چگونه Majestic به این شرکت SEO کمک می کند تا تجارت بیشتری کسب کند – مطالعه موردی آنلاین راه اندازی مجدد

چگونه Majestic به این شرکت SEO کمک می کند تا تجارت بیشتری کسب کند – مطالعه موردی آنلاین راه اندازی مجدد

ما از الیور سیسونز، مدیر SEO در Reboot Online دعوت کرده ایم تا نحوه استفاده از Majestic را به اشتراک بگذارد.

از زمان تاسیس در سال 2006، Reboot Online برنده مسابقه برای برخی از برندهای بزرگ (برندهای تجاری مانند Just Eat، Money.co.uk و Confused.com) بوده و با آنها کار کرده است. این مقاله به نحوه استفاده از داده‌های Majestic برای کسب و کار بیشتر و ارائه کمپین‌های SEO، لینک‌سازی و روابط عمومی دیجیتال موثرتر می‌پردازد..

Majestic چیست و چه کاری انجام می دهد؟

صفحه اصلی majestic.com

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد می دانید Majestic چیست و در مورد چیست. فقط در صورتی که راه خود را از طریق یکی از پست های اجتماعی ما به اینجا پیدا کرده اید و/یا از طریق کانال دیگری به آن برخورد کرده اید، ما با مروری اجمالی از مجموعه ابزارهای Majestic شروع می کنیم.

مال شرکت صفحه درباره ما توضیح می دهد که Majestic استپیشگام در نقشه برداری و نقشه برداری از شبکه جهانی وب“.

در راه‌اندازی مجدد، ما آن را از طریق لنز تجربی و داده‌محور خود به‌عنوان توصیف می‌کنیم شریکی برای هر کسی که به دنبال درک دید ارگانیک وب سایت و عملکرد SEO است.

به زبان ساده، Majestic تعداد شگفت‌انگیزی از صفحات وب را می‌خزد و فهرست می‌کند و داده‌های مفیدی را در مورد نحوه پیوند وب‌سایت‌های مختلف به یکدیگر ذخیره می‌کند. داده های Majestic برای SEO و بازاریابان آنلاین مانند ما که به دنبال افزایش دید سئو وب سایت های خود و/یا وب سایت های مشتریان خود هستند بسیار ارزشمند است..

تعداد صفحات کشف و خزیدن توسط Majestic هر ثانیه افزایش می‌یابد، و شمارنده‌ای که در این پاورقی وب‌سایت‌ها یافت می‌شود، ایده‌ای از مقیاسی که Majestic روی آن کار می‌کند به شما می‌دهد:

آمار در نمایه های تازه و تاریخی Majestic.

در زمان نوشتن این مقاله، شمارنده نشان داد که Majestic از لحاظ تاریخی چهار تریلیون، سیصد و نود و شش میلیارد، هفتصد و چهل و هشت میلیون، سیصد و نود و هشت هزار و چهل و پنج URL تاریخی را کشف کرده بود..

اندازه و مقیاس ایندکس لینک Majestic به همین دلیل است که برای ما بسیار مفید است آژانس سئو، به خصوص که ما در حال کار بر روی وب سایت ها در اندازه های مختلف و در تمام صنایع مختلف هستیم.

به بیان ساده، زمانی که می‌خواهیم ارتباط بین وب‌سایت‌ها را در یک صنعت درک کنیم و بینشی در مورد اینکه چرا یک وب‌سایت در بالای نتایج جستجوی ارگانیک قرار می‌گیرد به دست آوریم، Majestic یک راه مقرون‌به‌صرفه و شهودی برای یافتن آن در اختیار ما قرار می‌دهد.

موارد استفاده از داده های Majestic عبارتند از Pitching، Analysis، Reporting و Ideation.
موارد استفاده از داده های Majestic عبارتند از Pitching، Analysis، Reporting و Ideation.

آن را تکذیب نکرده اند مجستیک هزینه خودش را می پردازد، حتی زمانی که فقط برای تجزیه و تحلیل سئوی روزانه ما اعمال می شود. با این حال، پس از مشاهده در طول 10 سال گذشته که چگونه افراد بی شماری در صنعت سئو از این ابزار قدرتمند استفاده می کنند، من مطمئن هستم که اکثر سئوکاران می توانند ارزش بیشتری از آنچه در حال حاضر هستند از آن کسب کنند.

