طبق گزارش Adobe، فصل خرید تعطیلات 2024 تغییری اساسی در رفتار مصرفکننده ایجاد کرد و جستجوی پولی راه را برای خردهفروشی پیشرو کرد. گوشی های هوشمند به پلتفرم غالب برای خریدهای آنلاین تبدیل شدند در حالی که هوش مصنوعی مولد به عنوان یک دستیار خرید قابل توجه ظاهر شد.
کانال برنده می شود جستجوی پولی منجر به فروش خرده فروشی تعطیلات با 29.7٪ سهم درآمد (1٪ سالانه) شد، در حالی که شرکت های وابسته و شرکا، از جمله اینفلوئنسرها، رشد قوی تری را با 17.6٪ (افزایش 6٪ سالانه) مشاهده کردند که به طور قابل توجهی از ترافیک رسانه های اجتماعی بهتر بود.
اینفلوئنسرها بسیار مؤثر بودند و خریداران را 9 برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی به طور کلی تبدیل کردند، به طوری که 37٪ از Gen Z بر اساس توصیه های آنها خرید می کردند.
با اعداد:
- کل هزینه های آنلاین: 241.4 میلیارد دلار (8.7 درصد افزایش نسبت به سال قبل)
- درآمد جستجوی پولی 29.7٪ (افزایش 1٪ سالانه)
- سهم خرید تلفن همراه: 54.5 درصد از تراکنش ها (از 51.1 درصد در سال 2023)
- اکنون بخرید هزینه های بعدی پرداخت کنید: 18.2 میلیارد دلار (افزایش 9.6٪ نسبت به سال قبل)
- ترافیک سایت خرده فروشی ربات چت هوش مصنوعی: افزایش 1300٪ در سال
تصویر بزرگ. سه دسته بیش از نیمی از کل هزینه های آنلاین را هدایت کردند:
- الکترونیک: 55.3 میلیارد دلار (8.8 درصد افزایش)
- پوشاک: 45.6 میلیارد دلار (9.9 درصد افزایش)
- مبلمان/کالاهای خانگی: 29.2 میلیارد دلار (6.8 درصد افزایش)
چرا ما اهمیت می دهیم. آمار نشان می دهد که تبلیغات جستجوی پولی بار دیگر در فصل خرید تعطیلات 2024 موثر بوده است و تأیید می کند که هنوز ارزش حضور در فضای رقابتی را دارد. افزایش خرید از طریق موبایل که اکنون 54.5 درصد از تراکنش ها را به خود اختصاص داده است، و اتکای فزاینده به چت ربات های هوش مصنوعی مولد بر نیاز به استراتژی های اول تلفن همراه و تجارب خرید نوآورانه تاکید دارد.
بین خطوط. تخفیف های شدید به شیوه های غیرمنتظره ای بر رفتار مصرف کننده تأثیر گذاشت. به ازای هر 1 درصد کاهش قیمت، تقاضا 1.029 درصد افزایش مییابد که باعث افزایش 2.25 میلیارد دلاری هزینههای آنلاین میشود. این حساسیت قیمتی باعث شد که مصرفکنندگان با اقلامی با قیمتهای بالاتر «تعوض» کنند و سهم محصولات پرمیوم فروخته شده در کل 21 درصد افزایش یافت.
چه خبر است. هوش مصنوعی Generative به عنوان یک دستیار خرید قابل توجه ظاهر شد و Cyber Monday شاهد افزایش 1950 درصدی استفاده از چت بات بود. حدود 70 درصد از مصرفکنندگانی که از هوش مصنوعی استفاده میکردند، تجربه خرید بهتری را گزارش کردند.
حرکت موبایل. گوشیهای هوشمند بر خریدهای تعطیلات غالب بودند و اوج فروشهای آنلاین در روز کریسمس به 65 درصد رسید. این تغییر به ویژه در تراکنشهای Buy Now Pay Later، که ۷۹.۱ درصد در دستگاههای تلفن همراه اتفاق میافتد، مشهود بود.
خط پایین. فصل تعطیلات 2024 تحولی اساسی را در تجارت الکترونیک نشان میدهد، با خرید تلفن همراه، کمک هوش مصنوعی و گزینههای پرداخت انعطافپذیر که تبدیل به یک امر عادی جدید برای خردهفروشی دیجیتال شده است.