چگونه یک نقشه راه برای مشتریان PPC خود ایجاد کنید

ایجاد نقشه راه یکی از تاثیرگذارترین ابتکاراتی است که ما برای مشتریان خود انجام می دهیم. این پروژه جامع، بدون توجه به مرحله رشد کسب و کار، مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد.

چه ما با یک استارت‌آپ در مرحله اولیه کار می‌کنیم یا یک حساب PPC در سطح سازمانی را مدیریت می‌کنیم، هدف اصلی ترسیم مراحل استراتژیک است که بازاریابی و نتایج گسترده‌تر کسب‌وکار را هدایت می‌کند.

در آژانس من، ما معمولاً یک فرآیند شش مرحله‌ای را برای توسعه نقشه‌های راه دنبال می‌کنیم:

  • تعیین اهداف نقشه راه.
  • یادگیری از تلاش های بازاریابی گذشته
  • تجزیه و تحلیل چشم انداز رقابتی فعلی
  • راه اندازی سیستم های اندازه گیری
  • پیاده سازی ساختار تست و یادگیری
  • برنامه ریزی برای مقیاس

بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این مراحل بیندازیم.

1. اهداف نقشه راه خود را تعیین کنید

برای ایجاد یک نقشه راه موثر، اولین قدم این است که هدف اصلی کسب و کار را که می‌خواهیم اولویت بندی کنیم، به وضوح تعریف کنیم.

این هدف می تواند بر افزایش درآمد، ایجاد خط لوله یا جذب مشتریان جدید متمرکز باشد. این به عنوان ستاره راهنما در نقشه راه ما عمل می کند و تلاش ها و استراتژی های ما را هدایت می کند.

از آنجا، KPIهایی را ایجاد می کنیم که به هدف تجاری منتهی می شوند. که می تواند شبیه به این باشد:

  • هدف حجم جلسه
  • هدف CPC
  • هدف CTR
  • هدف CVR
  • هدف CPA
  • هدف بازگشت سرمایه
  • و غیره

از آنجایی که نقشه راه مجموعه ای از مراحل را در بر می گیرد، اندازه گیری و گزارش آن مراحل مهم است.

از نقطه نظر ارتباطی، نتایج یک نقشه راه مشترک، شفافیت در عملکرد و پیشرفت در طول زمان است، با مالکان به وضوح برای هر مرحله و هماهنگ سازی بین تیم ها.

حتی در یک کمپین تک کانالی با تست‌های خلاقانه، پیشنهادی/هدف‌گیری و افزایش برای اندازه‌گیری افزایش، می‌تواند چندین مالک وجود داشته باشد.

نقشه‌های راه همیشه مهم هستند، اما با پیچیدگی بیشتر کمپین، کاملاً حیاتی می‌شوند.

عمیق تر حفاری کنید: 5 روش برای همسو کردن کمپین های PPC با اهداف تجاری

2. از گذشته درس بگیرید

این مرحله به سررسید و سابقه حساب بستگی دارد.

استارت‌آپ‌ها آن را کمتر مفید می‌دانند، اگرچه همه داده‌های تاریخی (هرچقدر هم که سطحی باشند) باید در نظر گرفته شوند.

برای همه انواع حساب ها، مرحله دوم نقشه راه باید در مورد جمع آوری آموخته ها از تلاش های بازاریابی گذشته باشد. این موارد عبارتند از:

  • ممیزی از راه‌اندازی و استراتژی کمپین که یافته‌هایی مانند از دست رفتن سهم برداشت به دلیل بودجه را آشکار می‌کند.
  • تجزیه و تحلیل درون سکوی کلمات کلیدی، گروه های تبلیغاتی، صفحات فرود و غیره.
  • تجزیه و تحلیل CRM از مراحل سرب، شکاف ها و نقاط ضعف سفر مشتری، شخصیت ها و ارزش طول عمر (LTV).
  • هر گزارش مربوط به GA که نقاط ضعف و فرصت های سفر مشتری را نشان می دهد.

عمیق تر حفاری کنید: 7 نکته برای انجام ممیزی گوگل ادز

3. از زمان حال بیاموزید

این مرحله برای تمام مراحل رشد بسیار مرتبط است. گرفتن یک عکس فوری از وضعیت فعلی برای ارائه زمینه اضافی برای آموخته های تاریخی که به تازگی جمع آوری کرده اید، مهم است.

مطالعه چشم انداز حاضر شامل:

  • تحلیل بازار (که بر نیازها و چالش های مشتری تمرکز دارد).
  • تجزیه و تحلیل رقبا (سهم بازار، موقعیت و حضور کانال).

در مجموع، باید به شما کمک کند مناطقی را که مشتری شما می‌تواند با استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت جلب توجه کند، شناسایی کنید.

