چگونه یک نقشه راه موثر SEO ایجاد کنیم • Yoast

شروع سال همیشه لحظه خوبی برای شروع یا به روز رسانی نقشه راه سئو است. این مجموعه ای ساختاریافته از وظایفی است که قصد دارید برای بهبود عملکرد سایت خود انجام دهید. اگر قبلاً یکی دارید، عالی است! اگر نه، این مقاله را بخوانید تا بدانید چه کاری می توانید انجام دهید و چرا به یک استراتژی سئو نیاز دارید.

نقشه راه سئو چیست؟

نقشه راه سئو یک طرح کلی استراتژیک برای افزایش دید وب سایت در موتورهای جستجو است. این شامل تمام وظایف سئوی است که می خواهید در یک دوره زمانی معین انجام دهید. این وظایف شامل تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی محتوا و سئو فنی می شود.

ما به برنامه ای نیاز داریم که نشان دهد مردم چگونه محصول یا تجارت ما را پیدا می کنند. هنگامی که این را بدانیم، باید محتوایی بنویسیم که این افراد را هدف قرار دهد. در همان زمان، ما راهی برای بهبود جنبه های فنی وب سایت خود خواهیم یافت تا از عملکرد بی عیب و نقص آن اطمینان حاصل کنیم.

هدف این است که برنامه سئو خود را به اهداف تجاری گسترده تر متصل کنید. این به شما کمک می کند تا روی چیزهای مناسب برای نتایج دلخواه تمرکز کنید. البته، این فقط در مورد عملکرد بهتر و مدیریت صحیح منابع شما نیست. به تخصیص موثر زمان و بودجه به مناطقی که بیشترین تأثیر را دارند کمک می کند.

راه اندازی و مدیریت یک استراتژی سئو مزایای زیادی دارد. این یک چارچوب محکم برای ردیابی عملکرد و تنظیم دقیق آن در صورت لزوم فراهم می کند و به شما کمک می کند افراد مناسب را هدف قرار دهید و از رقبا جلوتر بمانید.

چرا برای آن به یک نقشه راه SEO نیاز دارید؟

در حالی که پرش مستقیم به کارهای SEO که باید انجام دهید آسان است، بهتر است یک نقشه راه داشته باشید. نقشه راه سئو به فرآیند تصمیم گیری شما کمک می کند. به شما کمک می کند فعالیت هایی را که بیشترین ارزش را دارند اولویت بندی کنید. و به شما حس جهت می دهد.

تنظیم چنین نقشه راه سئو به شما کمک می کند تا دید وب سایت خود را در جستجو افزایش دهید. همچنین به شما کمک می کند تا مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید و با تمرکز بر مناطق پر تاثیر، هزینه ها را کاهش دهید.

استراتژی جدید شما باید از اهداف کلی کسب و کار پشتیبانی کند. اغلب، این باعث افزایش فروش می شود. با افزایش ترافیک ارگانیک، می توانید فروش و درآمد را افزایش دهید. همچنین می تواند از آگاهی برند حمایت کند. افزایش حضور برند شما در موتورهای جستجو باعث می شود که آن را بیشتر شناسایی کنید. به علاوه، شما می خواهید مشتریان را جذب کنید.

ایجاد یک استراتژی سئو جامع و جامع همچنین شما را چابک نگه می دارد. شما خیلی بیشتر از همه چیز مطلع هستید و می توانید به تغییرات در روند تاریخچه جستجو یا شرایط بازار پاسخ دهید. این یکی دیگر از مواردی است که به شما اجازه می دهد تا نسبت به رقیبی که کمی آمادگی کمتری دارد، پیشی بگیرید.

نحوه ایجاد نقشه راه سئو

قبل از ایجاد یک برنامه سئو، باید برخی از بینش ها را جمع آوری کنید. به وضوح آنچه را که می خواهید به دست آورید تعریف کنید و سایت خود را بررسی کنید تا متوجه مشکلاتی شوید که باید برطرف کنید. سپس، بودجه و در دسترس بودن منابع باید مشخص شود تا به روز رسانی انجام شود. وقتی همه چیز دارید، می توانید نقشه راه سئوی خود را بسازید.

اهداف و اولویت های خود را مشخص کنید

ایجاد یک نقشه راه موفق سئو با تعیین اهداف روشن و تعیین اولویت ها آغاز می شود. این مرحله به تمرکز تمام تلاش ها و همسو کردن آنها با اهداف تجاری گسترده تر کمک می کند.

