کپی رایت برای موبایل • Yoast

ما در عصر گوشی های هوشمند هستیم، به این معنی که بخش بزرگی از مخاطبان شما از سایت شما از طریق موبایل استفاده می کنند. خوب این به چه معنا است؟ اگر برای مخاطبان «موبایل» کپی‌رایتینگ می‌کنید، نیاز دارید متفاوت بنویسید؟ در این پست، نکات مفیدی در مورد نحوه نوشتن متون عالی که برای هر دو دسکتاپ عالی هستند را به اشتراک خواهیم گذاشت. و دستگاه های تلفن همراه

چرا کپی رایتینگ برای موبایل متفاوت است؟

حتی با طراحی‌های ریسپانسیو وب‌سایت، خواندن در دستگاه تلفن همراه با خواندن روی دسکتاپ متفاوت است. از آنجایی که صفحه نمایش تلفن کوچکتر است، متن طولانی تر ظاهر می شود زیرا فضای بیشتری را اشغال می کند. و مردم برای خواندن همه چیز باید اسکرول کنند (که باعث می شود خواندن طولانی تر شود).

علاوه بر این، بسیاری از مردم از دستگاه تلفن همراه خود “در حال حرکت” استفاده می کنند، در حالی که کارهای دیگری را نیز انجام می دهند. این بدان معناست که دامنه توجه و تمرکز آنها محدود است. آنها به راحتی حواسشان پرت می شود، بنابراین می خواهید هنگام کپی رایتینگ برای موبایل توجه آنها را با محتوای کوتاه و مختصر جلب کنید.

نکته 1: همیشه روی مخاطبان خود تمرکز کنید

در حالی که خوب است روی این سوال تمرکز کنید “چگونه می توانم متن های خوبی برای کاربران گوشی های هوشمند بنویسم”، نباید مهم ترین سوال را گم کنید: “مخاطبان من چه چیزی را دوست دارند؟” زیرا تلفن ها محتوای شما را نمی خوانند. اما مخاطب شما این کار را خواهد کرد! به همین دلیل خوب است که مراقب علایق مخاطبان خود باشید و در مورد آن موضوعات بنویسید.

نکته 2: فونت های خود را به اندازه کافی بزرگ کنید

اندازه قلم برای UX موبایل شما مهم است. شما می خواهید متون شما خوانا باشد بدون اینکه مردم مجبور به چشمک زدن یا کوچک کردن و بزرگنمایی شوند. به خصوص فونت پایه شما – فونت پاراگراف شما – باید قابل خواندن باشد. بنابراین از اندازه فونت دسکتاپ خود در سایت موبایل خود استفاده نکنید. حداقل، نه بدون بررسی ظاهر آن در تلفن همراه ابتدا. و در حالی که در آن هستید، آن را برای تبلت نیز بررسی کنید.

از چند اندازه فونت باید استفاده کنید؟

توجه داشته باشید که وقتی از بیش از سه اندازه فونت استفاده می کنید، سایت تلفن همراه شما نامرتب به نظر می رسد. تفاوت اندازه بسیار بیشتر قابل مشاهده خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم تعداد را به دو یا شاید سه اندازه محدود کنید.

بیشتر بخوانید: 10 راه برای بهبود UX موبایل »

نکته 3: جملات کوتاه بنویسید

از جملات زیاد طولانی استفاده نکنید. همانطور که قبلاً گفتیم، افرادی که در تلفن خود جستجو می کنند، پاسخ های سریع و کوتاه می خواهند. برای نشان دادن، یک جمله 25 کلمه ای در یک صفحه دسکتاپ متوسط ​​دو خط را اشغال می کند. اما در صفحه گوشی، آن 25 کلمه خواهد بود چهار خطوط این دو برابر بیشتر است!

ناگفته نماند که جملات طولانی خواندن متن شما را بسیار دشوارتر می کند. این برای دسکتاپ نیز صادق است، اما زمانی که برای مخاطبان موبایل می نویسید اهمیت بیشتری دارد. بنابراین، سعی کنید با نسخه خود به نقاط درد خاص مخاطبان خود بپردازید و به سرعت راه حلی ارائه دهید.

