گزارش جدید برای ویدیوهای نمایه شده

در روز دوم کنفرانس سالانه I/O گوگل، این شرکت گزارش‌های جدیدی را که به کنسول جستجو می‌آمد پیش‌نمایش کرد که داده‌های بیشتری درباره ویدیوها ارائه می‌کرد.

برای آسان‌تر کردن فهرست‌بندی ویدیو برای ردیابی و تشخیص، Google به زودی مجموعه‌های جدیدی از داده‌ها را به کنسول جستجو اضافه می‌کند.

در حال حاضر، Google Search Console فقط در مورد ویدیوها گزارش می دهد زیرا به داده های ساختاریافته مربوط می شود.

اگر ویدیوها را در سایت خود منتشر می کنید و آنها را با داده های ساختاریافته علامت گذاری می کنید، می توانید از «کنسول جستجو» برای بررسی معتبر بودن نشانه گذاری و تعداد نمایش های یک ویدیو استفاده کنید.

به زودی می‌توانید از «کنسول جستجو» برای بررسی وضعیت نمایه‌سازی ویدیوها و صفحات فرود آنها استفاده کنید.

گزارش نمایه سازی صفحه ویدیویی

اولین قدم برای نمایه سازی ویدیوها ایندکس کردن صفحه فرود است که در آن ویدیو ظاهر می شود.

سپس گوگل باید تشخیص دهد که یک ویدیو به طور برجسته در صفحه قرار دارد و اطلاعات کلیدی در مورد آن را استخراج کند.

یک جدید نمایه سازی صفحه ویدیویی گزارش در «کنسول جستجو» خلاصه‌ای از تمام صفحات فهرست‌شده‌ای را که Google با ویدیو در آنها پیدا کرده است نشان می‌دهد.

در یک نگاه خواهید دید که یک ویدیو در چند صفحه فرود شناسایی شده است و آیا گوگل قادر به فهرست کردن ویدیوهایی است که پیدا کرده است یا خیر.

این گزارش جزئیاتی مانند نشانی‌های اینترنتی صفحات ویدیویی آسیب‌دیده را ارائه می‌کند. می‌توانید فهرستی از نمونه‌ها را دانلود کرده و دوباره آن‌ها را بررسی کنید.

با این کار، می‌توانید جزئیات را محدود کنید و بفهمید که چه اتفاقی می‌افتد و چگونه مشکلات را حل کنید.

مانند سایر گزارش‌های کنسول جستجو، این گزارش دارای یک دکمه تأیید اعتبار است تا به Google اطلاع دهد که مشکل حل شده است.

وضعیت نمایه سازی ویدیو را بررسی کنید

با وارد کردن URL صفحه فرود در ابزار بازرسی URL، می‌توانید وضعیت نمایه‌سازی یک ویدیو را بررسی کنید.

با این کار وضعیت فعلی URL و همچنین وضعیت نمایه سازی ویدیوی صفحه را به شما نشان می دهد. خواهید دید که آیا گوگل ویدیویی را در صفحه شناسایی کرده است یا خیر و آیا توانسته ویدیو را فهرست کند.

توجه داشته باشید که گوگل فقط یک ویدیو را در هر صفحه فهرست می کند حتی اگر چندین ویدیو در صفحه وجود داشته باشد.

به طور خلاصه

با گزارش جدید شما قادر خواهید بود:

  • ببینید گوگل چند صفحه فرود ویدیویی را کشف کرده و در چند مورد از آنها یک ویدیو ایندکس شده است.
  • دلایل ویدیوهای فهرست نشده در صفحات فرود ویدیو را بررسی کنید.
  • از فهرست نشانی‌های اینترنتی صفحات ویدیویی آسیب‌دیده برای اشکال‌زدایی و رفع مشکلات استفاده کنید.
  • برای شروع دوباره خزیدن URL های شناخته شده تحت تأثیر، تصحیح را تأیید اعتبار کنید.
  • با استفاده از ابزار URL Inspection وضعیت نمایه سازی ویدیوی یک صفحه ویدیویی خاص را بررسی کنید.

منبع: مرکز جستجوی گوگل


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، مه ۲۰۲۲.