نویسندگان:
(1) Raphaël Millière ، گروه فلسفه ، دانشگاه Macquarie ([email protected]) ؛
(2) کامرون باکنر ، گروه فلسفه ، دانشگاه هیوستون ([email protected]).
جدول پیوندها
چکیده و 1 مقدمه
2. آغازگر در LLMS
2.1 مبانی تاریخی
2.2 LLM های مبتنی بر ترانسفورماتور
3. رابط با موضوعات فلسفی کلاسیک
3.1 ترکیب
3.2 طبیعت گرایی و دستیابی به زبان
3.3 درک زبان و زمین
3.4 مدل های جهانی
3.5 انتقال دانش فرهنگی و داربست زبانی
4. نتیجه گیری ، واژه نامه و منابع
3.3 درک زبان و زمین
حتی اگر LLMS بتواند نحو زبان را از قرار گرفتن در معرض صرف در توالی نشانه های زبانی القا کند ، این امر مستلزم این نیست که آنها همچنین می توانند معناشناسی را القا کنند. در واقع ، یک انتقاد متداول از LLM هایی که فقط روی متن آموزش دیده اند این است که در حالی که آنها می توانند به طرز قانع کننده ای از زبان ماهر را به دلیل تعامل کوتاه تقلید کنند ، آنها اساساً فاقد نوع صلاحیت معنایی موجود در کاربران زبان انسانی هستند. این انتقاد به اشکال مختلفی صورت می گیرد. برخی از بدبینان ، مانند Bender & Koller (2020) ، معتقدند که مدل های زبان قادر به درک معنای عبارات زبانی نیستند. آنها خاطرنشان می کنند ، مدل های زبانی به تنهایی به شکل زبانی آموزش داده می شوند – قابل مشاهده …