نکته 4: عنوان های فرعی را اضافه کنید

کاربران تلفن همراه اغلب متن‌ها را مرور می‌کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید محتوای شما خوانا باشد، آن را با زیرعنوان‌های آموزنده تقسیم کنید. این زیرعنوان ها خوانندگان شما را از طریق متن شما راهنمایی می کنند و هضم پیام شما را بسیار آسان تر می کنند. آنها تقریباً مانند علائم جاده هستند که کاربران شما را به چیزهای خوب راهنمایی می کنند.

نکته 5: فضای سفید خود را بررسی کنید

از اینکه اجازه دهید کلماتتان نفس بکشند نترسید. از آنجایی که گوشی‌ها صفحه‌نمایش کوچک‌تری دارند، نمی‌خواهید متن شما فشرده به نظر برسد. با دادن فضایی به محتوای خود، خواندن آن آسان تر خواهد شد. به علاوه، اگر فضای سفید کافی بین جملات داشته باشید، افراد می توانند به راحتی با انگشت خود بر روی عناصر قابل کلیک ضربه بزنند.

اگر مطمئن نیستید که چقدر فضای سفید کافی است، باید در چندین دستگاه بررسی کنید که چگونه به نظر می رسد. و با خیال راحت از دیگران بپرسید که چه فکر می کنند!

نکته 6: مراقب ساختار متن باشید

اگر متن شما به خوبی ساختار یافته باشد، مردم به راحتی پیام اصلی پست شما را درک خواهند کرد. اگر اینطور نباشد، مردم ممکن است گم شوند و از بین بروند. بنابراین ساختار متن شما باید بی عیب و نقص باشد.

یک متن خوب دارای دو چیز است:

  1. پاراگراف هایی که به ترتیب منطقی دنبال هم می آیند.
  2. جملاتی که معمولاً با کلمات انتقالی به یکدیگر متصل می شوند. این کلمات به مردم کمک می کند تا معنای متن شما را درک کنند.

به یاد داشته باشید، کپی رایتینگ برای تلفن همراه تماماً مربوط به نوشتن متن هایی است که خواندن آنها آسان است. بنابراین، به ساختار متن خود توجه کنید و مطمئن شوید که منطقی است.

به خواندن ادامه دهید: 10 نکته کپی رایت – از متخصص تا متخصص »

نکته 7: از استفاده از تصاویر یا ویدیوها نترسید

با شلوارهای کوتاه و حلقه‌ها و همه انواع ویدیوهای کوتاه در حال حاضر، احمقانه خواهید بود که از نوعی از چندرسانه‌ای در سایت تلفن همراه خود استفاده نکنید. بنابراین، از تصاویری با کیفیت بالا استفاده کنید که پیام اصلی متن شما را زیر خط یا تقویت می کند. و به اندازه فایل توجه کنید! هیچ کس یک وب سایت کم بارگذاری را دوست ندارد.

و به یاد داشته باشید: استفاده از تصاویر یا ویدیوها فقط برای زیبا جلوه دادن سایت شما نیست. شما می خواهید آنها تجربه کاربر شما را افزایش دهند.

کوتاه و شیرین

اگر می خواهید از ویدیوها در صفحات یا پست های خود استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که آنها باید کوتاه باشند! کاربران موبایل مانند سرعتی هستند که می خواهند بدانند کی و چی و چرا سریع. یک ویدیوی کوتاه آنها را درگیر و در سایت شما نگه می دارد.

و البته، اضافه کردن زیرنویس را فراموش نکنید. افرادی که در تلفن خود جستجو می کنند معمولا در خارج از منزل یا در وسایل نقلیه عمومی هستند، بنابراین نمی توانند صدای خود را روشن کنند. با استفاده از زیرنویس، مطمئن خواهید شد که مردم می‌توانند ویدیوی شما را تماشا کنند.

نتیجه گیری: خوانایی در موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است

کپی رایتینگ برای موبایل تفاوت چندانی با نوشتن برای دسکتاپ ندارد. در هر دو مورد، شما باید برای یک مخاطب واقعی بنویسید. با این حال، متون «موبایل» حتی خوانایی بهتری نسبت به متون «رومیزی» دارند، زیرا خواندن از روی صفحه نمایش تلفن همراه چالش برانگیزتر از دسکتاپ است. اما اگر مطمئن شوید که خوانایی شما درجه یک است، متون شما دارای خوانندگان زیادی، هم در دستگاه های تلفن همراه و هم در رایانه های رومیزی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: سئوی موبایل: راهنمای نهایی »