گواهی بازاریابی دیجیتال گوگل، درصد تراکم کلمات کلیدی را توصیه می کند

شخصی از جامعه سئو توجه به بخشی در دوره آموزشی جدید بازاریابی دیجیتال گوگل را جلب کرد که توصیه می کند حداقل 300 کلمه محتوا بنویسید، قسمت های خاصی از یک صفحه وب را برای کاشت کلمات کلیدی توصیه می کند و تراکم کلمه کلیدی را برای کلمات کلیدی هدف زیر 2٪ توصیه می کند.

برخی از جامعه بازاریابی دیجیتال در توییتر گوگل را در مورد اطلاعات نادرست صدا کردند و دنی سالیوان از گوگل پاسخ داد.

گواهی بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک گوگل

گوگل گواهی دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک را در 2 می 2022 راه اندازی کرد. هدف از دوره آموزشی و گواهینامه کمک به جویندگان کار برای یافتن شغل در بازاریابی دیجیتال است.

این دوره آموزشی توسط انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا و همچنین توسط فدراسیون تبلیغات آمریکا تایید شده است.

دوره بازاریابی دیجیتال گوگل نوید آموزش مهارت های زیر را می دهد:

  • «توسعه استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک
  • جذب و جذب مشتریان از طریق کانال های بازاریابی دیجیتال مانند جستجو، رسانه های اجتماعی و ایمیل
  • اندازه گیری تجزیه و تحلیل بازاریابی و به اشتراک گذاری بینش
  • ساخت فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، تجزیه و تحلیل عملکرد تجارت الکترونیک و افزایش وفاداری مشتری».

هدف اعلام شده این برنامه آموزش به کارگران غیر ماهر است که چگونه در مشاغل بازاریابی دیجیتال سطح ابتدایی مهارت پیدا کنند.

اما فارغ التحصیلان این برنامه چگونه می توانند مهارت داشته باشند اگر آنچه آموخته اند نادرست باشد؟

دوره آموزشی گوگل تراکم کلمه کلیدی را توصیه می کند

در بخشی از دوره به نام مبانی بازاریابی دیجیتال، در هفته سوم دوره، بخشی به نام تحقیق کلمات کلیدی و پر کردن کلمات کلیدی وجود دارد.

در این بخش خاص، مطالب آموزشی گوگل حداکثر چگالی کلمه کلیدی را برای عبارات کلیدی مورد نظر مشخص می کند.

چگالی کلمه کلیدی اندازه گیری تعداد دفعات نمایش یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب است که به صورت درصد بیان می شود.

اندازه گیری چگالی کلمه کلیدی به شما می گوید که یک کلمه کلیدی X% بار در یک صفحه وب ظاهر می شود.

الگوریتم‌های موتور جستجوی قدیمی قدیمی برای تکیه بر چگالی کلمات کلیدی به‌عنوان راهی برای تشخیص اینکه یک صفحه درباره چیست، استفاده می‌شد. هر چه بیشتر یک کلمه کلیدی در صفحه ظاهر شود، احتمال اینکه صفحه در مورد آن عبارت کلیدی باشد بیشتر است.

اما موتورهای جستجو از آن روش رتبه بندی کلمات کلیدی حرکت کرده اند.

یا دارند؟

دوره آموزشی خود گوگل با توصیه یک محدودیت واقعی برای چگالی کلمات کلیدی، بیانیه شگفت انگیزی را در مورد چگالی کلمات کلیدی بیان می کند.

در این دوره آمده است:

تراکم کلمات کلیدی خود را زیر استاندارد صنعتی 2 درصد نگه دارید.

این بدان معنی است که 2٪ از کلمات در صفحه وب یا کمتر باید کلمات کلیدی هدف باشند.”

حداقل 300 کلمه بنویسید

توصیه دیگری که باعث افزایش ابروها می شود، حداقل تعداد کلمات برای صفحات وب است که تاکید می کند هر چه تعداد کلمات در یک صفحه بیشتر باشد، احتمال اینکه آن صفحه توسط گوگل رتبه بندی شود، بیشتر می شود.

دوره آموزشی توصیه می کند:

«بیش از 300 کلمه در صفحه وب خود بنویسید.

اگر حجم بالاتری از محتوای با کیفیت بنویسید، احتمالاً صفحه وب شما در صفحات نتایج موتور جستجو در رتبه بالاتری قرار می گیرد.

کلمات کلیدی خود را کجا قرار دهید

این سند همچنین مکان های دقیقی را که کلمات کلیدی باید در آن قرار گیرند توصیه می کند:

“کلمات کلیدی شما باید فقط یک بار در مکان های زیر در هر صفحه در وب سایت شما استفاده شود: عنوان صفحه، عنوان فرعی، پاراگراف اول و نتیجه گیری بدنه.”

گوگل اشتباه کرد؟

این دوره آموزشی توسط گوگل نوشته شده است و قرار نیست اطلاعات محرمانه ای در آن گنجانده شود.

اعلام گواهی دیجیتال مارکتینگ شامل بیانیه ای است مبنی بر اینکه تمام اطلاعات دوره در اسناد جستجوی گوگل موجود است.

“این برنامه حاوی هیچ اطلاعات محرمانه ای نیست. همه ویژگی‌های جستجوی Google آموزش داده شده به صورت عمومی در دسترس هستند، می‌توانید در اسناد رسمی جستجوی Google اطلاعات بیشتری کسب کنید.

واضح است که توصیه‌های مربوط به تعداد کلمات و تراکم کلمات کلیدی از اسناد عمومی گوگل سرچشمه نمی‌گیرد.

همچنین باید تعجب کرد که چگونه توصیه می شود که کلمات کلیدی را در یک صفحه وب قرار دهیم.

این اشتباه باعث می شود که چقدر این دوره قابل اعتماد است اگر چنین اشتباه آشکاری مانند این بتواند به نسخه زنده دوره راه یابد.

گوگل اطلاعات بد را در دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ تایید کرد

جیانلوکا فیورلی، بازاریاب جستجو (@gfiorelli1) به این خطا در توییتر اشاره کرد.

او همچنین توییت کرد که این یک افسانه سئو است و از اینکه یک دوره ابتدایی در بازاریابی دیجیتال اطلاعات نادرست را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد ابراز ناراحتی کرد.

دنی سالیوان تصریح کرد که تیمی که دوره آموزشی را توسعه داده است با تیم جستجو در ارتباط نیست و متعهد شد که بازخوردها را همراهی کند.

دنی توییت کرد:

جستجوی اطلاعات غلط

اطلاعات نادرست زیادی در مورد بازاریابی دیجیتال وجود دارد. یافتن افسانه های بازاریابی جستجو در دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال خود گوگل غیرمنتظره است.