در این فصل خرید تعطیلات، گوگل قصد دارد با ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، شکار هدیه شما را بیش از همیشه در دسترس قرار دهد.
گوگل در اطلاعیهای امروز از سه روش جدید که فناوری هوش مصنوعی مولد آن میتواند به مشتریان در کشف و خرید هدایا کمک کند، رونمایی کرد.
قابلیتهای جدید به تجربه مولد جستجوی گوگل (SGE) کمک میکند، که هوش مصنوعی مولد را به موتور جستجوی خود میآورد.
کاوش ایده هدیه با هوش مصنوعی
یکی از ویژگیهای جدید SGE که امروزه در دسترس است، وقتی کاربران عباراتی مانند «هدایای عالی برای آشپزهای خانه» را جستجو میکنند، ایدههای هدیهای سفارشی ایجاد میکند.
طبق اعلام گوگل، هوش مصنوعی زیرمجموعههای مناسبی را برای مرور فراهم میکند، مانند ابزارهای تخصصی، مواد اولیه صنایع دستی، اشتراکهای آشپزی و کلاسهای آشپزی.
کاربران میتوانند برای مشاهده گزینههای هدیه قابل خرید از برندهای بزرگ و کسبوکارهای کوچک، به یک دسته ضربه بزنند.
جولی بلک، مدیر محصولات خرید گوگل، گفت که این ابزار به خریداران اجازه میدهد «واقعاً به اولویتهای منحصر به فرد گیرنده هدیهتان توجه کنند».
برای مثال، جستجوی «هدایای عالی برای آشپزهای خانگی که عاشق پاستا هستند» هدایای تولید ماکارونی مانند کیتها و کتابهای آشپزی را نشان میدهد.
برای بچههایی که علاقههای ویژهای مانند اختراع دارند، هوش مصنوعی میتواند هدایای شخصیشده و قابل خرید مانند مجموعههای شیمی و کیتهای کدنویسی را پیشنهاد کند.
گوگل تاکید کرد که SGE با پیوندهایی به ناشران محتوا و تبلیغات خرید که مستقیماً در تجربه ادغام شده است، الهام بخش کاوش است.
خرید از طریق تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی
یکی دیگر از ویژگیهای جدید موبایل از تولید تصویر برای کمک به کاربران برای تجسم و یافتن لباس مورد نظرشان استفاده میکند. هنگام استفاده از SGE برای جستجوی پوشاک، کاربران می توانند تصاویر واقعی واقعی را از کلماتی که تایپ می کنند ایجاد کنند.
به عنوان مثال، جستجوی یک “ژاکت پف دار رنگارنگ و طرح دار” تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را با این توضیحات مطابقت می دهد.
خریداران می توانند با ویرایش متن عکس ها را اصلاح کنند تا زمانی که عکس مورد علاقه خود را پیدا کنند. سپس محصولات واقعی مشابه برای خرید نشان داده می شوند.
این قابلیت در ماه دسامبر در ایالات متحده برای کسانی که قبلاً از SGE استفاده می کنند شروع می شود. دیگران می توانند آن را از طریق آزمایشگاه جستجوی گوگل فعال کنند.
آزمایش مجازی گسترده برای لباس
در نهایت، گوگل در حال گسترش فناوری آزمایش مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است تا لباسهای تاپ مردانه را نیز شامل شود. از زمانی که این ویژگی در اوایل سال جاری برای تاپ های زنانه راه اندازی شد، گوگل متوجه شد که این ویژگی منجر به تعامل خرید بیشتر می شود.
هنگام جستجوی تاپ های مردانه، کاربران نمادی را برای برندهای شرکت کننده می بینند. ضربه زدن روی آن مورد را در مدلهای مختلف نشان میدهد که بر اساس رنگ پوست، نوع بدن و موارد دیگر سفارشی شدهاند.
بین ایدههای مناسب هدیه، جستجوهای بصری و مدلسازی مجازی، گوگل قصد دارد تا شکار هدیه را در این فصل با کمک هوش مصنوعی که به سرعت در حال پیشرفت است، «هوشمندانهتر و مطمئنتر» کند.