کدام یک را باید انتخاب کنید؟ • یوست

SEO و PPC دو مهمترین استراتژی برای افزایش دید وب سایت شما هستند. در حالی که هر دو هدف خود را برای جذب ترافیک بیشتر هدف قرار می دهند ، اما متفاوت عمل می کنند. آنها همچنین اهداف مختلفی را ارائه می دهند. در اینجا ، ما در مورد تبلیغات SEO در مقابل پرداخت برای هر کلیک و نحوه انتخاب بهترین گزینه برای شما بحث خواهیم کرد.

درک SEO و PPC

همانطور که همه ما می دانیم ، سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. این شامل هر کاری است که شما انجام می دهید تا سایت خود را در نتایج جستجوی اصلی بالاتر قرار دهید. این تاکتیک ها به طور کامل تحقیق می کنند که کدام کلمات کلیدی را برای هدف قرار دادن ، نوشتن محتوای با کیفیت بالا و اطمینان از اینکه سایت شما از نظر ساختاری و فنی سالم است ، تحقیق می کنند. هدف این است که با استفاده از سایت خود ، ترافیک ارگانیک مورد نظر خود را بدست آورید.

از طرف دیگر ، پرداخت هر کلیک (PPC) همه چیز در مورد پرداخت تبلیغات-لیست های حمایت شده-است که در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند. بنابراین ، هر بار که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند ، هزینه شما برای شما هزینه دارد. همانطور که به شما امکان می دهد تبلیغات را بر اساس جمعیتی کاربر هدف قرار دهید ، این مدل می تواند به نتایج فوری منجر شود.

کدام یک را باید انتخاب کنید؟ • یوست
نمونه ای از نتایج ADS PPC در مقابل نتایج ارگانیک برای یک اصطلاح جستجو در Google

تفاوت بین SEO و PPC چیست؟

تبلیغات SEO و پرداخت برای هر کلیک هر دو گزینه محبوب برای دریافت ترافیک به سایت شما هستند. با این حال ، هر دو گزینه مزایای خود را برای کمک به شما در رسیدن به آن اهداف دارند.

ساختار هزینه

برای سئو ، هزینه ها بیشتر در کار اولیه و نگهداری مداوم است. شما باید در ایجاد محتوای با کیفیت بالا ، بهینه سازی سایت خود و دستیابی به پیوندهای و روابط خوب سرمایه گذاری کنید. با استفاده از سئو ، هیچ هزینه مستقیم در هر کلیک وجود ندارد ، اما برای به دست آوردن نتیجه نیاز به تلاش و منابع مداوم دارد.

با PPC ، هر وقت کسی روی لیست حمایت مالی شما کلیک می کند ، پرداخت می کنید. برای کنترل آن ، بودجه تعیین کردید. وقتی این بودجه تمام شود ، تبلیغات شما دیگر قابل مشاهده نخواهد بود. PPC به شما کنترل بودجه می دهد ، اما هزینه ها می توانند به سرعت افزایش یابد-به خصوص در بازارهای پر تقاضا یا برای کلمات کلیدی رقابتی.

زمان نتایج

ما همیشه می گوییم که سئو یک ماراتن است و نه اسپرینت. مرجع ساختمان زمان می برد ، بنابراین می توان ماه ها طول کشید تا رتبه بندی ها بالا بروند. اما انتظار ارزش آن را دارد ، زیرا منجر به نتایج بهتر و پایدارتر در طولانی مدت می شود.

PPC مستقیم تر و به نکته است. یک کمپین راه اندازی کنید و بازدید کنندگان باید بلافاصله وارد شوند. به همین ترتیب ، این یک ابزار عالی برای چیزهای حساس به زمان مانند تبلیغات و راه اندازی است یا در صورت نیاز به دید فوری و رسیدن.

پایداری و تأثیر

SEO گزینه پایدارتر است. با انجام کار اولیه خود ، می توانید برای مدت طولانی پاداش ها را به دست آورید. البته همیشه با کارهای سئو شما ارتباط بیشتری دارد ، اما این طبیعی است. ساختن یک برند چیزی است که زمان زیادی را پرداخت می کند. با PPC ، برای مدت کوتاهی یک افزایش باورنکردنی دریافت می کنید – زمانی که برای لیست های حمایت مالی پرداخت می کنید.

قابلیت های هدفمند

SEO کاربران را بر اساس محتوا و کلمات کلیدی هدف قرار می دهد. می توانید محتوای خود را در اهداف مختلف جستجوی هدف قرار دهید ، اما گزینه ها به اندازه PPC مستقیم نیستند. این گزینه های دقیق تری را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد تبلیغات را به جمعیتی خاص ، مکان ها ، زمان ها و رفتار کاربر منتشر کنید.

انعطاف پذیری و کنترل

با سئو ، خود را در دست الگوریتم های موتور جستجو قرار می دهید. به روزرسانی های الگوریتم می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند. در نتیجه ، شما باید استراتژی خود را مجدداً ارزیابی کنید. شما کنترل همه چیز در سایت خود را دارید ، اما موتورهای جستجو نیست. با این وجود ، PPC کنترل کامل بر تبلیغات شما را نشان می دهد. سازگاری با تغییرات و نیازها را آسان تر می کند.

اندازه گیری و تجزیه و تحلیل

اندازه گیری موفقیت شما مهم است. برای سئو ، شما به دنبال یک دوره طولانی تر هستید و باید رتبه بندی ترافیک و کلمات کلیدی را پیگیری کنید. گرفتن بینش قابل استفاده از داده ها دشوار است. با PPC ، بینش های مفصلی دریافت می کنید که به شما نشان می دهد که کمپین های شما چگونه انجام می دهند. شما همچنین ابزارهایی را برای تنظیم فوراً دریافت خواهید کرد.


