من چندین مقاله در اینجا در HackerNoon در مورد مفهوم کارما نوشته ام. من همیشه به کارما به عنوان یک نوع ارز فکر می کردم که آن را از عملکرد سیستم های پولی به دست می آورد. چند روز پیش برای برنامه کمک هزینه جهانی درخواست دادم و در حین پر کردن فرم ها، رویکردی به من یادآوری شد که در این مقاله با جزئیات بیشتر ارائه خواهم کرد.
گیمیفیکیشن کمک به دیگران
گیمیفیکیشن یک نیروی محرک بسیار قوی است. بسیاری از مردم فقط برای به دست آوردن چند نشان دیجیتال کیلومترها می دوند یا زبانی را یاد می گیرند. این ایده تقریباً خودش را نشان میدهد: اگر سعی میکردیم کمک به دیگران را بازیسازی کنیم، چه؟ اگر میتوانستیم مردم را تشویق کنیم، حتی اندک، به انجام کارهای خوب برای دیگران، دنیا را به جای بهتری تبدیل میکردیم.
ایده کاملاً جدید نیست. در سال 2009، فیلیپ روزدیل (CTO of SecondLife) استارتآپی به نام LoveMachine Inc. را راهاندازی کرد که در آن، از جمله موارد دیگر، توسعهدهندگان میتوانستند برای یکدیگر عشق بفرستند. اگر کسی بخواهد از همکار خود قدردانی کند، میتواند برای او عشق بفرستد، که مانند نشانی بود که به صورت عمومی در نمایه توسعهدهنده قابل مشاهده بود. البته این یک راه بسیار ساده برای بازیسازی اعمال مهربانانه بود، اما در آن زمان برای من بسیار الهامبخش بود (شرکت از آن زمان تعطیل شده است، بنابراین فقط از طریق آرشیو اینترنت قابل دسترسی است).
الهام بخش دیگر من …