چیز عجیبی در SERP های گوگل در حال وقوع است

مردم همیشه از اینکه مشکلی در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد شاکی هستند، اما آنچه در نتایج جستجو برای جستجوهایی با نام اختصاری “SEO” در حال رخ دادن است به خودی خود در یک کلاس قرار دارد و باید دیده شود تا باور شود.

ناهنجاری در نتایج جستجو

ناهنجاری چیزی است که از هنجار یا آنچه مورد انتظار است منحرف می شود. بسیاری از مواقع هنگامی که مشکلی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) وجود دارد، این ناهنجاری قابل توضیح است. به عنوان مثال، پرس و جوهایی که یک عنصر جغرافیایی را با یک عبارت نسبتاً طولانی ترکیب می کنند، نتایج عجیب و غریبی ایجاد می کنند. یکی دیگر از محرک‌های نتایج جستجوی عجیب زمانی است که داده‌های کافی در مورد ترکیب خاصی از کلمات وجود ندارد، که گاهی منجر به نتایج جستجوی توهین‌آمیز می‌شود.

اتفاقی که با گروه خاصی از عبارات کلیدی مرتبط با کلمه “SEO” می افتد، هیچ یک از آن نوع ناهنجاری ها نیست. این یک ناهنجاری واقعی است.

در اینجا کلمات کلیدی وجود دارد که گوگل (مسلماً) اشتباه می کند:

  • برنامه سئو
  • برنامه سئو چیست؟
  • سئو نیویورک (شهر)
  • SEO NYC
  • کنفرانس سئو
  • رویدادهای سئو
  • آموزش سئو
  • جوایز SEO
  • SEO-USA.Org

سایتی که برای تمام آن سوالات جستجوی SEO (و احتمالاً بیشتر) رتبه بندی می کند، سایتی به نام SEO-USA.org است. مخفف SEO در آن وب سایت مخفف Sponsors for Educational Opportunity است. این یک سایت هرزنامه نیست، یک وب سایت غیرانتفاعی قانونی است که از سال 1963 وجود داشته است. هدف این غیر انتفاعی ارائه مشاوره به جوانانی است که به آنها کمک می کند تا وارد کالج ها و دانشگاه ها شوند. این برنامه در SEO Scholars تکامل یافت، یک برنامه آکادمیک هشت ساله برای جوانان با استعداد برای کمک به آنها در دبیرستان و کالج.

محققین سئو با از بین بردن شکاف فرصت تحصیلی برای جوانان با انگیزه، تعیین استاندارد برای دانشگاهیان، مربیگری، جامعه، پشتیبانی همتا به همتا، و یک شبکه قدرتمند و مادام العمر، جامعه عادلانه تری ایجاد می کنند.

SEO-USA.org برای SEO مرتبط نیست

مخفف سئو به شدت با زمینه بازاریابی آنلاین مرتبط است. جستجوی “SEO” در گوگل پیشنهاداتی را ارائه می دهد که همگی برای سئو به معنای بازاریابی جستجو مرتبط هستند.

Google Trends نشان می دهد که عبارت SEO Scholars و SEO Scholars Application به طور گسترده در ایالات متحده جستجو نمی شود، بیشتر جستجوها در نیویورک انجام می شود. اما SEO-USA.org برای گروه کلمات کلیدی ذکر شده در بالا در سایر مناطق خارج از نیویورک رتبه اول را دارد.

اسکرین شات از SERPها برای عبارت کلید واژه “SEO Awards”

بدیهی است که SEO-USA.org برای متداول‌ترین معنای کلمه اختصاری SEO مرتبط نیست.

آیا بک لینک می تواند دلیل باشد؟

ممکن است دلیل رتبه بندی SEO-USA.org برای همه این عبارات، بک لینک ها باشد. جستجو برای نام دامنه اما محدود به سایت های .edu تقریباً هفتاد وب سایت .edu را نشان می دهد که به نام دامنه SEO-USA.org پیوند دارند.

