ممکن است متوجه آن نباشید، اما بسیاری از بینشهای مبتنی بر داده در GA4 که روزانه از آنها استفاده میکنید، توسط هوش مصنوعی پشتیبانی میشوند.
ویژگیهایی مانند بینشهای خودکار، بینشهای سفارشی، و توصیههای شخصیشده، قدرت هوش مصنوعی را برای هدایت تصمیمهای بازاریابی بهتر به نمایش میگذارند.
در ویدیوی اخیر در کانال YouTube Google Analytics، مت لندر، مدیر روابط توسعهدهنده Google، مروری کلی از این ویژگیها ارائه میکند.
در اینجا خلاصه ای از مواردی است که ویدیو پوشش می دهد.
بینش خودکار
یکی از برجستهترین ویژگیهای مبتنی بر هوش مصنوعی در GA4، بینشهای خودکار است.
بینشهای خودکار در جلو و مرکز داشبورد در قالبهای گرافیکی قابل هضم ظاهر میشوند. برای بهره مندی از تاریخ به تخصص پیشرفته ای نیاز نیست.
با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین، بینشهای خودکار به طور مداوم دادههای شما را تجزیه و تحلیل میکنند تا تغییرات غیرعادی یا روندهای نوظهور را شناسایی کنند.
به عنوان مثال، اگر ترافیک جستجوی ارگانیک به طور ناگهانی بیش از 50٪ از تبدیل ها را تشکیل دهد، GA4 این ناهنجاری را به عنوان یک بینش خودکار نشان می دهد.
برخلاف یک تحلیلگر انسانی که بی وقفه معیارها را بررسی می کند تا تغییرات را تشخیص دهد، هوش مصنوعی به دنبال تغییرات آماری قابل توجهی است که احتمالاً بر تجارت شما تأثیر می گذارد. سر و صدا را قطع می کند تا به شما نشان دهد چه چیزی مهم است.
این سیستم در طول زمان یاد میگیرد که بر اساس بازخورد شما، بینشهای متناسب با کسبوکار شما را ارائه دهد. شست بالا یا پایین در هر بینش، الگوریتم ها را در مورد آنچه برای شما ارزشمند است آموزش می دهد.
بینش سفارشی خود را ایجاد کنید
در حالی که بینشهای خودکار بر تشخیص ناهنجاریها تمرکز میکنند، بینشهای سفارشی به شما امکان میدهند معیارها و آستانههایی را که میخواهید دقیق ردیابی کنید، تعریف کنید.
با حداکثر 50 بینش سفارشی موجود در هر ملک، میتوانید آنها را برای ردیابی آنچه برایتان مهم است تنظیم کنید.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید برای جلوگیری از وابستگی بیش از حد به دسکتاپ، اگر ترافیک تلفن همراه به کمتر از 25 درصد بازدیدها کاهش یابد، مطلع شوید.
یا اگر تراکنش های یک کشور خاص از 20 درصد درآمد فراتر رود که نشان دهنده رشد سریع در یک بازار جدید است.
انعطاف پذیری پیکربندی بینش های سفارشی را بر اساس اهداف منحصر به فرد شما آسان می کند.
اعلانهای ایمیل به شما این امکان را میدهند که بررسی کنید و هنگامی که یک اطلاعات بینش فعال میشود، به درستی پاسخ دهید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد بینش های سفارشی در GA4، به صفحه راهنمای Google مراجعه کنید.
دستیار هوش مصنوعی توصیه های عملی را ارائه می دهد
تکمیل قابلیت های هوش مصنوعی یک ویژگی توصیه های شخصی است.
درست مانند داشتن یک دستیار تجزیه و تحلیل در کنار شما، راه هایی را برای تنظیم دقیق ابتکارات بازاریابی برای رسیدن به اهداف پیشنهاد می کند.
در صورتی که هزینه خرید شما خیلی زیاد است، ممکن است هوش مصنوعی پیشنهاد کند قیمت تبلیغات خود را برای یک کلمه کلیدی کاهش دهید و به شما امکان می دهد عملکرد کمپین را بهبود بخشید. یا با هدف قرار دادن مخاطبان مشابه برای بهترین مشتریان فعلی خود، دسترسی خود را گسترش دهید.
مراحل واضحی در هر توصیه گنجانده شده است، بنابراین شما دقیقاً می دانید که چگونه پیشنهادات را اجرا کنید. هوش مصنوعی کارهای تحلیلی را انجام می دهد تا فرصت های بهینه سازی را در یک بشقاب نقره ای فراهم کند.
به طور خلاصه
Analytics 4 ابزار پیشرفته هوش مصنوعی را برای کشف فرصتهای رشد در اختیار بازاریابان قرار میدهد.
بینش های خودکار تغییرات معنی داری را در داده های شما نشان می دهد. بینش های سفارشی امکان ردیابی دقیق معیارهای کلیدی را فراهم می کند. و توصیهها یک دستیار تجزیه و تحلیل برای تصمیمگیری بهتر ارائه میدهند.
تصویر ویژه: پریماکوف/شاتراستاک