زمانی که Majestic را به عنوان چیزی فراتر از یک ابزار سئو، بلکه به عنوان یک ابزار فروش و توسعه تجارت شروع کردیم، بهتر متوجه شدیم که چگونه از آن برای جذب مشتریان بیشتر و رشد سود آژانس خود استفاده کنیم.

استفاده از Majestic در Pitching کسب و کار جدید

نمونه ای از یک اسلاید عرشه زمین که بینش هایی را از Majestic برای کمک به ایجاد یک مورد تجاری برای سرمایه گذاری در سئو خارج از سایت می گیرد.
نمونه ای از یک اسلاید عرشه زمین که بینش هایی را از Majestic برای کمک به ایجاد یک مورد تجاری برای سرمایه گذاری در سئو خارج از سایت می گیرد.

بیشتر رشد آژانس سئو ما و برنده شدن مشتریان را می توان به روشی نسبت داد که از طریق آن داده ها و ابزارهای سئو را برای فروش و ارائه استراتژی های کمپین خود به کار گرفته ایم. با این حال، همه ابزارها یکسان ایجاد نمی شوند، و ابزارهای کمی به اندازه مفید و روشنگر هستند با شکوه.

تحلیل بازار

هر طرح خوب با تجزیه و تحلیل دقیق بازار شروع می شود.

قبل از اینکه استراتژی سئوی پیشنهادی خود را مطرح کنیم، ابتدا باید موقعیت ارگانیک فعلی مشتری بالقوه را به طور کامل درک کنیم (و اینکه چگونه این با رقبای کلیدی در فضای آنها مقایسه می شود!). آمار ترافیک و رتبه بندی کلمات کلیدی برای این کار عالی هستند، اما کل داستان را به ما نمی گویند یا تصویر کاملی را ارائه نمی دهند.

برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر بهترین استراتژی سئو و متقاعد کردن مشتری بالقوه که استراتژی پیشنهادی ما برای آنها و برندشان مناسب است، باید زیر سرپوش وب‌سایت آنها و وب‌سایت‌های رقبای کلیدی آنها را نیز بررسی کنیم. اینجاست که ابزاری مانند Majestic وارد می شود.

برگه بک لینک ها در Site Explorer که نشان می دهد کدام صفحات به سایتی که جستجو شده است پیوند دارند.

توانایی شناسایی و به اشتراک گذاری بک لینک های واقعی که به دید ارگانیک رقبا کمک می کنند، به ما کمک می کند تا به مشتری بالقوه توضیح دهیم که چرا به استراتژی سئو پیشنهادی ما و/یا کمپین لینک بیلدینگ برای افزایش رشد نیاز دارند.

در Reboot، ما در حال استخراج داده های ارزشمند از Majestic هستیم تا مقایسه دقیقی بین مشتریان بالقوه و رقبای اصلی آنها ارائه دهیم..

این ابزار به ما امکان می دهد مواردی مانند موارد زیر را مشاهده و نشان دهیم:

  • موجود جریان اعتماد و جریان نقل قول شکاف ها
  • در کل شکاف ها بک لینک و دامنه ارجاع دهنده شمارش می کند
  • تفاوت و تغییر در سرعت پیوند (مثبت و منفی) در طول زمان
  • چگونه پوشش موضوعی پیوندهایی که به وب سایت مشتری اشاره می کنند با رقبای برتر آنها متفاوت است (و این برای استراتژی آنها در آینده به چه معناست)
  • داده های مفید شخص ثالث برای تعیین کمیت کیفیت بک لینک هایی که برای سایر مشتریان در مطالعات موردی خود ساخته ایم.

توضیح دادن به مشتریان بالقوه که چرا آنها به طور مؤثر با برندهای دیگر در صنعت خود رقابت نمی کنند یک چیز است، و نشان دادن نمونه های واقعی از آنچه رقبا برای افزایش رشد انجام می دهند چیز دیگری است.

تجسم داده ها

پس از جمع آوری اطلاعات در مورد مشتری جدید بالقوه خود و رقبای آنها، همیشه می خواهیم آن را در قالبی قابل هضم و قابل درک با آنها به اشتراک بگذاریم.

