با ورود به فصل تعطیلات، دادههای اکتبر تغییرات و تثبیتهای قابل توجهی را در بین صنایع در بررسیهای AI (AIO) نشان میدهد. بینشهای مهم اکتبر رشد در بخشهای خاص، ثبات در سایر بخشها و تغییرات استراتژیک در انواع محتوا و منابع را نشان میدهد. این بینشها استراتژیهای عملی را برای بازاریابان ارائه میدهد که هدفشان بهینهسازی برای AIOها در این دوره حساس است.
مروری بر نقلقولهای YouTube در هوش مصنوعی: سپتامبر تا اکتبر
نقلقولهای YouTube AI Overviews در سپتامبر 400 افزایش یافت – 450 درصد بیشتر از ابتدای ماه اوت، زمانی که استنادهای YouTube برای اولین بار ردیابی شدند. سپس سطح در ماه اکتبر در سطح حدود 110% تا 115% از خط پایه اوت تثبیت شد. این تصور را ایجاد می کند که این سطح از استنادهای YouTube AIO ممکن است نمایانگر یک حالت عادی جدید باشد.
انواع محتوای ویدیویی که Google AIO تمایل داشت به آنها استناد کند عبارتند از:
- چگونه به
- بررسی های عمیق
- مقایسه محصولات
گزارش BrightEdge مشاهده کرد که استنادات YouTube AIO در ماه نوامبر همچنان پایدار است:
وضعیت فعلی (نوامبر): تقریباً در 115-120٪ با حداقل تغییرات روزانه (3±٪) تثبیت شده است.
چند ماه آینده نشان خواهد داد که کاربران چقدر از استنادهای YouTube راضی هستند. احتمالاً گوگل پیش از انتشار استنادهای یوتیوب آنها را آزمایش کرده است، بنابراین انتظارات برای تغییر چشمگیر باید کنترل شود زیرا نوسانات استنادهای YouTube AIO کم بود، که نشان می دهد ممکن است گوگل نقطه شیرین این نوع نقل قول ها را پیدا کرده باشد. بنابراین انتظار نداشته باشید که این سطح از استنادات یوتیوب کاهش یابد، اگرچه هر چیزی ممکن است.
این روند اهمیت مداوم کانال ویدیویی YouTube را به عنوان راهی برای گسترش دسترسی و تکامل مداوم به دور از محتوای صرفا متنی برجسته می کند. اگر ویدیو را در صفحات وب جاسازی می کنید، استفاده از داده های ساختاری Video Schema.org بسیار مهم است.
رشد عظیم در صنعت سفر نقل قول های AIO
استناد AIO مسافرتی از سپتامبر تا اکتبر 700 درصد افزایش یافت. این ممکن است نشان دهنده اعتماد گوگل به هوش مصنوعی برای ارائه توصیه های سفر باشد.
BrightEdge این توصیه را ارائه کرد:
برای جلب دید AIO، برندهای مسافرتی باید محتوای مربوط به سفرهای فصلی، رویدادهای محلی و فعالیتهای خاص را بهینه کنند. بسیاری از کلمات کلیدی که بخشی از این افزایش هستند با “کارهایی که باید انجام شود” شروع می شوند که سپس یک لیست نامرتب را ایجاد می کند.
پرس و جوهای سفرهای محلی و ویژه فعالیت
Google AIO نقلقولهایی را برای درخواستهای مرتبط با سفر بومیسازیشدهتر نشان میدهد که خاصتر و طولانیتر هستند، که ممکن است به این معنی باشد که AI Overviews بیشتر درخواستهای نوع سفر محلی را به جای درخواستهای مقصد بزرگی که به سطح محله میرسند، رسیدگی میکند.
BrightEdge توضیح داد:
در ابتدا، AIOهای مسافرتی تحت سلطه پرس و جوهای کلی و گسترده متمرکز بر مقاصد گردشگری عمده بودند. با این حال، با پیشروی ماه، افزایش جستجوهای محلی، فعالیت خاص و فصلی سفر مشاهده شد که نشان دهنده سطح عمیقتری از قصد کاربر است. در ماه نوامبر، AIO ها به طور فزاینده ای بر روی درخواست های مسافرتی خاص که شهرهای کوچکتر، محله های خاص و فعالیت های محلی منحصر به فرد را پوشش می دادند، متمرکز شدند.
نمونه هایی از الگوی جستجوهای سفر که AIO را راه اندازی کردند عبارتند از:
- جاذبه های برتر در
- کارهایی که باید انجام داد
- فعالیت های خانوادگی در
- جشنواره های پاییز در
AIO در حال تثبیت و بالغ شدن است
یک دیدگاه جالب دیگر از داده های BrightEdge این است که رشد روزانه استنادات AIO به 1.3٪ کاهش یافته است که نشان می دهد ما اکنون وارد مرحله پایدارتری می شویم.
BrightEdge این بینش را ارائه می دهد:
ما اکنون شش ماه از دوره AIO می گذریم و شاهد تغییرات کلان در مرورهای کلی هوش مصنوعی هستیم که کوچکتر و کوچکتر می شوند.
آمار دیگری که تأیید میکند که AIO اینجاست، این است که نوسانات در استنادات AIO تا 42 درصد کاهش یافته است، نشانه دیگری از ثبات. این خبر خوبی است زیرا به معنای قابلیت پیشبینی بیشتر برای عبارات کلیدی است که باعث استناد AIO میشود.
نکات BrightEdge:
«تثبیت در ظاهر AIO به برندها اجازه می دهد تا برای حضور ثابت، به ویژه برای کلمات کلیدی تعطیلات همیشه سبز، بهینه سازی کنند. این کمپین سودمند است که در آن حضور ثابت AIO میتواند ترافیک و تبدیلهای قابلتوجهی ایجاد کند. با تثبیت AIOها، برنامه ریزی و گنجاندن آنها در استراتژی ها آسان تر می شود. این بینش اساسی برای بازاریابانی است که مایلند مرورهای هوش مصنوعی را بخشی از استراتژی 2025 خود قرار دهند.”
عملکرد موضوع آموزش
موضوعات آموزشی در یک مسیر رشد ثابت با افزایش 5٪ در کلمه کلیدی قرار داشتند که باعث تحریک AIO می شود، که نشان دهنده 45-50٪ از کلمات کلیدی است. این رشد در پرسشهای آموزشی پیچیدهتر مانند:
- پیش نیازهای صدور گواهینامه امنیت سایبری
- گزینه های شغلی با مدرک روانشناسی
- مقایسه psyd در مقابل phd
پرس و جوهای B2B رشد متوسط 2 درصدی را تجربه کردند که نشان دهنده 45 تا 50 درصد از کلمات کلیدی و با نوسان کمتری در اکتبر نسبت به سپتامبر بود. استنادات AIO مراقبت های بهداشتی به طور مشابه با تنها 1٪ تغییر در ماه اکتبر و با 73-75٪ از کلمات کلیدی استناد AIO ثابت بودند.
اطلاعات بیشتر در مورد داده های BrightEdge را اینجا بخوانید.
https://www.brightedge.com/ai-overviews