چگونه ویژگی جدید AI کروم سئو را به چالش می کشد؟

یکی از مهندسان گوگل کروم پستی در لینکدین منتشر کرد که در آن ویژگی جدید تاریخچه هوش مصنوعی کروم و سیگنال‌هایی که برای نمایش سایت‌های قبلاً بازدید شده استفاده می‌کند، تشریح کرد. این پست نشان می دهد که جستجوی تاریخچه مرورگر به زبان طبیعی می تواند به یک منبع ترافیک تبدیل شود و سئو باید در پاسخ به آن تکامل یابد.

جستجوی تاریخ توسط هوش مصنوعی

گوگل اخیراً یک ویژگی Opt-in جدید را در کروم اعلام کرده است که به کاربران این امکان را می دهد که از هوش مصنوعی استفاده کنند تا در تاریخچه مرورگر خود جستجو کنند و صفحه ای را پیدا کنند که قبلاً از آن بازدید کرده اند. این امر باعث می‌شود سایتی که قبلاً بازدید شده است، بازدید دیگری از همان شخص را آسان‌تر کند.

تاریخچه هوش مصنوعی Chrome محتوای صفحه را جستجو می کند

آدی عثمانی، رهبر مهندسی کروم، شرحی از ویژگی جدید تاریخچه هوش مصنوعی کروم نوشت که حاوی اطلاعات غیرمستندی در مورد نحوه عملکرد آن است که نشان می‌دهد چگونه از متن و تصاویر به عنوان منابع داده برای هوش مصنوعی برای شناسایی سایتی استفاده می‌شود که کاربر قبلاً از آن بازدید کرده است.

تاریخچه مرورگر کروم معمولاً فقط URL و عنوان صفحه را جستجو می کند تا چیزی در سابقه جستجو پیدا کند. «جستجوی تاریخچه، با استفاده از هوش مصنوعی» به محتوای صفحه وب از جمله تصاویر نگاه می کند.

عثمانی نمونه ای را به اشتراک گذاشت که در آن صفحه ای را که قبلاً بازدید کرده بود شناسایی کرد که در آن هوش مصنوعی از محتوای تصویر برای یافتن آنچه او به دنبال آن بود استفاده می کرد.

او مثالی از یافتن صفحه‌ای که از آن بازدید کرده و مربوط به خرید است را بیان کرد:

«اخیراً در حال جستجو برای یک ژاکت جدید بودم و به چند گزینه در چند سایت نگاهی انداختم. من چند طرح مرتب بربری را دیدم. اما یک ژاکت خاص Burberry وجود داشت که من از مدتی قبل دوست داشتم که روی آن نوشته شده بود “England”. نمی توانم به خاطر بیاورم که آن را کجا دیدم یا چگونه آن صفحه را دوباره پیدا کنم.

با جستجوی تاریخچه هوش مصنوعی، من به سادگی «Burberry Sweater England» را تایپ می کنم و voilà – صفحه دقیق ظاهر می شود، حتی اگر «انگلیس» فقط در یک تصویر در سایت ذکر شده باشد.

منظور او از اینکه کلمه “انگلیس” فقط در یک تصویر ذکر شده است چیست؟ او به طور خاص نمی گوید که این کلمه در متا داده های تصویر مانند تگ alt وجود داشته است. حدس زدم منظور او این بود، که کلمه انگلستان در فراداده تصویر بود. بنابراین من دقیقاً صفحه‌ای را پیدا کردم که او به آن نگاه می‌کرد (این در ویدئویی است که او در پست لینکدین خود جاسازی کرده بود) و کد منبع را بررسی کردم و کلمه “England” در داده‌های متا وجود نداشت.

اگر ویدیو را تماشا کنید، تاریخچه مرورگر هوش مصنوعی چندین صفحه را نشان می دهد، بنابراین ممکن است هوش مصنوعی به سادگی کلمه “England” را نادیده بگیرد و همه چیزهایی را که تطابق جزئی داشتند ظاهر شود. اما عثمانی گفت که به دلیل این تصویر ظاهر شده است.

