گفتگوی کلیدی جهان مرکز داده با هفته نامه ربکا از Cloudflare | دانش مرکز داده

قبل از پانل اصلی او در AFCOM Data Center World 2023 در آستین، با ربکا ویکلی از Cloudflare ملاقات کردیم تا دیدگاه او را در مورد صنعت متصل خود بدانیم. ربکا سازمانی را رهبری می کند که سیستم های سخت افزاری محاسباتی، شبکه و ذخیره سازی Cloudflare را می سازد. آنها با هم، استراتژی توسعه Cloudflare را برای برآورده کردن نیازهای مشتریان داخلی و خارجی شکل می دهند زیرا بیش از 20٪ از ترافیک اینترنت جهان را ارائه می دهند.

در Data Center World امسال، سخنرانی اصلی ربکا در کنار آتش نشان می‌دهد که چگونه داده‌ها، اتصالات، و بارهای کاری سنگین محاسباتی جدید (فکر کنید ChatGPT) در حال تغییر و نوسازی زیرساخت مرکز داده هستند. در سخنرانی اصلی او، بررسی خواهیم کرد که چگونه رهبران می توانند برای آینده ای مرتبط تر و مبتنی بر داده آماده شوند.

حتما برای یک جلسه فوق العاده به ما بپیوندید!

دانش مرکز داده: وضعیت فعلی شکاف استعدادی را که صنعت مرکز داده را تحت تأثیر قرار داده است، چگونه توصیف می کنید؟ اکنون صنعت فناوری برای کاهش این بحران نیروی کار چه اقداماتی می تواند انجام دهد؟

هفته نامه ربکا: با وضعیت اقتصادی کنونی، ما از حدود دسامبر سال 2022 شاهد کاهش “شکاف استعدادها” بوده ایم. اگرچه اساساً، این یک بازی طولانی است – ما باید به آموزش و پرورش استعدادها ادامه دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که استخرهای استعداد ما انجام نمی شود. با شرایط اقتصادی، تا و از جمله استفاده از اهرم افزایش اتوماسیون و هوش مصنوعی برای خودکار کردن هر کار ممکن، در نوسان است. اساساً بیش از حد آموزش زیرساخت (عمدتاً DevOps) توسط ارائه‌دهندگان ابر بزرگ (گواهینامه AWS، گواهی Azure، و غیره) در مقابل منابع قوی خنثی که در سراسر فضای دامنه نگاه می‌کنند با توجه به نحوه بهینه‌سازی برای خود بارهای کاری فرض شده است.

جوامع رو به افزایشی در تلاش هستند تا اینجا (بنیاد لینوکس، پروژه محاسبات باز، MOC Cloud Alliance و غیره) و دانشگاه‌ها گام بردارند، اما اساساً این شکاف قابل توجهی برای ایجاد یک استخر استعداد متنوع و متفکر است. اگر می‌خواهیم جامعه‌ای از توسعه‌دهندگان رو به رشد و فهیم داشته باشیم، به بحث و گفتگو در مقابل تلقین به رویکردهای مختلف فروشنده‌محور نیاز داریم. سپس، بیشتر کسب‌وکارها به زمان رسیدن به نتایج در مقابل یادگیری اهمیت می‌دهند، بنابراین من اساساً معتقدم که این باید از سوی خود توسعه‌دهندگان و مؤسسات آکادمیک در مقابل فرض اینکه هر فروشنده‌ای واقعاً از این کار حمایت مالی کند.

DCK: اپراتورهای مراکز داده در سال 2023 باید به چه روندهای نوظهوری توجه بیشتری داشته باشند؟

هفتگی: هوش مصنوعی در اینجا آسان است: افزایش اتوماسیون دستگیره ها/تنظیم برای عملکرد بهینه و مصرف انرژی بر اساس شرایط بار پویا، اتوماسیون “درمان” DC (بطور اساسی راه اندازی مجدد، به روز رسانی سیستم عامل، و غیره برای حل مشکلات سرور و شبکه بدون نیاز به مستقیم انسان تعامل)، قرار دادن بار کاری پویا، تولید مجموعه‌های آزمایشی بر اساس توضیحات سطح بالا، و غیره. جالب‌تر این است که چگونه می‌بینیم که توسعه سیلیکون شروع به استفاده از ChatGPT و غیره می‌کند. البته، این نیز توسط متخصصان هوش مصنوعی مانند جف دین پیش‌بینی شده بود (اگرچه این یک مسئله زمان‌بر خاص در ارتباط با چیدمان‌های تولیدی در مقابل هوش مصنوعی مولد بود. برای منطق سطح بالاتر). حوزه‌های دیگری که می‌بینم روندهای کلیدی مخصوصاً مربوط به اپراتورها هستند، در مورد پایداری هستند: اساساً از توان فعال، کاهش دما/عملکرد برای استفاده پویا بهتر از توان، منابع انرژی سبز، روش‌های استفاده مجدد از گرما بهتر و غیره، ما به عنوان یک صنعت باید در اینجا سرمایه‌گذاری کنیم. و این فقط یک سرمایه گذاری در سیلیکون و سیستم نیست، بلکه نیازمند استانداردسازی مدیریت و امکانات است تا بتوانیم انگیزه های تجاری بهتری برای همسویی با موارد استفاده پایدار ایجاد کنیم. به عنوان مثال، بسیاری از قراردادها برای فضا، نیرو و اتصال بدون توجه به استفاده واقعی یکسان هستند – این هیچ انگیزه ای برای استفاده بهینه از توان با بار ایجاد نمی کند و به این معنی است که هیچ شرکتی سرمایه گذاری نخواهد کرد حتی اگر برای محیط زیست ایده آل باشد. ما باید این اقتصاد را تغییر دهیم و به مشتریان برای بهینه سازی آنها پاداش دهیم تا شاهد تغییر واقعی باشیم. این ممکن است مکانی باشد که مقررات (مانندی که در دستگاه‌های خانگی با الزامات خاموشی برق در زمانی که وسایل در حال استفاده نبودند دیدیم) می‌تواند ارزشمند باشد.

