این شرکت صبح امروز در لینکدین اعلام کرد که گوگل گزارش تجربه صفحه را از کنسول جستجوی گوگل حذف می کند. گوگل گفت که این کار برای “کاهش درهم ریختگی غیر ضروری” در داخل ابزار است.
گوگل اضافه کرد که “هنوز شما را تشویق می کنند تا روی ارائه یک تجربه صفحه خوب برای خوانندگان خود و نظارت بر وضعیت تجربه صفحه سایت خود در گزارش های CWV و HTTPS تمرکز کنید.”
ما می دانستیم که این اتفاق می افتد، گوگل در آوریل 2023 این را به ما گفت، اما اکنون زمان حذف آن از طرف گوگل فرا رسیده است. در واقع، من دیگر این گزارش را در نمایه های کنسول جستجوی گوگل خود نمی بینم.
چرا این مهم است. به نظر من حذف این گزارش از کنسول جستجو فقط برای کاهش شلوغی نیست، منظورم این است که هزاران ابزار در آنجا وجود دارد و اگر نمیخواهید لازم نیست روی آن کلیک کنید. اما این برای کمک به صاحبان سایت، سازندگان، سئوکاران و سایرین است تا بیشتر روی مواردی که در جستجوی گوگل و سئو مهم هستند و کمتر روی مواردی که اهمیت ندارند تمرکز کنند.
آنچه گوگل گفت در اینجا چیزی است که گوگل در لینکدین پست کرده است:
ما در حال حذف گزارش تجربه صفحه در کنسول جستجو هستیم. آن صفحه دادههای Core Web Vitals و گزارشهای HTTPS را خلاصه میکرد که همچنان در دسترس خواهند بود.
ما تصمیم گرفتیم این صفحه را حذف کنیم تا از شلوغی های غیر ضروری در کنسول جستجو بکاهیم و پیمایش به این اطلاعات را ساده کنیم. ما همچنان شما را تشویق میکنیم که روی ارائه یک تجربه صفحه خوب برای خوانندگان خود و نظارت بر وضعیت تجربه صفحه سایت خود در گزارشهای CWV و HTTPS تمرکز کنید.
خداحافظ، گزارش تجربه پیج 👋”
گزارش Core Web Vitals و HTTPS باقی مانده است. Google در ماه آوریل به ما گفت که نمای داشبورد از گزارشهای اصلی Core Web Vitals و HTTPS در کنسول جستجو باقی خواهد ماند.
تغییرات در محتوای مفید و تجربه صفحه. گوگل همچنین در اوایل سال جاری اعلام کرد که تجربه خوب صفحه یکی از الزامات ایجاد محتوای مفید است.
گوگل ابتدا گزارش تجربه صفحه را در آوریل 2021 راه اندازی کرد و سپس آن گزارش را در نوامبر 2023 به روز کرد.
این گزارش به نظر می رسد / به نظر می رسد: