چگونه یک CRM سبک ساختم تا کمپین های Drip را برای راه اندازی خود به طور خودکار انجام دهم

در آگوست 2024، من با دانشجویان دانشگاه متروپولیتن منچستر روی راه اندازی نرم افزار خود کار می کردم vinr. این پروژه بر روی یافتن راه‌های مقرون‌به‌صرفه و کارآمد برای بازاریابی یک استارت‌آپ بوت استرپ در اینترنت مملو از غول‌های فناوری متمرکز بود. یکی از پیشنهادات این بود که پس از ثبت نام کاربر برای محصول من، یک کمپین قطره ای راه اندازی کنم. اساساً، این یک روش خودکار برای دسترسی به کاربران شما با ایمیل‌های خوش‌آمدگویی، پیشنهادات، توصیه‌ها و غیره است. ایمیل‌ها در فرکانس‌هایی برنامه‌ریزی می‌شوند که خیلی آزاردهنده نیست، اما پرورش دهنده است.

من می توانستم از یکی از راه حل های موجود CRM برای انجام این کار استفاده کنم. با این حال، زمانی که قبلاً برای استارت‌آپ‌ها کار می‌کردم، تجربیات بسیار بدی در ادغام با CRMهایی مانند Marketo و Salesforce داشتم. من کاملاً مطمئن بودم که اکثر ابزارهای CRM مانند استفاده از ماشین تراش برای تعمیر یک پیچ کوچک هستند، به خصوص با در نظر گرفتن موارد استفاده ساده من از کمپین های فقط قطره ای. از آنجایی که من در حال ساختن یک نرم‌افزار B2B بودم که کسب‌وکارها از آن برای عملیات خود استفاده می‌کنند، به این فکر کردم که چرا یک CRM را در آن قرار ندهم؟ به این ترتیب، می‌توانم برای محصول خودم ثبت‌نام کنم و «غذای سگ خودم را بخورم».

بنابراین، بازی ادامه دارد. من شروع به برنامه نویسی یک API برای ایجاد و حذف مخاطبین از راه دور کردم. این به هر کسی که از محصول استفاده می‌کند اجازه می‌دهد با این APIها تماس گرفته و مخاطبین خود (نام و ایمیل) را مدیریت کند. کلیدهای API را می توان از رابط کاربری به دست آورد.

Source link