هیچ تردیدی در مورد تسلط گوگل در اینترنت وجود ندارد. این یک حضور گسترده و آشنا است که نام برند به کلمه ای تبدیل شده است که مردم برای اشاره به جستجوی هر چیزی آنلاین استفاده می کنند. در حالی که این استانداردسازی غیررسمی نکات مثبت زیادی دارد، اما سوالاتی در مورد تأثیر گوگل بر افکار عمومی نیز ایجاد می کند.
اثر لنگر انداختن
یکی از بزرگترین راههایی که گوگل میتواند بر نظرات مردم تأثیر بگذارد، تعصب است. اثر لنگر انداختن پدیده ای است که در آن افراد بیشتر بر روی اولین اطلاعاتی که دریافت می کنند تمرکز بیش از حد دارند. در عبارات موتورهای جستجو، کاربران تمایل دارند بالای صفحه نتایج را بیش از هر چیزی که بعد از آن ارائه می شود، باور کنند.
طبق یک مطالعه،
در حالی که جستجوگران بر اولین ورودی SERP تمرکز می کنند، این منبع لزوما قابل اعتمادترین نیست. نشریات میتوانند از شیوههایی برای رتبهبندی بالاتر در SERP استفاده کنند – عملی که به عنوان بهینهسازی موتور جستجو (SEO) شناخته میشود. در نتیجه، اطلاعاتی که مردم ابتدا میبینند – و بنابراین بیشترین باور را دارند – همیشه به موقعیت خود نمیرسند…