این هم اسکرین شات از ویدیوی او:

چگونه ویژگی جدید AI کروم سئو را به چالش می کشد؟

در اینجا نتایج جستجوی هوش مصنوعی است که چندین صفحه را در نتایج نشان می دهد:

تصویری از تاریخچه مرورگر Chrome AI

تصویر بالا نشان می دهد که تاریخچه هوش مصنوعی بیش از یک صفحه ظاهر شده است و سایر صفحات مربوط به پیراهنی نبودند که روی آن نوشته شده بود انگلستان، فقط یکی. بنابراین ممکن است تاریخچه هوش مصنوعی در صفحه انگلستان ظاهر شود، نه به این دلیل که کلمه England را در تصویر داشت، بلکه به این دلیل که مربوط به کلمات Burberry و Sweater بود. اما باز هم، ممکن است به این دلیل باشد که کلمه در تصویر بود، این چیزی است که نیاز به توضیح دارد.

عثمانی سپس دو مثال دیگر ارائه می‌کند که نشان می‌دهد چگونه استفاده از کلمات کلیدی که در محتوای صفحه ظاهر می‌شوند به سطح صفحات وب که کاربر قبلاً بازدید کرده است کمک می‌کند.

مستندات جستجوی مرورگر هوش مصنوعی

گوگل یک صفحه راهنما اختصاص داده شده به این ویژگی جدید دارد که در آن نکات زیر را فهرست می کند که همچنین اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد جستجوی مرورگر هوش مصنوعی ارائه می دهد.

  • وقتی متن کوتاه و ساده را جستجو می‌کنید، مستقیماً با عنوان صفحه یا URL مطابقت داده می‌شوید. شما یک نتیجه مبتنی بر هوش مصنوعی پیدا نخواهید کرد.
  • شما می توانید بهترین نتیجه مسابقه را رتبه بندی کنید. در پایین بهترین نتیجه مسابقه، Thumbs up یا Thumbs down را انتخاب کنید.
  • اگر Thumbs down را انتخاب کنید، می‌توانید بازخورد بیشتری در مورد اینکه چرا نتیجه مطابق نیازهای شما نیست ارائه دهید.
  • همچنین می توانید تاریخچه مرور را در نوار آدرس جستجو کنید.”

غذای آماده

جستجوی Chrome AI بازدیدکنندگان مکرر را از طریق جستجوهای زبان طبیعی فعال می کند. اما وقتی کاربران با متن ساده جستجو می‌کنند، کروم به‌طور پیش‌فرض، کلمات کلیدی ساده را با عنوان صفحه و URL مطابقت می‌دهد.

  • کلمات کلیدی دقیق لازم نیست
  • URL ها ضروری نیستند
  • متن ساده کوتاه از طریق برچسب عنوان و URL مطابقت داده می شود
  • کلمات کلیدی در برچسب عنوان و URL که با نحوه به خاطر سپردن سایت (موضوع) توسط کاربران مطابقت دارند، همچنان می توانند مهم باشند
  • توانایی رتبه بندی نتایج نشان می دهد که این ویژگی به تکامل خود ادامه خواهد داد

Chrome AI History یک ویژگی مفید است و احتمالاً با آگاهی بیشتر مردم از آن و عادت کردن مردم به استفاده از هوش مصنوعی که در مرورگرها و دستگاه‌هایشان تعبیه شده است، برجسته‌تر می‌شود. این بدان معنا نیست که افزودن کلمات کلیدی در سراسر داده‌های متا مفید خواهد بود، اما نشان می‌دهد که چگونه آینده سئو در حال رشد است تا چیزی فراتر از جستجو را در خود جای دهد زیرا هوش مصنوعی نقش بیشتری در ظاهر کردن صفحات وب دارد.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Cast Of Thousands

Source link