گوموکو وایزنباوم و هنر ایجاد توهم هوش

چکیده و 1. مقدمه

  1. چرا الیزا؟
  2. مهندسان اطلاعات
  3. نظریه‌پرداز منطق IPL نیوول، شاو و سایمون: اولین هوش مصنوعی واقعی
  4. از IPL گرفته تا SLIP و Lisp
  5. مماس بحرانی در گوموکو
  6. تفسیر هسته ی هوش است
  7. رشته ها با هم می آیند: تفسیر، زبان، فهرست ها، نمودارها و بازگشت
  8. سرانجام ELIZA: یک پلتفرم، نه یک ربات چت!
  9. یک کنایه کامل: یک Lisp ELIZA فرار می کند و توسط جامعه هوش مصنوعی اشتباه تفسیر می شود
  10. Another Wave: A BASIC ELIZA نسل PC را به هوش مصنوعی روشن می کند
  11. نتیجه: خطر خاصی در کمین است
  12. قدردانی و مراجع

6 مماس بحرانی در گوموکو

قبل از رسیدن به ELIZA، مفید خواهد بود که نگاهی کوتاه به مقاله مبهم وایزنبام در سال 1962 بیندازیم – اولین او – که در مجله تجاری Datamation منتشر شد.[48] هنوز در GE در آن زمان، این مقاله مختصر نامی عجیب و گویا دارد: «چگونه یک رایانه را هوشمند جلوه دهیم؟» [emphasis as in the original]. این مقاله که فقط کمی بیش از دو صفحه است، یک استراتژی ساده برای بازی gomoku را گزارش می‌کند – یک بازی شبیه به GO. وایزنبام در واقع برنامه توصیف شده در مقاله را ننوشت، اگرچه ظاهراً او الگوریتم را طراحی کرد.[6] صرف نظر از این، علاقه وایزنبام به این برنامه در خود الگوریتم نیست، که او آن را به عنوان …

Source link