چه اتفاقی میافتد وقتی کاربران از همه چیز به جز یک برنامه پرت میشوند؟ چرا کسی باید به یک محصول اهمیت دهد در حالی که دلیلی برای آن وجود ندارد؟ اینها سوالاتی است که من اغلب هنگام کار با برندهای مختلف از خودم می پرسم.
در تابستان حتی سخت تر است. خورشید خاموش است، مردم در تعطیلات هستند و برنامه شما آخرین چیزی است که در ذهن آنهاست. ما این را از نزدیک با یک سرویس معروف تحویل پیتزا دیدیم – مشتریان آنها دقیقاً در بین سفرهای ساحلی رویای پپرونی را نمی دیدند. بنابراین، وقتی پیتزا اولویت آنها نیست، چگونه مردم را علاقه مند نگه دارید؟
شما خلاق می شوید. و با خلاقیت، من در مورد تغییر نحوه تعامل مردم با برند شما صحبت میکنم و به آنها دلیلی میدهم که فقط برای سرگرمی بررسی کنند. ما میخواستیم مردم درگیر و وفادار بمانند و درعینحال سفارشهای پیتزا را بیشتر کنند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، ما به چیزی تازه نیاز داشتیم تا آنها را دوباره برگرداند.
تبدیل تابستان به بازی
بنابراین، این را تصویر کنید: اواسط ژوئن است، و شما یک شرکت تولید پیتزا هستید. فروش کاهش یافته است زیرا مردم در حالت تعطیلات هستند. چه کار می کنی؟ قیمت ها را کاهش دهیم؟ تبلیغات ایمیل خسته کننده را ارسال کنید؟ نه در عوض، آنها مفهوم تقویم ظهور تعطیلات را تغییر دادند – سنتی که مردم با کریسمس مرتبط میکنند – و آن را در اواسط تابستان رها کردند.
می دانم، کمی وحشی به نظر می رسد. اما نکته اینجاست. هر کدام را چرخاندند…