این جستجوی پیشرفته است که تعداد زیادی از سایت‌های .edu را نشان می‌دهد که SEO-USA.org را پیوند یا ذکر می‌کنند:

"seo-usa.org" site:.edu"

اسکرین شات از سایت: جستجوی EDU

همچنین تعداد زیادی سایت با کیفیت بالا با دامنه های دات ارگ وجود دارد که به SEO-USA.org نیز لینک می دهند که با جستجوی پیشرفته زیر قابل مشاهده است:

"seo-usa.org" site:.org -site:seo-usa.org"

در ظاهر واضح به نظر می رسد که بک لینک ها دلیل رتبه بندی SEO-USA.org برای کلمات کلیدی نامربوط هستند.

اما مسلماً واضح‌ترین پاسخ همیشه پاسخ درست نیست. چیزهای بیشتری در تصویر وجود دارد.

چرا پیوندها احتمالاً رتبه بندی را توضیح نمی دهند؟

اگر لینک‌ها دلیل رتبه‌بندی SEO-USA.org باشند، تقریباً هر عبارت کلیدی مرتبط با سئو مملو از وب‌سایت‌های .edu و .org خواهد بود، اما اینطور نیست.

من حدود 25 سال است که سئو کار می کنم و روزهایی را به یاد می آورم که سایت هایی که بالاترین سطح رتبه بندی را داشتند تقریباً برای هر چیزی رتبه می گرفتند. همچنین، لینک‌های edu به‌عنوان قدرتمند در نظر گرفته می‌شدند، زیرا سئوکاران توانستند رتبه خوبی را با آنها کسب کنند.

الگوریتم های گوگل بهبود یافتند و اثر پیوندهای .edu شروع به کاهش کرد زیرا زمینه یک پیوند شروع به شمارش بیشتر کرد. کلمات موجود در عنصر عنوان و کلمات موجود در متن اطراف پیوندها را تحت تأثیر قرار دادند. این را هم از تجربه خودم می دانم.

یکی دیگر از تغییرات مهم در الگوریتم های رتبه بندی لینک گوگل، کاهش اثر کمیت لینک ها بود. قبلاً یک بهمن لینک برای کمک به رتبه بندی سایت نسبت به سایت های معتبرتر کافی بود. من هم از تجربه خودم این را می دانم.

اما تأثیر حجم عظیمی از پیوندها نیز از بسیاری جهات تغییر کرد، مانند صدها پیوند از یک دامنه به عنوان صدها پیوند به حساب نمی آیند و شروع به شمارش فقط به عنوان یک پیوند کردند. موقعیت یک پیوند در یک صفحه نیز اهمیت بیشتری داشت، تغییرات زیادی وجود داشت که قدرت پیوندها را کاهش داد، به طوری که تعداد پیوندها به دلایل اشتباه کمتر و کمتر اهمیت داشت.

من به نوعی شک دارم که لینک ها دلیل رتبه بندی SEO-USA.org هستند.

پاسخ چیست؟

بنا به دلایلی، یک عامل مرتبط وجود ندارد، که به سایت (مسلماً) نامربوط SEO-USA.org اجازه می‌دهد تا برای کلمات کلیدی که احتمالاً نباید آنها را رتبه‌بندی کند، رتبه‌بندی کند.

من فکر می کنم این یک سرنخ است، دلیلی برای اینکه چرا آن سایت در جایی که نباید رتبه می گیرد. در حال لغزش است زیرا چیزی گم شده است که معمولاً برای جلوگیری از آن وجود دارد.

به خوبی ممکن است عاملی مرتبط با قابلیت اعتماد وجود داشته باشد که به آن سایت اجازه می دهد از بین برود. این فقط حدس و گمان است. هیچ نظری در این باره داری؟

تصویر ویژه توسط Shutterstock/SS 360

Source link