کشف رازهای جذب استعدادهای برتر مرکز داده | دانش مرکز داده

کمبود استعداد مراکز داده مدت هاست که مورد بحث قرار گرفته است. اما دلایل اصلی چیست؟ مهارت ها و تخصص های در حال تکامل مورد نیاز برای عملکرد در مرکز داده فردا چیست؟ و چه گام های مثبتی برای رسیدگی به بحران نیروی کار برداشته شده است؟

گزارش وضعیت مرکز داده در سال 2024 توسط AFCOM میزان این مشکل را برجسته می کند. 85 درصد از پرسنل مرکز داده مرد و 70 درصد 45 سال و بالاتر هستند. بدیهی است که نیاز به تنوع بیشتر و تزریق جوانی وجود دارد.

فیلیپ کوبلنس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل بنیاد آینده نگر نوماد، در جریان کنفرانس جهانی مرکز داده امسال، گفت: «ما در پرتگاه بازنشستگی جمعی هستیم. بیش از 40 درصد از پرسنل مرکز داده 20 سال یا بیشتر در این صنعت بوده اند.

گزارش صنعت AFCOM بیشترین تقاضا را در مراکز داده دارد. مهندسان، اپراتورهای چند ماهه، متخصصان امنیت فیزیکی و سایبری، و متخصصان نیرو و تاسیسات برق کسانی هستند که بیشترین رشد را دارند.

علاوه بر مهارت‌های امنیت سایبری، گزارش حقوق و دستمزد اخیر Foote Partners از هوش مصنوعی به عنوان یک مهارت کلیدی برای مرکز داده آینده نام برده شده است.

دیوید فوت، تحلیلگر ارشد و مدیر تحقیقات Foote Partners گفت: «تحلیل عمیق‌تر چشم‌انداز تهدید و فناوری‌های با شتاب بالا مانند هوش مصنوعی، سازمان‌ها را مجبور می‌کند تا با سرعت بیشتری در پر کردن شکاف‌های خاص در معماری شغلی خود حرکت کنند. اخیراً، کارفرمایان سرمایه گذاری زیادی در فناوری هوش مصنوعی هم در مشاغل حقوقی و هم در حق بیمه های مهارتی انجام داده اند.

بازار استعدادهای اشباع شده

بخشی از مشکل استعداد مرکز داده این است که از بازار منابع آموزش دیده و با تجربه مرکز داده استفاده می شود. بیشتر و بیشتر مدیران مراکز داده به این نتیجه رسیده اند که باید شرایط صلاحیت خود را کاهش دهند. کسانی که سالها تجربه مورد نظر دارند و دارای گواهینامه ها و صلاحیت های ایده آل هستند یا به سختی پیدا می شوند یا به بالاترین قیمت پیشنهادی مراجعه می کنند.

برایان داربی، معاون ابتکارات فناوری استراتژیک در مراکز داده QTS، گفت: «اگر به سطح بالایی از تجربه و صلاحیت های متعدد نیاز داشته باشید، نمی توانید رقابتی باشید. در عوض، او با کالج‌های اجتماعی همکاری می‌کند تا کلاس‌هایی را اضافه کند که از نظر مجموعه مهارت‌ها، نیازهای QTS را از نزدیک برآورده می‌کنند.

TJ Ciccone، معاون عملیات حیاتی در Stack Infrastructure، موافق است. سازمان او در حال حذف برخی از الزامات تجربه و صلاحیت است. این شرکت ترجیح می‌دهد برای تکنسین‌های شاگردی که آنها را در حین کار آموزش می‌دهند و حقوق خوبی می‌دهند، شرح شغل صادر کند.

نکاتی از اعضای فصل AFCOM

بخش های AFCOM در سراسر ایالات متحده سخت در حال کار برای رفع کمبود استعداد مرکز داده هستند. بیشتر آنها برنامه هایی را برای جذب جوانان بیشتر به صنعت یا همکاری با مؤسسات آموزشی آغاز کرده اند. با این حال، برخی از متخصصان مرکز داده مشارکت در چنین مشارکت‌هایی را به تعویق انداخته‌اند، زیرا نگران نقص‌های بالقوه‌ای هستند که ممکن است در ایده‌هایشان وجود داشته باشد.

مارک مودی، معاون فروش و بازاریابی در Gateview Technologies و یکی از اعضای بخش Potomac AFCOM، گفت: “اگر به دنبال انجام کاری برای جذب استعدادهای جوان هستید، فقط شروع کنید.” «در ابتدا نگران تلاش برای کامل کردن آن نباشید. همانطور که می روید یاد بگیرید، از دیگران بیاموزید، و شتاب افزایش خواهد یافت.»

Ciccone به اجرای برنامه های کارآموزی AFCOM با کالج های محلی در واشنگتن دی سی کمک می کند. پس از چندین سال اجرای آن، تقریباً نیمی از کارکنان مرکز داده او اکنون از برنامه کالج محلی آن هستند. او حتی به کالج کمک کرد تا یک برنامه درسی ایجاد کند. او اکنون شش سال است که آن را تدریس می کند. او همچنین هر هفته از طریق مرکز خود از دانش آموزان و معلمان شهرستان لودون بازدید می کند.

Ciccone گفت: “تشنگی زیادی برای دانش در مورد مراکز داده و مشاغل فناوری اطلاعات وجود دارد.”

کوبلنس معتقد است که صنعت باید سخت‌تر کار کند تا دید را افزایش دهد. جوانان تا حد زیادی از مسیرهای شغلی بالقوه موجود در مراکز داده بی اطلاع هستند.

وی گفت: ما باید صنعت خود را زودتر به مردم معرفی کنیم. اکثر جوانان با آی‌پد و آیفون بزرگ می‌شوند و می‌دانند که چگونه از فناوری استفاده کنند، اما در مورد نحوه عملکرد آن یا زیرساخت مرکز داده‌ای که زیربنای آن است، مکث نمی‌کنند.»

بر این اساس، سازمان او جوانان را به سفرهای میدانی به مراکز داده می آورد و پانل های سخنران را به دبیرستان ها می آورد. برای مثال، شخصی از TikTok، Netflix یا یک شرکت فناوری معروف ممکن است شرکت کند و به بچه‌ها بگوید که بدون مراکز داده نمی‌توانند کار کنند.

باید بمانم یا باید بروم؟

جابجایی کارکنان یکی از نگرانی های اصلی در فناوری اطلاعات است. چه چیزی برای حفظ پرسنل در یک سازمان کار می کند؟ Ciccone گفت 100٪ از جوانانی که از طریق یک برنامه کارآموزی در مرکز داده ماندند. مربیگری نیز نقشی دارد.

رایان گروور، مدیر فناوری اطلاعات در بنر هلث، گفت: «من دوست دارم مسیر شغلی را برای پرسنل جدیدم ترسیم کنم و آنها را راهنمایی کنم. “حتی اگر آنها بروند، من در تماس هستم و به آنها کمک می کنم.”

اگر یک فرد شاگرد و آموزش دیده به سمت یک فرصت جدید حرکت کند، برخی از مدیران مراکز داده دلسرد می شوند. با این حال، کوبلنس گفت که این تفکر پشت سر هم است.

“بعضی می پرسند: اگر آنها را آموزش دهید و آنها بروند چه؟” کوبلنس گفت. با این حال، راه دیگری برای نگاه کردن به آن وجود دارد: اگر به آنها آموزش ندهید و بمانند چه می‌شود.»