SEO و PPC ، در حالی که کانال های مختلفی که به مهارت های مختلفی نیاز دارند و اهداف متفاوتی دارند ، می توانند در دراز مدت یکدیگر را تکمیل کنند. از نظر من ، PPC بیشتر از هنر سئو به عنوان یک علم محسوب می شود. نکته جالب در مورد PPC برای SEO این است که نه تنها بازده سریعتر را به خود جلب می کند (که می تواند با دقت بیشتری محاسبه شود) بلکه همان داده های دقیق و عملی را برای SEO فراهم می کند. من همیشه داده های PPC را در کارگردانی یک استراتژی سئو بسیار مفید پیدا کرده ام.

الکس ماس – کارشناس اصلی سئو در یوست


جوانب مثبت و منفی سئو

هر دو SEO و PPC جوانب مثبت و منفی خود را دارند. بیایید اینها را طی کنیم.

جوانب سئو

سئو در دراز مدت مقرون به صرفه است. پس از داشتن یک استراتژی و یک سایت بهینه شده ، می تواند بدون هزینه های اضافی ، جذب ترافیک را ادامه دهد و منجر به یک منبع ترافیک پایدار شود.

رتبه بندی خوب به سایت شما حس اعتماد و اعتبار می بخشد ، زیرا مردم به لیست های حمایت مالی کمتر از نتایج جستجوی ارگانیک اعتماد دارند. رتبه های عالی می تواند برند شما را تقویت کند. البته ، رتبه های بالاتر منجر به CTR بالا می شود و بسیاری از کاربران به راحتی از تبلیغات می روند زیرا آنها را دوست ندارند.

از آنجا که SEO تجربه کاربری کلی وب سایت را بهبود می بخشد ، به طور کلی به یک سرمایه گذاری بهتر برای پول شما تبدیل می شود. سرمایه گذاری در سئو می تواند منجر به تعامل بیشتر و نرخ تبدیل شود.

منفی سئو

البته ، سئو راه حل پایان همه چیز نیست. برای یک ، ایجاد اقتدار و رتبه های بالاتر زمان زیادی را می طلبد. اگر نتایج سریع می خواهید راه حل نیست. شما همچنین باید روی استراتژی ، محتوا و کیفیت سایت خود کار کنید. هرچه کار بیشتری انجام دهید ، نتایج شما بهتر خواهد بود. و از آنجا که موتورهای جستجو در حال تحول هستند ، شما نیز باید تکامل پیدا کنید.

سئو در یک منظره بسیار رقابتی فعالیت می کند. برای برخی از بازارها ، تقریباً غیرممکن است که در بین ده نتایج برتر قرار بگیرند. به علاوه ، ممکن است یک تن پول برای انجام این کار طول بکشد. و این یک نتیجه دیگر برای سئو است: نتایج به دلیل تغییرات الگوریتم ، رقابت و شرایط بازار نامشخص است.

جوانب مثبت و منفی PPC

تبلیغات پرداخت برای هر کلیک نیز دارای نکات خوب و نکات بد خود است ، همانطور که در زیر می خوانید:

جوانب مثبت PPC

بزرگترین فایده PPC دریافت نتایج فوری برای پول شماست. شما می توانید به سرعت کمپین ها را تنظیم کرده و بدون دردسر زیاد نتیجه بگیرید. شما همچنین کنترل کامل بودجه را دارید ، بنابراین فقط هزینه آنچه را که می خواهید بپردازید پرداخت می کنید.

PPC همچنین انعطاف پذیر و دقیق است. شما کنترل زیادی بر روی چه کسی هدف قرار می دهید و چه زمانی منجر به نتایج دقیق تر می شود. و اگر استراتژی شما به تنظیمات نیاز دارد ، می توانید لیست های حمایت مالی خود را به سرعت به روز کنید. سیستم های تبلیغاتی پرداخت برای هر کلیک ، تمام داده های مورد نیاز خود را برای تصمیم گیری مناسب به شما می دهند.

منفی PPC

یکی از اصلی ترین اشکالات پرداخت برای هر کلیک این است که هزینه ها می توانند به سرعت افزایش یابد. اشکال اصلی دیگر این است که شما فقط تا زمانی که پرداخت می کنید نتیجه می گیرید – بدون پول ، بدون نتیجه. این باعث می شود PPC فقط برای کمپین های خاص گزینه ای مناسب باشد.

چقدر تبلیغات خوب انجام می شود همچنین به نحوه درک کاربران بستگی دارد – خستگی تبلیغاتی یک چیز است. شما باید با مکان ها و فرم ها آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهتر است. برای این کار ، شما باید به قوانین سیستم عامل هایی که در آن تبلیغات خود را اجرا می کنید ، رعایت کنید.

نتیجه گیری SEO در مقابل پرداخت برای هر کلیک

این که آیا شما بین SEO و PPC انتخاب می کنید ، به نیاز ، استراتژی و جدول زمانی شما بستگی دارد. SEO برای نتایج طولانی مدت شگفت انگیز است ، در حالی که PPC می تواند به سرعت نتایج حاصل کند. بیشتر مشاغل احتمالاً از ترکیبی از هر دو استفاده می کنند. شما می توانید از قدرت هر دو ابزار استراتژیک در مجموعه ابزار خود استفاده کنید تا نتیجه ای را که کسب و کار شما به دنبال آن است بدست آورید.

Source link