کلاس درس جدید: نقش هوش مصنوعی در منطقه توسعه نزدیک ویگوتسکی

نویسندگان:

(1) Fabiano Villan، Universidade Luterana do Brasil (ULBRA)، Curso de Licenciatura em Física;

(2) Renato P. dos Santos، Universidade Luterana do Brasil (ULBRA)، PPG em Ensino de Ciências e Matemática (PPGECIM).

خلاصه

معرفی

چارچوب نظری

ZPD و Chat GPT به عنوان یک مشاور مشترک در راهنمایی علمی

روش شناسی

نتایج و تجزیه و تحلیل

نتیجه گیری، قدردانی، بیانیه مشارکت نویسنده، بیانیه در دسترس بودن داده ها

منابع

آپندیس A

APÊNDICE B

چارچوب نظری

آموزش کودکان و جوانان در قرن بیست و یکم باید توسعه مهارت های ضروری برای موفقیت تحصیلی، حرفه ای و شخصی را در اولویت قرار دهد. خلاقیت و مهارت های اجتماعی-عاطفی در این زمینه حیاتی است. افراد خلاق تمایل دارند برای تجربیات جدید باز باشند، تخیلی باشند و از بیان ایده ها نترسند، حتی در مواجهه با اطلاعات پیچیده (de ​​Cássia Nakano, Primi, & Alves, 2021). شروع علمی (SI) نه تنها دانش‌آموزان را با روش‌ها و شیوه‌های تحقیق آشنا می‌کند، بلکه مهارت‌های انتقادی، کنجکاوی و خودمختاری را نیز تحریک می‌کند (آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی، 1997). بنابراین، SI می تواند نقش مهمی در تحریک این مهارت ها ایفا کند و دانش آموزان را برای چالش های قرن بیست و یکم آماده کند (دا سیلویرا، کاسیانی و…

Source link