اهداف SMART را تعیین کنید

مهمترین چیز این است که به صورت ساختاریافته کار کنید. شما به یک چارچوب نیاز دارید تا بررسی کنید که آیا کاری که در حال برنامه ریزی هستید عملی و قابل اندازه گیری است یا خیر. در اینجا نحوه تعیین موثر اهداف و اولویت های خود با استفاده از معیارهای SMART آورده شده است.

  • اهداف SMART را تعیین کنید: اهداف باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشند. این چارچوب شفافیت و جهت را تضمین می کند.
  • خاص: به وضوح آنچه را که می خواهید به دست آورید، توصیف کنید. به عنوان مثال، به جای گفتن «افزایش ترافیک»، «افزایش ترافیک ارگانیک 20 درصد» را مشخص کنید.
  • قابل اندازه گیری: از معیارها برای پیگیری پیشرفت و ارزیابی موفقیت استفاده کنید. مثال: «تا پایان سه ماهه دوم به 50000 بازدید ماهانه از صفحه برسید».
  • قابل دستیابی: مطمئن شوید که اهداف واقع بینانه هستند. به منابع و محدودیت های خود فکر کنید. عملکرد فعلی را به عنوان یک خط پایه در نظر بگیرید.
  • مربوطه: اهداف را با اهداف تجاری هماهنگ کنید. اگر آگاهی از برند هدف شماره یک شماست، روی افزایش دید در نتایج موتورهای جستجو تمرکز کنید.
  • محدود به زمان: یک مهلت برای ایجاد فوریت تعیین کنید. به عنوان مثال: “در عرض شش ماه به رتبه 3 برتر برای کلمات کلیدی هدفمند دست یابید.”

البته گزینه های زیاد دیگری نیز وجود دارد. چارچوب هایی مانند ماتریس آیزنهاور را برای اولویت بندی وظایف بر اساس فوریت و اهمیت در نظر بگیرید. این روش به شما کمک می کند تا وظایف را بر اساس فوریت و اهمیت اولویت بندی کنید و آنها را به چهار دسته تقسیم کنید: ابتدا انجام دهید، برنامه ریزی کنید، واگذار کنید و انجام ندهید. از این ماتریس برای دسته بندی وظایف سئو استفاده کنید و ابتدا روی موارد ضروری و مهم مانند رفع خطاهای مهم سایت تمرکز کنید.

با اهداف تجاری همسو شوید

اهداف سئوی شما باید با استراتژی کلی کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. به این ترتیب، تلاش های سئو به شرکت شما کمک می کند تا به اهداف خود دست یابد. به عنوان مثال، اگر شرکت شما می خواهد سهم بازار خود را در یک منطقه خاص افزایش دهد، باید روی سئوی محلی تمرکز کنید. این به معنای هدف قرار دادن کلیدواژه ها و دایرکتوری های محلی است.

همه وظایف یکسان ایجاد نمی شوند، بنابراین تعیین کنید که کدام یک بیشترین تأثیر را خواهند داشت و ابتدا آنها را در نقشه راه سئو خود قرار دهید. به دنبال کارهایی باشید که انجام آنها آسان است و نتایج سریعی به شما می دهد، مانند تعمیر صفحات پربازدید. همچنین، روی پروژه هایی تمرکز کنید که با اهداف اصلی تجاری شما مطابقت دارند، حتی اگر زمان و منابع بیشتری را صرف کنند.

به یاد داشته باشید که با همه افراد مهم ملاقات کنید تا مطمئن شوید که اهداف سئو شما همان چیزی است که آنها می خواهند و با اهداف کل شرکت مطابقت دارند. با تیم های بازاریابی، فروش و محصول صحبت کنید تا بفهمید آنها چه می خواهند و چگونه سئو می تواند به آنها در دستیابی به آن کمک کند.

وب سایت خود را حسابرسی کنید

انجام یک ممیزی کامل وب سایت در ایجاد یک نقشه راه موثر SEO بسیار مهم است. این فرآیند به شناسایی نقاط قوت، ضعف و فرصت های بهبود کمک می کند. می توانید یافته های حسابرسی را به عنوان کارهای بهبود به نقشه راه خود اضافه کنید.

یک ممیزی محتوا انجام دهید

بیشتر اوقات، مردم وب سایت شما را از طریق محتوای شما پیدا می کنند. به این ترتیب، بخش مهمی از استراتژی سئوی شما است. اما اگر مدتی در آن بوده باشید، ممکن است محتوای شما به یک آشفتگی درهم پیچیده تبدیل شود. ممیزی محتوا می تواند به اطلاع رسانی نقشه راه سئوی شما کمک کند و به شما در حل این آشفتگی کمک کند.

محتوای موجود خود را بررسی کنید و ببینید که آیا (هنوز) نیازهای کاربر را برآورده می کند و با اهداف شما همسو می شود یا خیر. سپس، به دنبال شکاف های محتوایی باشید تا مشخص کنید که آیا مخاطبان شما به موضوعی که هنوز در سایت خود صحبت نکرده اید علاقه مند هستند یا خیر. اگر این یا فرصت های دیگر را پیدا کردید، آنها را به عنوان وظایف در نقشه راه خود اضافه کنید. فراموش نکنید که سئوی داخلی صفحات کلیدی خود را بررسی کنید.

شما می توانید یک ممیزی محتوای مناسب را با دست انجام دهید، اما ابزارهایی مانند Semrush و Ahrefs این فرآیند را بسیار قابل کنترل تر می کنند.

یک ممیزی فنی سئو انجام دهید

ممیزی فنی به کشف مشکلات عملکرد سایت کمک می کند. این مشکلات ممکن است موتورهای جستجو یا کاربران را از دسترسی مناسب به سایت شما باز دارد.

ابتدا وب سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Screaming Frog جستجو کنید تا ببینید آیا می توان به درستی به آن دسترسی داشت یا خیر. خطاهای خزیدن را کشف کنید و ببینید در صفحاتی که در دسترس نیستند چه اتفاقی می افتد – تصادفی یا غیر تصادفی. لینک های خراب یا خطاهای 404 را بررسی کنید و آنها را به لیست وظایف خود اضافه کنید.

زمان بارگذاری صفحه را ارزیابی و بهبود دهید، زیرا سرعت بر تجربه و رتبه بندی کاربر تأثیر می گذارد. نکات حیاتی وب اصلی گوگل را فراموش نکنید. همچنین، بررسی کنید که سایت شما واکنش گرا باشد و در دستگاه های تلفن همراه به خوبی کار کند.

اگر مشکلات فنی را در سایت خود پیدا کردید که می خواهید یا نیاز به رفع آنها دارید، باید آن وظایف را به نقشه راه اضافه کنید.

تجربه کاربری را بررسی کنید

اگر می خواهید عملکرد خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید، هر سال، تجربه کاربری اهمیت بیشتری پیدا می کند. مطمئن شوید که سایت شما به راحتی قابل پیمایش است. باید ساختار منطقی داشته باشد که به کاربران کمک کند اطلاعات را سریع پیدا کنند. برای شناسایی صفحاتی که نیاز به بهبود دارند، نرخ پرش سایت و زمان را تجزیه و تحلیل کنید. مجدداً، اگر بهبودهایی را می‌بینید که باید انجام شوند، آنها را به عنوان وظایف به نقشه راه SEO خود اضافه کنید تا بتوانید به روشی ساختاریافته روی آنها کار کنید.

وب حول لینک ها ساخته شده است، و در حالی که لینک ها در طول سال ها کمی از اهمیت کمتری برخوردار شده اند، هنوز موضوع مهمی برای موتورهای جستجو هستند. در ممیزی خود، لطفاً به بک لینک های خود نگاه کنید و ببینید آیا می توانید بک لینک های با کیفیت بالا و مرتبط به دست آورید. تا زمانی که اقدامی دستی برای هرزنامه از طرف Google نداشته باشید، احتمالاً ارزش وقت گذاشتن را ندارد که تمام پیوندهای سمی را که به سایت شما اشاره می کنند صرف نظر کنید.

زمان و منابع را برآورد کنید

قبل از اینکه نقشه راه سئو خود را پر کنید، باید زمان و منابعی را که در اختیار دارید به طور دقیق تخمین بزنید. انجام این کار به تعیین جدول زمانی واقع بینانه برای دستیابی به اهداف سئو کمک می کند.

توانایی ها و قوت های تیم را ارزیابی کنید

هنگام کار با یک تیم، مهارت های موجود را ارزیابی کنید تا مشخص کنید چه کسی می تواند وظایف خاص سئو را انجام دهد. همچنین حجم کاری را که تیم شما می تواند در کنار سایر مسئولیت ها تحمل کند را درک کنید.

برنامه ریزی بودجه

در حالی که برای پروژه خود به افراد کافی نیاز دارید، به بودجه نیز نیاز دارید. ابزارها و فناوری های مورد نیاز خود را برای سئو و بر اساس آن بودجه پیدا کنید. همچنین تصمیم بگیرید که آیا به تخصص بیشتری نیاز دارید، مانند استخدام فریلنسر یا آژانس سئو.

جدول زمانی واقع بینانه تنظیم کنید

تعیین اهداف و جدول زمانی واقع بینانه برای پروژه مهم است. به هر وظیفه در نقشه راه سئوی خود یک مهلت بدهید. اگر به وظایف خود با جزئیات نگاه کرده باشید، می دانید که چقدر طول می کشد. تأخیرها را در نظر بگیرید، زیرا همه چیز احتمالاً مدت زمان متفاوتی با آنچه قبلاً فکر می کردید خواهد داشت – حتی اگر فکرش را بکنید. فراموش نکنید که از قبل برای تیم های مختلف برنامه ریزی کنید تا بدانند چه زمانی باید وارد شوند.

اولویت بندی وظایف بر اساس منابع

به آینده نگاه کنید و ببینید آیا می توانید برنده های سریع را با پروژه های بلندمدت ترکیب کنید. داشتن لحظات موفق در طول پروژه خوب است، نه تنها در پایان. ابتدا روی بهینه سازی صفحات پرترافیک موجود تمرکز کنید و در عین حال یک استراتژی محتوای طولانی مدت را برنامه ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که حیاتی ترین وظایف مورد توجه و منابع مناسب قرار می گیرند.

بررسی و تنظیم کنید

نقشه راه سئوی شما هرگز تنظیم و انجام نشده است – همیشه چیزهایی وجود دارد که به هر دلیلی باید آنها را تنظیم کنید. مهم است که استراتژی خود را به طور منظم مرور و تنظیم کنید. این به شما کمک می کند برنامه های خود را اصلاح کنید و به فرصت های جدید بپردازید. یا، در نهایت می توانید آن چیز مزاحم جدیدی را که مدام ظاهر می شود، اصلاح کنید.

بررسی های منظم را برنامه ریزی کنید

فقط منتظر نمانید تا بررسی ها اتفاق بیفتد – آنها را از قبل برنامه ریزی کنید. برای ارزیابی اثربخشی کلی استراتژی سئوی خود، هر سه ماه یک بار بررسی های عمیق انجام دهید. علاوه بر این، باید جلسات ماهانه ای برگزار کنید تا در مورد وظایف جاری، نتایج اخیر و هر چیزی که نیاز به اولویت دارد بحث کنید.

تجزیه و تحلیل داده های عملکرد

قبل از تصمیم گیری تمام داده ها را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید. تمام داده های مرتبط، از جمله ترافیک، رتبه بندی کلمات کلیدی و نرخ تبدیل را بررسی کنید تا تصویر کاملی از عملکرد به دست آورید. از این داده ها، موفقیت ها و شکست های خود را شناسایی کنید. تعیین کنید کدام استراتژی ها خوب کار می کنند و کدام یک نیاز به ارزیابی مجدد دارند.

از ذینفعان بازخورد دریافت کنید

نظرات هم تیمی های خود را در مورد اینکه چه چیزی موثر است و چه چیزی خوب نیست بپرسید. در صورت امکان، جلسات بازخورد را برای ایجاد راه حل های جدید برای مسائل برگزار کنید. در صورت لزوم، از مشتریان یا مدیران اجرایی بخواهید که در مورد اینکه چگونه می توانید مطمئن شوید که طرح سئو از اهداف کلی پشتیبانی می کند، بینش بخواهید.

اهداف و استراتژی را اصلاح کنید

برای تمام تحقیقات خود، اهداف خود را اصلاح کنید تا تغییرات لازم را منعکس کنید. اگر بهتر از چیزی که فکر می‌کردید عمل کردید، چرا این اهداف را یک درجه بالا نمی‌برید؟ اگر نه، ببینید برای بهبود چه کاری می توانید انجام دهید. همچنین فراموش نکنید که ساعات کار را در مناطقی که به بیشترین کمک نیاز دارند قرار دهید.

اعمال تغییرات و پیگیری تاثیر

وقتی تمام بینش‌های خود را جمع‌آوری کردید و می‌دانید چه کاری باید انجام دهید، باید برنامه‌ای برای اجرای آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید استراتژی محتوای خود را به روز کنید یا در پلتفرم های مختلف برای رقابت سرمایه گذاری کنید. البته، شما باید تأثیر تغییراتی را که در استراتژی سئوی خود ایجاد کرده اید نظارت کنید – و در صورت لزوم آن را تنظیم کنید!

نقشه راه زمینه موفقیت سئو است

این راهنما مراحل مورد نیاز برای توسعه یک برنامه سئو موثر را ارائه می دهد. این به شما کمک می کند تا موفقیت بلندمدت نقشه راه خود را پیدا کنید و در عین حال آن را با اهداف تجاری گسترده تر همسو کنید. مطمئن شوید که با پشتکار روی وظایف موجود در استراتژی خود کار کنید و در صورت نیاز تجزیه و تحلیل و تنظیم کنید.

آیا برای حفظ سئو به کمک نیاز دارید؟ حتما در یکی از وبینارهای SEO ما ثبت نام کنید!

Source link