یکی از مراحلی که باید در این مرحله گنجانده شود، بررسی توصیه‌های کمپین خودکار گوگل است. از یک چشم انتقادی استفاده کنید، اما ذهنی باز داشته باشید – همه آنها بد نیستند.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه محک زدن رقبای PPC: راهنمای قطعی


4. اندازه گیری، اندازه گیری، اندازه گیری

همانطور که احتمالاً تا به حال تا حد مرگ شکست خورده ایم، نقشه راه سفری به سوی یک هدف نهایی است. این بدان معنی است که اندازه گیری پیشرفت و اصلاح دوره در طول مسیر یک قطعه کاملاً اساسی است.

سیستم های اندازه گیری که ما راه اندازی کردیم عبارتند از:

  • ردیابی درون پلتفرمی (گوگل، متا، لینکدین و غیره).
  • ردیابی Google Analytics 4.
  • پیکربندی UTM
  • داشبورد متقابل.

هدف همه این سیستم ها فقط یاد گرفتن آنچه کار می کند نیست. تصمیم گیری بهتر در مورد بودجه بندی آینده است.

در این مرحله، برخی از مشتریان داده‌های کافی (ارزش دو ساله) برای تقویت تحلیل مدل‌سازی ترکیبی رسانه‌ها و کمک به تصمیم‌گیری‌های بودجه دارند.

بسیاری این کار را نخواهند کرد، اما در این صورت، کار اندازه گیری ما پایه ای ایجاد می کند که در آینده امکان تجزیه و تحلیل MMM را فراهم می کند.

عمیق تر حفاری کنید: چگونه می توان استراتژی اندازه گیری PPC خود را برای آینده حریم خصوصی توسعه داد

5. تست کنید و یاد بگیرید

با وجود سیستم‌های اندازه‌گیری برای مشاهده نحوه کارکرد کارها، زمان شروع آزمایش است.

راه اندازی:

  • تست خلاق برای شناسایی انواع تبلیغات و پیام هایی که به خوبی با مخاطبان هدف شما کار می کنند.
  • تست صفحه فرود برای شناسایی عناصر طراحی که به خوبی با مخاطبان هدف شما کار می کنند.
  • تست گسترش کانال زمانی که گمان می‌کنید فرصتی برای یافتن مخاطبان جدید در پلتفرم‌های دیگر وجود دارد.
  • تست بالابر (به‌ویژه آزمایش‌های لیفت جغرافیایی را دوست داریم) تا اندازه‌گیری کنیم که کدام ابتکارات واقعاً افزایشی هستند و بودجه را با توجه به نتایج تخصیص مجدد دهیم.

عمیق تر حفاری کنید: تست افزایشی در تبلیغات: برنده و بازنده چه کسانی هستند؟

6. مقیاس و بهبود

نمودار زیر جدول زمانی استاندارد ما را برای ابتکارات ذکر شده در بالا نشان می دهد، اما تعدادی از این طرح ها یک بار تنظیم شده و سپس برای همیشه قفل می شوند.

ما همیشه به دنبال آزمایش‌های جدید برای اجرا هستیم، تجزیه و تحلیل‌هایی مانند تست‌های MMM و افزایش (و تحقیقات بازار/رقیب) را در فواصل زمانی منظم اجرا می‌کنیم، هر روز در حساب‌های خود به دنبال فرصت‌های بهینه‌سازی و غیره هستیم.

حتی اگر اهداف کلی خود را از پارک دور کنیم، همیشه فضایی برای کارآمدتر بودن یا یافتن مقیاس بیشتر وجود دارد (گاهی اوقات می توانید هر دو را انجام دهید، اگرچه بسیار دشوار است).

نقشه راه جستجوی پولی - صفحه گسترده نمونهچگونه یک نقشه راه برای مشتریان PPC خود ایجاد کنید

این زیبایی و چالش بازاریابی است – شما هرگز واقعاً به پایان سفر نمی‌رسید، نه تا زمانی که کسب‌وکار مشتری شما راه‌اندازی و راه‌اندازی شده باشد.

افکار نهایی

این نقشه راه مختص PPC است، اما سایر ابتکارات بازاریابی (اجتماعی، سئو، ایمیل/چرخه زندگی، محتوا، و غیره) باید سیستم‌های مشابهی برای ردیابی پیشرفت آنها به سمت اهداف تجاری داشته باشند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در بازاریابی این است که مطمئن شوید که این ابتکارات همه با هم کار می‌کنند، نه به صورت اضافی یا در سیلو – که موضوعی برای مقاله دیگری است.

عمیق تر حفاری کنید: کمپین های PPC خود را حذف کنید: 4 تاکتیک برای بازاریابی منسجم تر

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link