چگونه یک تیم از راه دور بهتر در آژانس بازاریابی دیجیتال خود بسازید

بسیاری از آژانس ها به مدت چهار سال یا بیشتر به طور کامل از راه دور یا در یک محیط ترکیبی فعالیت می کنند. اما برخی از چالش ها همچنان ادامه دارد، از جمله:

  • عدم تعامل چهره به چهره و ناتوانی در خواندن زبان بدن.
  • اتکای بیش از حد به ابزارهای ارتباطی مانند Slack.
  • ماه ها، سال ها یا احتمالاً هرگز نمی توانید شخصاً با رئیس یا اعضای تیم خود ملاقات کنید.

این چالش‌ها و سایر چالش‌ها می‌توانند منجر به ایجاد ارتباط نادرست یا ایجاد انسجام تیمی شوند.

این را می توان در تیم های ماتریسی بزرگ کرد، جایی که یک رهبر حساب ممکن است مدیر مستقیم آن شخص باشد یا نباشد.

با این حال، ابزارهایی مانند CliftonStrengths یا Enneagram می توانند به ساخت و بهینه سازی تیم های آژانس از راه دور کمک کنند. شناسایی نقاط قوت فردی تیم شما کمک می کند:

  • تقویت ارتباط بهتر
  • انسجام تیم را افزایش دهید.
  • ایجاد تفاهم بین تیم های آژانس و مشتریان.

به زبان ساده، کمک به اعضای تیم برای درک ترجیحات و نقاط قوت یکدیگر می تواند به مدیران و رهبران بینشی در مورد چرایی رفتار افراد به روش آنها بدهد. این درک همچنین به راهنمایی کسانی که مسئول واگذاری پروژه ها و وظایف هستند کمک می کند.

علاوه بر بهبود تیم موجود، ردیابی نتایج CliftonStrengths در طول زمان می‌تواند به رهبران آژانس کمک کند تا نقاط قوتی را که منجر به بالاترین عملکرد می‌شوند شناسایی، درک و استخدام کنند.

CliftonStrengths چیست؟

CliftonStrengths که قبلا با نام Clifton StrengthsFinder شناخته می شد، یک ارزیابی است که توسط سازمان گالوپ توسعه یافته است. این به افراد کمک می کند تا نقاط قوت طبیعی خود را کشف کنند.

این ارزیابی همچنین نحوه رهبری افراد را مشخص می‌کند، از جمله:

  • نفوذ.
  • تفکر استراتژیک.
  • اجرا.
  • ایجاد رابطه.

کسانی که با نفوذ رهبری می‌کنند، هنگام کار از طریق دیگران، پیشرفت می‌کنند، در حالی که کسانی که از طریق ایجاد رابطه رهبری می‌کنند، ممکن است در تقویت ارتباطات عمیق برتری داشته باشند.

ایجاد یک تیم متعادل

ما از افرادی داریم که ارزیابی CliftonStrengths را به عنوان بخشی از فرآیند مصاحبه انجام می دهند تا:

  • محل جاذبه طبیعی آنها را مشخص کنید.
  • درک کنید که چگونه آنها ممکن است در تیم ما قرار بگیرند.
  • بحث های نهایی فرآیند مصاحبه را راهنمایی کنید.

این اطلاعات فرصتی را برای یادگیری چگونگی نمایان شدن نقاط قوت یک فرد در هنگام کار با تیم و مشتریان خود فراهم می کند.

در کل 34 نقطه قوت ممکن وجود دارد. ارزیابی 5 نقطه قوت برتر هر فرد را مشخص می کند. (یک نسخه از ارزیابی تمام 34 نقطه قوت را رتبه بندی می کند، در حالی که نسخه پیش فرض فقط 5 نقطه برتر را نشان می دهد. ما از نسخه ای استفاده می کنیم که همه 34 را رتبه بندی می کند.)

هر نقطه قوت با یک رنگ مرتبط است (آبی برای تم های رابطه، بنفش برای تم های اجرا، سبز برای تم های تفکر استراتژیک، و نارنجی برای تم های تاثیرگذار).

داشتن یک تیم متعادل مهم است – به خصوص زمانی که افراد با مشتریان همکاری می کنند. همانطور که گفته شد، ما شاهد تفاوت های قابل توجهی در ترکیب تیم های رهبری، SEO و PPC خود هستیم.