Majestic به ما این امکان را می دهد که به طور شهودی یافته های تجزیه و تحلیل بازار خود را با تجسم داده های زیادی که آنها ارائه می دهند نشان دهیم. به عنوان استاندارد در حساب ما.

نمودارهای تاریخچه بک لینک برای دو وب سایت.

نه تنها انجام دهید ما جداول مقایسه را با استفاده از داده های Majestic ایجاد می کنیم تا در عرشه های زمین خود قرار دهیم، اما ما همچنین از مواردی مانند ویژگی نمودار تاریخچه بک لینک تجمعی و ابرهای کلمه لنگر متن استفاده خواهیم کرد تا بینش فوری در مورد اینکه چگونه عملکرد مشتریان بالقوه سئو خارج از سایت با رقبای کلیدی آنها متفاوت است، ارائه دهیم.

یک Word Cloud که توزیع Anchor Text را برای یک وب سایت نشان می دهد.

یک تصویر هزاران کلمه را بیان می کند، و گنجاندن چنین تصاویر بصری در مواد فروش و بازاریابی ما راه مطمئنی برای به یاد ماندنی و تاثیرگذارتر کردن طرح ما است.

استفاده از Majestic برای به دست آوردن فرصت های فروش و فروش متقابل

نمونه‌ای از یک اسلاید Pitch Deck که بینش‌هایی را از Majestic برای کمک به ایجاد یک مورد تجاری برای افزایش سرمایه‌گذاری در SEO خارج از سایت می‌گیرد.
نمونه‌ای از یک اسلاید Pitch Deck که بینش‌هایی را از Majestic برای کمک به ایجاد یک مورد تجاری برای افزایش سرمایه‌گذاری در SEO خارج از سایت می‌گیرد.

حتی زمانی که در زمین بازی پیروز شدیم و مشتری را وارد کردیم، آن را پیدا می کنیم Majestic در به روز نگه داشتن مشتریان در مورد پیشرفت کمپین مفید است و در عین حال به ما کمک می کند فرصت های فروش و فروش متقابل بیشتری کسب کنیم..

یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که ما از Majestic در گزارش‌گیری خود استفاده می‌کنیم، پیگیری افزایش مواردی مانند Trust Flow، Citation Flow و تعداد دامنه‌های ارجاعی است.

دستاوردهای این معیارها در طول زمان داده‌های واقعی را ارائه می‌دهد تا از این ادعا پشتیبانی کند که بک لینک‌هایی که ما برای وب‌سایت‌های مشتریان خود به دست می‌آوریم توسط موتورهای جستجو پیدا شده و مورد توجه قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر، اگر/زمانی که ما شروع به دیدن شتاب در بخش سئوی خارج از سایت کرده‌ایم، اما همچنین می‌توانیم ببینیم که رقبا در کمپین‌های کسب لینک خود سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند، این داده‌های فوق‌العاده ارزشمندی است که برای افزایش فروش داشته باشیم. یا فرصت فروش متقابل

معیارهای مقایسه دو وب سایت

در مواردی از این دست، ما از نمودارهای تاریخچه بک لینک تجمعی Majestic استفاده خواهیم کردو همچنین نمونه های واقعی از انواع پیوندهایی که رقبای مشتریان ما در حال ایجاد و بهره مندی از آنها هستند، برای کمک به نشان دادن اینکه چرا افزایش سرمایه گذاری موجه است.

هنگامی که ما شروع به نزدیک شدن به روابط مشتری خود به این طریق کردیم، متوجه شدیم که می‌توانیم قفل بودجه‌های بزرگ‌تر را باز کنیم و سرمایه‌گذاری را در مدت زمان طولانی‌تری تضمین کنیم. این به این دلیل است که ما توجیهات واقعی در مورد اینکه چرا چنین سرمایه گذاری ضروری است ارائه می دهیم.

استفاده از Majestic برای ارائه کمپین های SEO موثر

نمودار Venn که تقاطع دامنه های ارجاع دو وب سایت را نشان می دهد.

