کلیک های بیشتری می خواهید؟ از سرفصل های ساده، توصیه های مطالعه استفاده کنید

یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوانندگان تیترهای ساده و سرراست را به تیترهای پیچیده ترجیح می دهند.

محققان هیلاری سی. شولمن، دیوید ام. مارکوویتز و تاد راجرز بیش از 30000 آزمایش را با واشنگتن پست و Upworthy انجام دادند.

آنها دریافتند که خوانندگان احتمالاً روی سرفصل‌ها کلیک می‌کنند و با کلمات رایج و آسان برای درک آن می‌خوانند.

این مطالعه که در Science Advances منتشر شده است، نشان می دهد که مردم به طور طبیعی به سمت نوشتن ساده تر کشیده می شوند.

در دنیای شلوغ آنلاین، زبان تیتر ساده می تواند به جلب توجه بیشتر خوانندگان کمک کند.

آزمایش ها و یافته های میدانی

بین مارس 2021 و دسامبر 2022، محققان آزمایش‌هایی را انجام دادند که تقریباً 9000 آزمایش شامل بیش از 24000 عنوان را تجزیه و تحلیل کردند.

داده های واشنگتن پست نشان داد سرفصل های ساده تر نرخ کلیک بالاتری داشتند.

این مطالعه نشان داد که استفاده از کلمات رایج تر، سبک نوشتاری ساده تر و متن خواناتر منجر به کلیک بیشتر می شود.

در تصویر زیر می توانید نمونه هایی از تست های تیتر انجام شده در واشنگتن پست را مشاهده کنید.

کلیک های بیشتری می خواهید؟  از سرفصل های ساده، توصیه های مطالعه استفاده کنیدتصویر از: Science.org، ژوئن 2024.

یک آزمایش بعدی با دقت بیشتری به نحوه پردازش عناوین اخبار توسط افراد پرداخت.

این آزمایش از یک وظیفه تشخیص سیگنال (SDT) استفاده کرد تا متوجه شود که خوانندگان وقتی با مجموعه‌ای از سرفصل‌ها با پیچیدگی‌های مختلف ارائه می‌شوند، تیترهای ساده‌تری را با دقت بیشتری می‌خوانند.

این یافته که خوانندگان با نوشته های پیچیده کمتر درگیر می شوند، نشان می دهد که نوشتن ساده می تواند به ناشران کمک کند تا تعامل مخاطب را حتی برای داستان های پیچیده افزایش دهند.

نویسندگان حرفه ای در مقابل خوانندگان عمومی

این مطالعه تفاوت بین نویسندگان حرفه ای و خوانندگان عمومی را نشان داد.

یک نظرسنجی جداگانه نشان داد که روزنامه نگاران تیترهای ساده تر را ترجیح نمی دادند.

این یافته مهم است زیرا نشان می‌دهد که روزنامه‌نگاران ممکن است به کمک نیاز داشته باشند تا بفهمند مخاطبانشان چگونه به سرفصل‌هایی که می‌نویسند واکنش نشان می‌دهند و با آنها درگیر می‌شوند.

مفاهیم برای ناشران

همانطور که ناشران برای جلب توجه خوانندگان رقابت می کنند، زبان تیتر ساده تر می تواند مزیتی ایجاد کند.

ساده‌نویسی، محتوا را حتی برای مقالات پیچیده‌تر در دسترس و جذاب‌تر می‌کند.

برای نشان دادن اهمیت این موضوع، به داده های مخاطبان واشنگتن پست از مارس 2021 تا دسامبر 2022 نگاه کنید. آنها به طور متوسط ​​حدود 70 میلیون بازدیدکننده دیجیتال منحصر به فرد در ماه داشتند.

اگر هر بازدیدکننده سه مقاله بخواند، افزایش 0.1 درصدی در نرخ کلیک (از 2.0 درصد به 2.1 درصد) به این معنی است. 200000 خواننده بیشتر درگیر شدن با داستان ها به دلیل زبان ساده تر.

همچنین ببینید: بهینه سازی برچسب عنوان: راهنمای کامل نحوه کار

چرا SEJ اهمیت می دهد

پیام تکراری گوگل به وب سایت ها این است که بهترین محتوا را برای خوانندگان خود ایجاد کنید. این مطالعه به نشان دادن آنچه خوانندگان از وب سایت ها می خواهند کمک می کند.

در حالی که نویسندگان و روزنامه نگاران ممکن است زبان پیچیده تری را ترجیح دهند، خوانندگان بیشتر به سمت تیترهای ساده تر و سرراست تر جذب می شوند.

چگونه این می تواند به شما کمک کند

استفاده از تیترهای ساده تر می تواند تعداد افرادی را که روی داستان های شما کلیک می کنند و می خوانند افزایش دهد.

این مطالعه نشان می دهد که حتی افزایش اندک در نرخ کلیک به معنای خوانندگان بیشتر است.

نوشتن عناوین ساده همچنین محتوای شما را برای افراد بیشتری از جمله کسانی که ممکن است اصطلاحات یا اصطلاحات پیچیده را درک نکنند، در دسترس قرار دهد.

برای پیاده سازی این، سبک های مختلف تیتر را آزمایش کنید و داده ها را در مورد اینکه چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است، تجزیه و تحلیل کنید.


تصویر ویژه: marekuliasz/Shutterstock

Source link