیغات من برای کاربران نهایی طراحی شده اند تا درک بهتری از دلیل دریافت تبلیغات به آنها ارائه دهند. کنترل بیشتری را در دست مصرف کننده قرار می دهد و آنها را قادر می سازد از گروه های خاص یا همه ردیابی ها یا علاقه مندی خودداری کنند.
در حالی که تبلیغکنندگان هنوز سؤالات زیادی درباره نوع دادههایی که در پلتفرمهای تبلیغاتی دریافت میکنند (یا دریافت نمیکنند) دارند، مانند گزارش شرایط جستجو، باید اذعان داشت که Google شفافیت را برای ناشران و تبلیغکنندگان ارائه میکند.
بودجههای بازاریابی همچنان به دقت نظارت و رصد میشوند و اگر عملکرد به دنبال هزینهها نباشد، میتوان به سرعت آن را حذف کرد. تبلیغکنندگان نباید نگران هزینههای پنهان فناوری تبلیغات در افزایش مداوم CPC یا CPM پلتفرم باشند.
ابزار تأیید درآمد ناخالص گام بزرگی در جهت درست به سمت شفافیت بهتر نسبت به تبلیغکنندگان و ناشران است.
تصویر ویژه: frabellins/Shutterstock