پوستر Alphabet با بودجه خوبی برای فناوری بدون راننده اخیرا کمپینی را راه اندازی کرد که به همان اندازه بی خاصیت و ترد است. در گامی برای تسریع در برندسازی معمولی شرکت، آخرین شیرین کاری بازاریابی Waymo از استخراج داده های Google HQ نیامد، بلکه در داخل یک تکه شیرینی نبوی شیرین آمده است: کوکی ثروت. جایی بین کونگ پائو و چک، مشتریان سانفرانسیسکو نگاهی اجمالی به آرمانشهر فناوری Waymo در کنار کدهای QR و دعوتنامهها برای “هدایت سرنوشت خود” باز کردند.
Waymo اولین کسی نیست که تبلیغات فناوری را در این لذت های بعد از شام آماده می کند; ورایزون در سه ماهه دوم سال 2018، با استقبال گیجکنندهای مواجه شد. با تشکر از سرمایه گذاری گری وی در OpenFortune سال گذشته، کلوچههای ثروت از تازگی به محبوبیت تبدیل شدهاند دنیای پررونق بازاریابی “شوک زمینه” – با نام بازاریابی محیطی، بازاریابی چریکی معادل فلش ماب. (معلوم شد، در اطراف 3 میلیارد از این پیشگوهای شیرین هر سال باز میشوند، به این معنی که تبلیغات شیرینی ثروت، کوکتل کاملی از حضور همهجانبه آرام و میانوعدههای ویروسی را ارائه میدهند.)
غولها ممکن است روی ثروتهای کاغذ بستهبندی شده حساب کنند تا به پول نقد برسند، اما این بدان معنا نیست که هر استارتآپ فناوری با یک MVP و یک رویا باید در حال بحث باشد…