اگرچه تمرکز اصلی این مقاله بر این است که چگونه از Majestic برای برنده شدن در تجارت جدید استفاده می کنیم، من می خواستم به سرعت به چگونگی استفاده از Majestic اشاره کنم. Majestic در کمک به ما در ارائه کمپین های سئو موثر بسیار ارزشمند است برای مشتریان ما

برای شروع، ما از Majestic برای ایجاد یک لیست اولیه از اهداف توسعه استفاده خواهیم کرد. وب‌سایت‌هایی با اعتماد بالا و با کیفیت بالا که می‌توانیم ببینیم که مشتریان برتر رقبای ما قبلاً از آنها پیوند دارند.

دو لیست از دامنه هایی که ارجاع دهنده های منحصر به فرد به دو وب سایت هستند.

اینها معمولاً برخی از بهترین پیوندها برای امتحان و تکرار هستند و Majestic پیدا کردن آنها را سریع و آسان می کند; وقت خود را آزاد می کنیم تا روی ایجاد محتوایی تمرکز کنیم که در واقع به ما کمک می کند پیوندهایی را از آن وب سایت ها و نشریات دریافت کنیم.

بعد، ما از Majestic استفاده می کنیم تا به ما در اولویت بندی کمپین ها و هدایت تمرکزمان کمک کند به سمت اهداف پیوندی که احتمالاً بیشترین تأثیر را دارند.

اطلاعات دقیق در مورد یک بک لینک فردی.

ما به جزئیات می پردازیم و به رقبای مشتری خود در سطح پیوند فردی نگاه می کنیم. به این ترتیب، ما می‌توانیم بینشی در مورد انواع کمپین‌ها (مثلاً کمپین‌های مبتنی بر نظرسنجی یا سبک‌های شاخص با داده‌های سنگین بیشتر) به ما کمک کنند تا از همان وب‌سایت‌ها پیوند کسب کنیم.

ایده پردازی و طوفان فکری کمپین

راه دیگری که ما از Majestic برای ارائه لینک بیلدینگ موثر و کمپین‌های روابط عمومی دیجیتال استفاده می‌کنیم، یافتن کمپین‌های موفق قبلی است که توسط برندهای دیگر در فضاهایی که به دنبال کسب لینک هستیم، اجرا می‌شوند.

تفکیک تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در متن لنگر وب سایت ظاهر می شود.

کلمه کلیدی و قابلیت جستجوی ارائه شده توسط Majestic به ما این امکان را می‌دهد تا وب‌سایت‌های دیگری را که با آن‌ها پیوند کسب کرده‌اند شناسایی کنیم متن های لنگر مرتبط با کلمات کلیدی که مشتریان ما به دنبال هدف قرار دادن آنها هستند.

این قابلیت به مهندسی معکوس گسترده اجازه می دهد و به ما کمک می کند درک کنید که روزنامه نگاران در یک صنعت خاص در مورد چه چیزی می نویسند، به چه کسی پیوند می زنند، و بهتر پیش بینی می کنند که در آینده در مورد کدام ایده ها و داستان ها بیشتر بنویسند و به آنها پیوند دهند.

نتیجه گیری (دریافت یک اشتراک با شکوه…)

به طور خلاصه، با شکوه ابزاری است که به تیم ما کمک می کند نه تنها کمپین های SEO و روابط عمومی دیجیتال موثر را برنامه ریزی و اجرا کند، بلکه در وهله اول به کسب و کار جدید و رشد حساب های مشتری نیز کمک می کند.

ما به اندازه کافی خوش شانس بوده ایم که در سال های اخیر با برخی از بزرگترین برندهای آنلاین کار کرده ایم، و بخش بزرگی از آن، تجزیه و تحلیل دقیق زمین ما است که توسط ابزارهایی مانند Majestic طراحی شده است.

همانطور که به سال 2024 می رویم، کل تیم Reboot Online به استفاده از Majestic برای اطلاع رسانی استراتژی های کمپین ما و رسیدن به اهداف تجاری خود ادامه خواهد داد. و اهداف ما برای شما آرزوی موفقیت در انجام همین کار داریم!

داستانی شبیه به این دارید؟ ما می‌خواهیم کمپین‌های موفقیت‌آمیز روابط عمومی دیجیتال کلاه سفید را با Majestic Data به اشتراک بگذاریم. برای جزئیات بیشتر با ما در [email protected] تماس بگیرید.

الیور سیسونز
آخرین پست های الیور سیسونز (همه را ببین)