DCK: صنعت مرکز داده برای تشویق و تقویت نیروی کار متنوع‌تر چه باید بکند؟

هفتگی: درباره این موضوع بسیار نوشته شده است – تنوع از منابع متعددی (پیشینه، تحصیلات، جنسیت، نژاد، مذهب، فرهنگ و غیره) ناشی می شود و قطعی ترین تحقیقاتی که من دیده ام این است که تنها راه تغییر نتیجه است. این است که از “کسی که می شناسید” جدا شوید. اکثر شرکت‌ها به توصیه‌ها پاداش می‌دهند، که نشان می‌دهد افرادی که قبلاً با هم کار کرده‌اند، به همکاری خود ادامه می‌دهند و به ناچار افراد بیشتری مانند خود را جذب خواهند کرد. اگر تنوع کافی را در بالا ایجاد کنید، از نظر تئوری ممکن است پایین بیاید. با این حال، ما تنوع کمتری در سطوح ارشد مدیریت، مهندسی و غیره داریم (28 درصد تنوع جنسیتی در صنعت فناوری به طور کلی، اما تنها 15 درصد در مهندسی)، بنابراین توصیه‌ها اغلب بدترین راه برای اطمینان از تنوع هستند. یکی از بهترین برنامه‌هایی که تا به حال دیده‌ام، تشویق سرمایه‌گذاری اضافی برای استخدام افراد مختلف با ایجاد برنامه‌هایی بود که حداقل برای سال اول، به هر مدیری که اقلیت‌های کم‌نماینده را وارد شرکت می‌کرد، «تعداد کار رایگان» می‌داد. ما باید ریسک استخدام را کاهش دهیم تا مدیران انگیزه ریسک پذیری و خروج از منطقه امن خود را داشته باشند. روش‌های دیگری نیز وجود دارد (کمیته‌های استخدام، حذف محتوای «شناسایی» از رزومه، استاندارد کردن سؤالات، انجام مصاحبه‌های «رفیق» و غیره) که می‌توانند سوگیری را عادی کنند. این به ندرت به طور سیستماتیک اجرا می شود، اما به طور چشمگیری بر اعداد متحرک تأثیر می گذارد.

DCK: کدام روندهای اخیر پایداری شما را بیشتر هیجان زده کرده است؟

هفتگی: زیاد. اول، استانداردها (بنابراین ما واقعاً می توانیم ارتباط و مقایسه را در سراسر پیچیدگی در اینجا شروع کنیم). قبلاً به مدل‌سازی توان دینامیک و دستگیره‌های بیشتر از سیلیکون تا سیستم‌ها اشاره کردم تا بتوان عملکرد و توان را به صورت پویا تنظیم کرد (به طور ایده‌آل با هوش مصنوعی و همبستگی با قرار دادن بار کاری)، روش‌های استفاده مجدد از گرما (تامین برق شهرها از سرورها)، و قرار گرفتن در معرض کاربران نهایی برای موارد بیشتر. انتخاب پویا (به عنوان مثال، آیا می خواهید این را با وضوح بالا تماشا کنید و 6 برابر قدرت مصرف کنید، یا تعریف استاندارد “به اندازه کافی خوب” است که شما در حال تماشای تلفن همراه هستید و غیره). اساساً، صاحبان خدمات معمولاً سعی می‌کنند با عملکرد بالاتر، کیفیت بالاتر و غیره رقابت کنند. در آن صورت، ممکن است در واقع شاهد تغییر رفتار مصرف‌کننده باشیم (زیرا ممکن است آن‌ها «بهترین» را نخواهند، اگر برای زمین بدتر است، و هیچ راهی وجود ندارد که فروشندگان برای انجام این سرمایه‌گذاری راحت باشند تا زمانی که بدانند بازار آن را می‌خواهد).

DCK: آخرین سوال، برای دیدن یا انجام چه چیزی در DCW بیشترین هیجان را دارید؟

هفتگی: این اولین دنیای مرکز داده من است! به طور کلی، من همیشه می‌خواهم طیفی از نقاط دردناک و راه‌حل‌هایی که مردم با آن‌ها آزمایش می‌کنند را بشنوم تا بتوانیم درک کنیم که استانداردسازی کجا می‌تواند به راه‌حل‌ها کمک کند.

ما از شنیدن سخنان ربکا و دیگر سخنرانان عالی خود در کنفرانس جهانی مرکز داده AFCOM در سال جاری هیجان‌زده هستیم. می بینمت در آستین!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور