کتاب کد برای حاشیه نویسی همبستگی اسناد متقابل متنوع: مراجع کتابشناسی

این مقاله در arxiv تحت مجوز CC 4.0 موجود است.

نویسندگان:

(1) جاکوب ووگل، کارشناسی ارشد علوم انسانی دیجیتال، مؤسسه علوم انسانی دیجیتال، دانشکده فلسفه، دانشگاه گئورگ آگوست در گوتینگن.

سوگیری رسانه ای یک پدیده چند وجهی پوشش خبری است که یک طرفه، از نظر سیاسی سایه دار یا به نحوی دیگر غیر خنثی است. این می تواند در همه انواع رسانه های خبری رخ دهد، اگرچه ما فقط بر رسانه های چاپی دیجیتال تمرکز می کنیم. یک نوع خاص از سوگیری رسانه ای است سوگیری با انتخاب کلمه و برچسب زدن (هامبورگ و همکاران، 2019). انتخاب کلمه انتخابی از انواع عبارات ممکن برای ارجاع به یک موجودیت را توصیف می کند. به عنوان مثال، روزنامه نگاران برای اشاره به رئیس دولت فعلی ایالات متحده می توانند از یکی از گزینه های نسبتاً بی طرف «جو بایدن»، «بایدن» یا «رئیس جمهور ایالات متحده» استفاده کنند یا در تئوری، یک عبارت کاملاً مغرضانه مانند انتخاب کنند. “دیکتاتور” (Kurmelovs, 2023).

از سوی دیگر، برچسب‌گذاری، انتساب ویژگی‌ها به یک عبارت، از جمله با افزودن صفت‌ها را توصیف می‌کند. نمونه هایی برای سوگیری از طریق برچسب زدن عبارتند از: “یک رئیس جمهور مضطرب و نامطمئن” یا “جو بایدن کج” (لوسیانو، 2023). واژه‌گزینی و برچسب‌گذاری با هم یک به اصطلاح را تشکیل می‌دهند قاب (هامبورگ و همکاران، 2019). در مقالات خبری از فریم ها به طرق مختلفی استفاده می شود،…