تیم SEO ما ترکیبی از Achiever و تفکر استراتژیک است. تیم PPC ما ترکیبی از تنظیم کننده، تفکر استراتژیک و رابطه است.

در پست‌های رهبری، ما به دنبال ترکیبی از رنگ‌ها در 5 رنگ برتر هستیم، در حالت ایده‌آل حداقل 3 رنگ وجود دارد، که 4 رنگ بسیار کمیاب اما مطلوب است. نارنجی تمایل دارد خود را در افرادی که به عنوان رهبران طبیعی متولد می شوند، با اعتماد به نفس رهبری یک گروه نشان دهد.

فرماندهی نادرترین نقطه قوت است، با این حال ما به اندازه کافی خوش شانس بوده ایم که سه نفر را در بین 5 نفر برتر خود پیدا کرده ایم.

تیم رهبری ما به عنوان یک الگوی خوب برای تنوع عمل می کند. با وجود همه رنگ‌ها، دو نفر با تم‌های تأثیرگذار، یکی با اجرا و دیگری با ایجاد رابطه پیشتاز هستند.

همدیگر را متعادل می کنیم. تنوع در دیدگاه منجر به بحث های سالم می شود، زیرا همه ما تمایل داریم مسائل را از دریچه تفاوت ببینیم.

اگرچه نقاط قوت افراد می تواند با رشد حرفه ای خود تکامل یابد، و برخی از موضوعات جدید ممکن است ظاهر شوند، من متوجه شده ام که 2-3 موضوع من در 15 سال گذشته سر جای خود باقی مانده اند. آنها در موقعیت خود تغییر کرده اند، اما همچنان حضور دارند.

ایجاد ارتباط و تفاهم

برای ایجاد یک تیم آژانس موثرتر با CliftonStrengths، مهم است که نتایج هر فرد را آشکارا به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید، هیچ قدرتی “بهتر” از دیگران نیست.

با دانستن اینکه چه چیزی باعث می‌شود هر فرد تیک بزند، یک مدیر می‌تواند تیم خود را بهتر مدیریت کند – خواه یک سازمان ماتریسی باشد، غلاف یا گزارش‌های مستقیم.

مثلا:

  • کسی که به تفکر آینده نگر گرایش پیدا می کند ممکن است همیشه ایده پرداز باشد، اما به مدیری نیاز دارد تا اطمینان حاصل کند که مرزهای مشخصی تعیین شده است تا وظایف روزانه تکمیل شود.
  • کسی که مهارت های روابط قوی دارد ممکن است واکنش خاصی نشان دهد زیرا همیشه به تأثیر انسانی فکر می کند.
  • کسی که موفقیت بالایی دارد، ممکن است به دنبال انجام کارها خودش به قیمت کار کردن از طریق دیگران باشد.

هیچ نقطه قوتی به خودی خود بد نیست. با این حال، دانستن اینکه همه افراد چگونه جهت گیری می کنند، به سازماندهی تیم ها برای موفقیت کمک می کند. (به عنوان مثال، اعضای رابطه گرا شما ممکن است در نقش های مواجهه با مشتری برتر باشند.)

مراحل عملی:

  • یک صفحه گسترده با نقاط قوت همه ایجاد کنید. آنها را با توجه به موضوع رنگ آمیزی کنید.
  • برای مدیران مردمی خود آموزش برگزار کنید. به آنها کمک کنید بفهمند چگونه به هر نقطه قوت تکیه کنند.
  • رهبران تیم را تشویق کنید تا در جلسات تیم خود در مورد این موضوع بحث کنند.
  • از همتایان و مدیران مستقیم بخواهید که نقاط قوت خود را به صورت انفرادی مورد بحث قرار دهند تا دریابند که چگونه می توانند بهترین شریک باشند.

چرا این امر به ویژه برای تیم های آژانس از راه دور مهم است

آمار نشان می دهد که 93 درصد از ارتباطات به صورت غیر کلامی انجام می شود. تفسیر این نشانه های غیرکلامی از طریق ویدئو اغلب دشوار است.

علاوه بر این، با برقراری ارتباط از طریق Slack یا Teams، لحن صوتی پشت سر گذاشته می شود. نظرات را می توان تندتر یا منفعلانه تر از شخص تفسیر کرد، که گاهی اوقات می تواند منجر به اصطکاک غیر ضروری و ناخواسته شود.

