در کار خود، اغلب متوجه میشوم که مدیران محصول تمایل دارند بر ویژگیهای فردی تمرکز کنند و نمیدانند کسبوکاری که محصول را برای آن ایجاد میکنند چگونه کار میکند. در این مقاله، میخواهم بررسی کنم که چگونه مدیران محصول میتوانند ذهنیت کسبوکار محور را توسعه دهند، و چرا این مهم است.
بیایید با سوال “چرا؟” شروع کنیم. چرا یک مدیر محصول باید به نحوه عملکرد کسب و کار اهمیت دهد؟
در اینجا یک مثال از تجربه من است. به عنوان یک مدیر استخدام، مصاحبه های زیادی برای نقش های مدیر محصول انجام داده ام. در طول مصاحبه، من اغلب نسخهای از همان سؤال را میپرسم: «چگونه محصول N را بهبود میدهید؟»، که در آن بسته به موقعیت، از محصولات مختلفی استفاده میکنم.
پاسخ به این سوال کاملا سطح مدیر را نشان می دهد. نوجوانان و مدیران سطح متوسط اغلب یک وب سایت را باز می کنند و شروع به فهرست کردن ویژگی ها می کنند – در اینجا باید یک فیلتر اضافه کنید، در اینجا فراخوانی برای اقدام را روی دکمه تغییر دهید. افراد ارشد و مدیران ارشد ابتدا از خود می پرسند – کاربران چه کسانی هستند؟ آنها با چه چالش هایی روبرو هستند؟ و چگونه می توانم مشکلات آنها را حل کنم؟ اولی ها در مصاحبه شکست می خورند و برای مدت طولانی در موقعیت خود باقی می مانند. دومی – رشد کنید و دائماً بهبود پیدا کنید.
بدون درک چگونگی عملکرد یک کسب و کار، مدیران محصول نمی توانند در حرفه خود رشد کرده و پیشرفت کنند.