در نهایت، یادگیری از طریق اسمز، مانند زمان های قدیم که همه در کنار هم می نشستیم، در کنار هم بوده است.

به همین دلیل است که Strengthsifinder برای تیم ها عالی است. آی تی:

  • به افراد اجازه می دهد تا ببینند هم تیمی هایشان در چه چیزی بهترین هستند تا بتوانند کار را به درستی واگذار کنند.
  • به اعضای تیم کمک می‌کند تا دنیا را از دیدگاه یکدیگر ببینند، و به همه اجازه می‌دهد بفهمند چه چیزی برای همسالانشان مهم است و چگونه کار می‌کنند.
  • به تقویت اعتماد سریعتر کمک می کند.
  • سوء تفاهم ها را کاهش می دهد.

ایجاد ارتباط بهتر با مشتری

هنگامی که همسالان شروع به پیوند دادن رفتارها به صفات می کنند، حتی بدون دانستن نقاط قوت خاص مشتریان، در درک مشتریان خود بهتر می شوند. این به افراد مواجه با مشتری کمک می‌کند تا سرنخ‌هایی را برای شکل‌دهی مؤثر به مکالمات و برنامه‌های جلسات دریافت کنند.

این می تواند به تعمیق روابط کمک کند و در نهایت منجر به ارائه خدمات بهتر شود. مثلا:

  • مدیران بازاریابی ممکن است توجه داشته باشند که مشتریان خاصی همیشه می خواهند در ابتدای تماس در مورد تعطیلات آخر هفته یا خانواده خود چت کنند. این مشتریان ممکن است بیشتر به نقاط قوت ایجاد رابطه گرایش داشته باشند و آن را بخش مهمی از مشارکت بدانند.
  • سایر مشتریان ممکن است بخواهند به اعداد و ارقام بپرند و از چیزهای زیبا صرف نظر کنند. این بدان معنا نیست که آنها اهمیتی نمی دهند – بلکه فقط به این معنی است که آنها ممکن است بیشتر تمایل به تحلیل داشته باشند یا به موضوعات اجرایی متمایل شوند.
  • برخی از مشتریان ممکن است بخواهند طوفان فکری کنند و در مورد جدیدترین و بهترین ها بشنوند – آن ها ممکن است بیشتر به تفکر آینده نگر گرایش داشته باشند. آنها موفقیت را بر اساس تعداد دفعاتی که تیم ایده های جدید را به میز ارائه می دهد، می بینند.

جایگزین های CliftonStrengths

در حالی که ما از CliftonStrengths برای شناسایی نقاط قوت و تمایلات استفاده می کنیم، شما می توانید از ابزارهای مختلف برای به دست آوردن نتایج مشابه انتخاب کنید.

دو ابزار محبوب دیگر می توانند به درک بهتر نقاط قوت تیم شما کمک کنند و همکاری بیشتر را تقویت کنند:

  • تست انیاگرام این ارزیابی درک انگیزه‌ها، باورهای اصلی و الگوهای ناخودآگاه افراد را که زیربنای رفتار او هستند، فراهم می‌کند. نه نوع انیاگرام، از جمله اصلاح‌طلبان، یاور یا چالش‌گر، مشخصه‌ی هر یک از ما هستند که یک نوع غالب در حال ظهور است.
  • شاخص تسلط مغز هرمان (HBDI). این ارزیابی از علوم شناختی برای شناسایی نوع تفکری که شخصیت و رفتار فرد را شکل می دهد، استفاده می کند. این افراد را به عنوان متفکران تحلیلی، ساختاری، رابطه‌ای یا تجربی طبقه‌بندی می‌کند و به هر سبک رنگی اختصاص می‌دهد. درک سبک خود و دیگران به شما کمک می کند تا زمینه و زبان مشترکی را برای بهبود همکاری برای نتایج تیم پیدا کنید.

خط پایین

ایجاد تیم های آژانس از راه دور می تواند چالش برانگیز باشد. CliftonStrengths یا ارزیابی قدرت شخصیتی جایگزین می تواند کمک کند:

  • بهتر است نقاط قوت خود را درک کنید.
  • همتایان و مدیران بهتر نقاط قوت یکدیگر را درک می کنند و با هم همکاری می کنند.
  • روابط مشتری و آژانس را تقویت کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

Source link